8-я седмица по Пятидесятнице. 27 июля — 2 августа

Преподобный Никодим Святогорец

27 июля

Понедельник

14 июля по старому стилю

Поста нет

Ап. от 70-ти Акилы (I). Мч. Иуста (I). Прп. Онисима чудотворца, иже в Магнезии (ок. 284-305). Прп. Еллия монаха, Египетского (IV).

Прп. Стефана Махрищского (1406). Прп. Никодима Святогорца (1809). Мч. Иоанна Мервского. Сщмч. Константина пресвитера (1918). Сщмч. Николая пресвитера (1933).

Послание к Коринфянам

А́ще бо благовѣствýю, нѣ́сть ми́ похвалы́, нýжда бо ми́ належи́тъ: гóре же мнѣ́ éсть, áще не благовѣствýю. А́ще ýбо вóлею сié творю́, мздý и́мамъ: áще же невóлею, строéнiе ми́ éсть преданó. Кáя ýбо ми́ éсть мздá? Да благовѣствýяй безъ мзды́ положý благовѣ́стiе Христóво, во éже не твори́

Ибо если я благовествую, то нечем мне хвалиться, потому что это необходимая обязанность моя, и горе мне, если не благовествую! Ибо если делаю это добровольно, то буду иметь награду; а если недобровольно, то исполняю только вверенное мне служение. За что́ же мне награда? За то́, что, проповедуя Евангелие, благовествую о Христе безмездно, не пользуясь моею властью в благовествовании.

Евангелие от Матфея

И приступи́ша къ немý фарисéе и саддукéе, искушáюще проси́ша егó знáменiе съ небесé показáти и́мъ. О́нъ же отвѣщáвъ речé и́мъ: вéчеру бы́вшу, глагóлете: вéдро, чермнýетбося нéбо: и ýтру: днéсь зимá, чермнýетбося дряселýя нéбо. Лицемѣ́ри, лицé ýбо небесé умѣ́ете разсуждáти, знáменiй же временóмъ не мóжете искуси́ти. Рóдъ лукáвъ и прелюбодѣ́йный знáменiя и́щетъ: и знáменiе не дáстся емý, тóкмо знáменiе Иóны прорóка. И остáвль и́хъ, отъи́де.

И приступили фарисеи и саддукеи и, искушая Его, просили показать им знамение с неба. Он же сказал им в ответ: вечером вы говорите: будет вёдро, потому что небо красно; и поутру: сегодня ненастье, потому что небо багрово. Лицемеры! различать лице неба вы умеете, а знамений времен не можете. Род лукавый и прелюбодейный знамения ищет, и знамение не дастся ему, кроме знамения Ионы пророка. И, оставив их, отошел.

Равноапостольный князь Владимир

28 июля

Вторник

15 июля ст.ст.

Поста нет

Мчч. Кирика и Иулитты (ок. 305). Мч. Авудима (IV).

Равноап. вел. кн. Владимира, во св. Крещении Василия (1015). Собор Киевских святых. Сщмч. Петра диакона (1938).

Послание к Галатам

Сказу́ю же ва́мъ, бра́тiе, благовѣствова́нiе благовѣще́нное от мене́, я́ко нѣ́сть по человѣ́ку: ни бо а́зъ от человѣ́ка прiя́хъ е́, ниже́ научи́хся, но явле́нiемъ Иису́съ Христо́вымъ. Слы́шасте бо мое́ житiе́ иногда́ въ жидо́вствѣ, я́ко по премно́гу гони́хъ це́рковь Бо́жiю и разруша́хъ ю́, и преспѣва́хъ въ жидо́вствѣ па́че мно́гихъ све́рстникъ мои́хъ въ ро́дѣ мое́мъ, и́злиха ревни́тель сы́й оте́ческихъ мои́хъ преда́нiй. Егда́ же благоволи́ Бо́гъ, избра́вый мя́ от чре́ва ма́тере моея́ и призва́вый благода́тiю свое́ю, яви́ти Сы́на своего́ во мнѣ́, да благовѣству́ю его́ во язы́цѣхъ, а́бiе не приложи́хся пло́ти и кро́ви, ни взыдо́хъ во Иерусали́мъ къ пе́рвѣйшымъ мене́ апо́столомъ, но идо́хъ во Араві́ю и па́ки возврати́хся въ Дама́скъ.

Возвещаю вам, братия, что Евангелие, которое я благовествовал, не есть человеческое, ибо и я принял его и научился не от человека, но через откровение Иисуса Христа. Вы слышали о моем прежнем образе жизни в Иудействе, что я жестоко гнал Церковь Божию, и опустошал ее, и преуспевал в Иудействе более многих сверстников в роде моем, будучи неумеренным ревнителем отеческих моих преданий. Когда же Бог, избравший меня от утробы матери моей и призвавший благодатью Своею, благоволил открыть во мне Сына Своего, чтобы я благовествовал Его язычникам, - я не стал тогда же советоваться с плотью и кровью, и не пошел в Иерусалим к предшествовавшим мне Апостолам, а пошел в Аравию, и опять возвратился в Дамаск.

Евангелие от Иоанна

Ами́нь, ами́нь глаго́лю ва́мъ: не входя́й две́рьми во дво́ръ о́вчiй, но прела́зя и́нудѣ, то́й та́ть е́сть и разбо́йникъ: а входя́й две́рьми па́стырь е́сть овца́мъ: сему́ две́рникъ отверза́етъ, и о́вцы гла́съ его́ слы́шатъ, и своя́ о́вцы глаша́етъ по и́мени, и изго́нитъ и́хъ: и егда́ своя́ о́вцы иждене́тъ, предъ ни́ми хо́дитъ: и о́вцы по не́мъ и́дутъ, я́ко вѣ́дятъ гла́съ его́: по чужде́мъ же не и́дутъ, но бѣжа́тъ от него́, я́ко не зна́ютъ чужда́го гла́са.

Истинно, истинно говорю вам: кто не дверью входит во двор овчий, но перелазит инуде, тот вор и разбойник; а входящий дверью есть пастырь овцам. Ему придверник отворяет, и овцы слушаются голоса его, и он зовет своих овец по имени и выводит их. И когда выведет своих овец, идет перед ними; а овцы за ним идут, потому что знают голос его. За чужим же не идут, но бегут от него, потому что не знают чужого голоса.

Икона Божией Матери Чирская

29 июля

Среда

16 июля ст.ст.

Пища с растительным маслом

Сщмч. Афиногена епископа и десяти учеников его (ок. 311). Мч. Павла и мцц. Алевтины (Валентины) и Хионии (308). Мчч. Антиоха врача (IV). Память святых отцов IV Вселенского Собора (451). Мц. Иулии девы (ок. 440 или 613).

Блж. Матроны Анемнясевской, исп (1936). Cщмч. Иакова, архиеп. Барнаульского, и с ним сщмчч. Петра и Иоанна пресвитеров, прмч. Феодора (1937). Прмч. Ардалиона (1938). Чирской (Псковской) иконы Божией Матери (1420).

Послание к Коринфянам

Тѣ́мже мня́йся стоя́ти да блюдéтся, да не падéтъ. Искушéнiе вáсъ не дости́же, тóчiю человѣ́ческое: вѣ́ренъ же Бóгъ, и́же не остáвитъ вáсъ искуси́тися пáче, éже мóжете, но сотвори́тъ со искушéнiемъ и избы́тiе, я́ко возмощи́ вáмъ понести́.

Чáша благословéнiя, ю́же благословля́емъ, не общéнiе ли крóве Христóвы éсть? хлѣ́бъ, егóже лóмимъ, не общéнiе ли тѣ́ла Христóва éсть? Я́ко еди́нъ хлѣ́бъ, еди́но тѣ́ло есмы́ мнóзи: вси́ бо от еди́наго хлѣ́ба причащáемся.

Вас постигло искушение не иное, как человеческое; и верен Бог, Который не попустит вам быть искушаемыми сверх сил, но при искушении даст и облегчение, так чтобы вы могли перенести.
Чаша благословения, которую благословляем, не есть ли приобщение Крови Христовой?

Хлеб, который преломляем, не есть ли приобщение Тела Христова? Один хлеб, и мы многие одно тело; ибо все причащаемся от одного хлеба.

Евангелие от Матфея

И поéмь егó пéтръ, начáтъ прерѣцáти емý глагóля: милосéрдъ ты́, Гóсподи: не и́мать бы́ти тебѣ́ сié. О́нъ же обрáщься речé Петрóви: иди́ за мнóю, сатанó, соблáзнъ ми́ еси́: я́ко не мы́слиши я́же сýть Бóжiя, но человѣ́ческая. Тогдá Иисýсъ речé ученикóмъ свои́мъ: áще ктó хóщетъ по мнѣ́ ити́, да отвéржется себé и вóзметъ крéстъ свóй и по мнѣ́ грядéтъ.

И, отозвав Его, Петр начал прекословить Ему: будь милостив к Себе, Господи! да не будет этого с Тобою! Он же, обратившись, сказал Петру: отойди от Меня, сатана! ты Мне соблазн! потому что думаешь не о том, что́ Божие, но что́ человеческое. Тогда Иисус сказал ученикам Своим: если кто хочет идти за Мною, отвергнись себя, и возьми крест свой, и следуй за Мною.

Великомученица Марина

30 июля

Четверг

17 июля ст.ст.

Поста нет

Вмц. Марины (Маргариты) (IV).

Прп. Иринарха Соловецкого (1628). Прп. Леонида Устьнедумского (1654). Перенесение мощей прп. Лазаря Галисийского. Святогорской иконы Божией Матери (1569).

Послание к Коринфянам

А́ще ли же ктó вáмъ речéтъ: сié идоложéртвенно éсть: не яди́те за óного повѣ́давшаго, и сóвѣсть: Госпóдня бо земля́ и исполнéнiе ея́. Сóвѣсть же глагóлю не свою́, но другáго: вскýю бо свобóда моя́ сýдится от ины́я сóвѣсти? А́ще áзъ благодáтiю причащáюся, почтó хулý прiéмлю, о нéмже áзъ благодарю́? А́ще ýбо я́сте, áще ли пiетé, áще ли и́но чтó творитé, вся́ во слáву Бóжiю твори́те.

Но если кто скажет вам: это идоложертвенное, - то не ешьте ради того, кто объявил вам, и ради совести. Ибо Господня земля, и что́ наполняет ее. Совесть же разумею не свою, а другого: ибо для чего моей свободе быть судимой чужою совестью? Если я с благодарением принимаю пищу, то для чего порицать меня за то, за что я благодарю? Итак, едите ли, пьете ли, или иное что делаете, все делайте в славу Божию.

Евангелие от Матфея

Тогдá Иисýсъ речé ученикóмъ свои́мъ: áще ктó хóщетъ по мнѣ́ ити́, да отвéржется себé и вóзметъ крéстъ свóй и по мнѣ́ грядéтъ: и́же бо áще хóщетъ дýшу свою́ спасти́, погуби́тъ ю́: и и́же áще погуби́тъ дýшу свою́ менé рáди, обря́щетъ ю́: кáя бо пóльза человѣ́ку, áще мíръ вéсь прiобря́щетъ, дýшу же свою́ отщети́тъ? или́ чтó дáстъ человѣ́къ измѣ́ну за дýшу свою́?

Тогда Иисус сказал ученикам Своим: если кто хочет идти за Мною, отвергнись себя, и возьми крест свой, и следуй за Мною, ибо кто хочет душу свою сберечь, тот потеряет ее, а кто потеряет душу свою ради Меня, тот обретет ее; какая польза человеку, если он приобретет весь мир, а душе своей повредит? или какой выкуп даст человек за душу свою?

Преподобный Иоанн Многострадальный, Печерский

31 июля

Пятница

18 июля ст.ст.

Пища с растительным маслом

Мч. Емилиана (363). Мч. Иакинфа Амастридского (IV). Прп. Памвы пустынника (IV).

Прп. Иоанна Многострадального, Печерского (1160). Прп. Памвы, затворника Печерского (XIII).

Послание к Коринфянам

Нѣ́сть бо му́жъ от жены́, но жена́ от му́жа: и́бо не со́зданъ бы́сть му́жъ жены́ ра́ди, но жена́ му́жа ра́ди. Сего́ ра́ди должна́ е́сть жена́ вла́сть имѣ́ти на главѣ́ а́нгелъ ра́ди. Оба́че ни му́жъ безъ жены́, ни жена́ безъ му́жа, о Го́сподѣ. Я́коже бо жена́ от му́жа, си́це и му́жъ жено́ю: вся́ же от Бо́га. Въ ва́съ самѣ́хъ суди́те, лѣ́по ли е́сть женѣ́ открове́ннѣй Бо́гу моли́тися? Или́ и не са́мое естество́ учи́тъ вы́, я́ко му́жъ у́бо а́ще власы́ расти́тъ, безче́стiе ему́ е́сть, жена́ же а́ще власы́ расти́тъ, сла́ва е́й е́сть? зане́ растѣ́нiе власо́въ вмѣ́сто одѣя́нiя дано́ бы́сть е́й. А́ще ли кто́ мни́тся спо́рливъ бы́ти, мы́ такова́го обы́чая не и́мамы, ниже́ це́ркви Бо́жiя.

Ибо не муж от жены, но жена от мужа; и не муж создан для жены, но жена для мужа. Посему жена и должна иметь на голове своей знак власти над нею, для Ангелов. Впрочем ни муж без жены, ни жена без мужа, в Господе. Ибо как жена от мужа, так и муж через жену; все же - от Бога. Рассудите сами, прилично ли жене молиться Богу с непокрытою головою? Не сама ли природа учит вас, что если муж растит волосы, то это бесчестье для него, но если жена растит волосы, для нее это честь, так как волосы даны ей вместо покрывала? А если бы кто захотел спорить, то мы не имеем такого обычая, ни церкви Божии.

Евангелие от Матфея

И прише́дшымъ и́мъ къ наро́ду, приступи́ къ нему́ человѣ́къ, кла́няяся ему́ и глаго́ля: Го́споди, поми́луй сы́на моего́, я́ко на но́вы ме́сяцы бѣсну́ется и злѣ́ стра́ждетъ: мно́жицею бо па́даетъ во о́гнь и мно́жицею въ во́ду: и приведо́хъ его́ ко ученико́мъ твои́мъ, и не возмого́ша его́ исцѣли́ти. Отвѣща́въ же Иису́съ рече́: о, ро́де невѣ́рный и развраще́нный, доко́лѣ бу́ду съ ва́ми? доко́лѣ терплю́ ва́мъ? приведи́те ми́ его́ сѣ́мо. И запрети́ ему́ Иису́съ, и изы́де изъ него́ бѣ́съ: и исцѣлѣ́ о́трокъ от часа́ того́.

Когда они пришли к народу, то подошел к Нему человек и, преклоняя пред Ним колени, сказал: Господи! помилуй сына моего; он в новолуния беснуется и тяжко страдает, ибо часто бросается в огонь и часто в воду, я приводил его к ученикам Твоим, и они не могли исцелить его. Иисус же, отвечая, сказал: о, род неверный и развращенный! доколе буду с вами? доколе буду терпеть вас? приведите его ко Мне сюда. И запретил ему Иисус, и бес вышел из него; и отрок исцелился в тот час.

Преподобный Серафим Саровский

1 августа

Суббота

19 июля ст.ст.

Поста нет

Прп. Макрины, сестры свт. Василия Великого (380). Прп. Дия (ок. 430).

Собор Курских святых. Блгв. кн. Романа (Олеговича) Рязанского (1270). Прп. Паисия Печерского (XIV). Прав. Стефана Высокого, деспота Сербского (1427) и матери его Милицы (1405). Свтт. Димитрия, митр. Ростовского (1709), Митрофана (1703) и Тихона (1783), еп. Воронежских. Обретение мощей прп. Серафима, Саровского чудотворца (1903).

Послание к Галатам

Плóдъ же духóвный éсть любы́, рáдость, ми́ръ, долготерпѣ́нiе, блáгость, милосéрдiе, вѣ́ра, крóтость, воздержáнiе: на таковы́хъ нѣ́сть закóна. А и́же Христóвы сýть, плóть распя́ша со страстьми́ и похотьми́. А́ще живéмъ дýхомъ, дýхомъ и да хóдимъ. Не бывáимъ тщеслáвни, дрýгъ дрýга раздражáюще, дрýгъ дрýгу зави́дяще. Брáтiе, áще и впадéтъ человѣ́къ въ нѣ́кое прегрѣшéнiе, вы́ духóвнiи исправля́йте таковáго дýхомъ крóтости: блюды́й себé, да не и ты́ искушéнъ бýдеши.
Дрýгъ дрýга тяготы́ носи́те, и тáко испóлните закóнъ Христóвъ.

Плод же духа: любовь, радость, мир, долготерпение, благость, милосердие, вера, кротость, воздержание. На таковых нет закона. Но те, которые Христовы, распяли плоть со страстями и похотями. Если мы живем духом, то по духу и поступать должны. Не будем тщеславиться, друг друга раздражать, друг другу завидовать.
Носи́те бремена друг друга, и таким образом исполните закон Христов.

Евангелие от Луки

И тóй возвéдъ óчи свои́ на ученики́ своя́, глагóлаше: блажéни ни́щiи дýхомъ: я́ко вáше éсть цáрствiе Бóжiе. Блажéни, áлчущiи ны́нѣ: я́ко насы́титеся. Блажéни, плáчущiи ны́нѣ: я́ко возсмѣéтеся. Блажéни бýдете, егдá возненави́дятъ вáсъ человѣ́цы, и егдá разлучáтъ вы́, и понóсятъ, и пронесýтъ и́мя вáше я́ко злó, Сы́на человѣ́ческаго рáди. Возрáдуйтеся въ тóй дéнь и взыгрáйте: сé бо мздá вáша мнóга на небеси́.

И Он, возведя очи Свои на учеников Своих, говорил: Блаженны нищие духом, ибо ваше есть Царствие Божие. Блаженны алчущие ныне, ибо насытитесь. Блаженны плачущие ныне, ибо воссмеетесь. Блаженны вы, когда возненавидят вас люди и когда отлучат вас, и будут поносить, и пронесут имя ваше, как бесчестное, за Сына Человеческого. Возрадуйтесь в тот день и возвеселитесь, ибо велика вам награда на небесах.

Илия Пророк

2 августа

Воскресенье

20 июля ст.ст.

Поста нет

Пророка Илии (IX до Р.Х.).

Прп. Аврамия Галичского, Чухломского (1375). Обретение мощей прмч. Афанасия Брестского (1649). Сщмч. Константина пресвитера (1918). Сщмчч. Александра, Георгия, Кирилла, Иоанна, Сергия и Феодора пресвитеров, прмчч. Тихона, Георгия и мчч. Евфимия и Петра (1930). Сщмч. Алексия пресвитера (1938). Прмч. Феодора (1940). Чухломской, или Галичской (1350), Абалацкой ("Знамение") (1637) и Оршанской (1631) икон Божией Матери.

Послание к Коринфянам

Не послá бо менé Христóсъ крести́ти, но благовѣсти́ти, не въ премýдрости слóва, да не испраздни́тся крéстъ Христóвъ. Слóво бо крéстное погибáющымъ ýбо юрóдство éсть, а спасáемымъ нáмъ си́ла Бóжiя éсть.

Ибо Христос послал меня не крестить, а благовествовать, не в премудрости слова, чтобы не упразднить креста Христова. Ибо слово о кресте для погибающих юродство есть, а для нас, спасаемых — сила Божия.

Евангелие от Матфея

Пóздѣ же бы́вшу, приступи́ша къ немý ученицы́ егó, глагóлюще: пýсто éсть мѣ́сто, и чáсъ ужé минý: отпусти́ нарóды, да шéдше въ вéси кýпятъ брáшна себѣ́. Иисýсъ же речé и́мъ: не трéбуютъ отити́: дади́те и́мъ вы́ я́сти. Они́ же глагóлаша емý: не и́мамы здѣ́ тóкмо пя́ть хлѣ́бъ и двѣ́ ры́бѣ. О́нъ же речé: принеси́те ми́ и́хъ сѣ́мо. И повелѣ́въ нарóдомъ возлещи́ на травѣ́, и прiéмъ пя́ть хлѣ́бъ и óбѣ ры́бѣ, воззрѣ́въ на нéбо, благослови́ и преломи́въ дадé ученикóмъ хлѣ́бы, ученицы́ же нарóдомъ. И ядóша вси́ и насы́тишася: и взя́ша избы́тки укрýхъ, дванáдесять кóшя испóлнь: ядýщихъ же бѣ́ мужéй я́ко пя́ть ты́сящъ, рáзвѣ жéнъ и дѣтéй.

Когда же настал вечер, приступили к Нему ученики Его и сказали: место здесь пустынное и время уже позднее; отпусти народ, чтобы они пошли в селения и купили себе пищи. Но Иисус сказал им: не нужно им идти, вы дайте им есть. Они же говорят Ему: у нас здесь только пять хлебов и две рыбы. Он сказал: принесите их Мне сюда. И велел народу возлечь на траву и, взяв пять хлебов и две рыбы, воззрел на небо, благословил и, преломив, дал хлебы ученикам, а ученики народу. И ели все и насытились; и набрали оставшихся кусков двенадцать коробов полных; а евших было около пяти тысяч человек, кроме женщин и детей.

 

Православие.ру