Седмица 29-я по Пятидесятнице. 30 декабря — 5 января

Святой пророк Даниил

30 декабря

Понедельник

17 декабря по старому стилю

Монастырский устав: горячая пища без масла

Прор. Даниила и трех отроков: Анании, Азарии и Мисаила (600 до Р.Х.). Прп. Даниила исп., в схиме Стефана (X).

Сщмчч. Александра и Николая и Сергия пресвитеров (1918). Сщмчч. Петра и Иоанна пресвитеров (1937).

Послание к Евреям

Сегó рáди негодовáхъ рóда тогó и рѣ́хъ: при́сно заблуждáютъ сéрдцемъ, тíи же не познáша путíй мои́хъ: я́ко кля́хся во гнѣ́вѣ моéмъ, áще вни́дутъ въ покóй мóй.

И ви́димъ, я́ко не возмогóша вни́ти за невѣ́рствiе.

Посему Я вознегодовал на оный род и сказал: непрестанно заблуждаются сердцем, не познали они путей Моих; посему Я поклялся во гневе Моем, что они не войдут в покой Мой.

Итак видим, что они не могли войти за неверие.

Евангелие от Марка

Вся́къ бо огне́мъ осоли́тся, и вся́ка же́ртва со́лiю осоли́тся. Добро́ со́ль: а́ще же со́ль не слана́ бу́детъ, чи́мъ осоли́тся? Имѣ́йте со́ль въ себѣ́, и ми́ръ имѣ́йте между́ собо́ю.

Ибо всякий огнем осолится, и всякая жертва солью осолится. Соль - добрая вещь; но ежели соль не солона будет, чем вы ее поправите? Имейте в себе соль, и мир имейте между собою.

Святитель Модест Иерусалимский

31 декабря

Вторник

18 декабря ст.ст.

Пища с растительным маслом

Мчч. Севастиана и дружины его (ок. 287 или 304). Свт. Модеста, архиеп. Иерусалимского (633-634). Прп. Флора, еп. Амийского (VII). Прп. Михаила исп (ок. 845). Прп. Даниила Пустынника (2-я пол. XV в.) (Рум.).

Прп. Севастиана Сохотского, Пошехонского (ок. 1500). Прославление прав. Симеона Верхотурского (1694). Мч. Виктора (1936). Сщмч. Фаддея, архиепископа Тверского (1937). Сщмчч. Николая, архиеп. Великоустюжского, Илии, Иоанна, Владимира и Николая пресвитеров (1937). Сщмч. Сергия диакона и мц. Веры (1942).

Послание к Евреям

Жи́во бо сло́во Бо́жiе и дѣ́йственно, и острѣ́йше па́че вся́каго меча́ обою́ду остра́, и проходя́щее да́же до раздѣле́нiя души́ же и ду́ха, члено́въ же и мозго́въ, и суди́телно помышле́ниемъ и мы́слемъ серде́чнымъ. И нѣ́сть тва́рь неявле́на предъ ни́мъ, вся́ же нага́ и объявле́на предъ очи́ма его́, къ нему́же на́мъ сло́во.

Ибо слово Божие живо и действенно и острее всякого меча обоюдоострого: оно проникает до разделения души и духа, составов и мозгов, и судит помышления и намерения сердечные. И нет твари, сокровенной от Него, но все обнажено и открыто перед очами Его: Ему дадим отчет.

Евангелие от Марка

От нача́ла же созда́нiя, му́жа и жену́ сотвори́лъ я́ е́сть Бо́гъ: сего́ ра́ди оста́витъ человѣ́къ отца́ своего́ и ма́терь и прилѣпи́тся къ женѣ́ свое́й, и бу́дета о́ба въ пло́ть еди́ну: тѣ́мже уже́ нѣ́ста два́, но пло́ть еди́на: е́же у́бо Бо́гъ сочета́, человѣ́къ да не разлуча́етъ.

В начале же создания, Бог мужчину и женщину сотворил их. Посему оставит человек отца своего и мать и прилепится к жене своей, и будут два одною плотью; так что они уже не двое, но одна плоть. Итак, что Бог сочетал, того человек да не разлучает.

Мученик Вонифатий

1 января

Среда

19 декабря ст.ст.

Монастырский устав: горячая пища без масла

Мч. Вонифатия (290). Мчч. Илии, Прова и Ариса, египтян (308). Мчч. Полиевкта и Тимофея диакона (IV). Свт. Григория, еп. Омиритского (ок. 552). Свт.Вонифатия Милостивого, еп. Ферентийского (VI).

Прп. Илии Муромца, Печерского (1188).

Послание к Евреям

Тѣ́мже оста́вльше нача́ла Христо́ва сло́во, на соверше́нiе да веде́мся, не па́ки основа́нiе покая́нiя полага́юще от ме́ртвыхъ дѣ́лъ, и вѣ́ры въ Бо́га, креще́нiй уче́нiя, возложе́нiя же ру́къ, воскресе́нiя же ме́ртвыхъ и суда́ вѣ́чнаго. И сiе́ сотвори́мъ, а́ще Бо́гъ повели́тъ.

Посему, оставив начатки учения Христова, поспешим к совершенству; и не станем снова полагать основание обращению от мертвых дел и вере в Бога, учению о крещениях, о возложении рук, о воскресении мертвых и о суде вечном. И это сделаем, если Бог позволит.

Евангелие от Марка

И приношáху къ немý дѣ́ти, да кóснется и́хъ: ученицы́ же прещáху принося́щымъ. Ви́дѣвъ же Иисýсъ негодовá и речé и́мъ: остáвите дѣтéй приходи́ти ко мнѣ́ и не брани́те и́мъ, тацѣ́хъ бо éсть цáрствiе Бóжiе: ами́нь глагóлю вáмъ: и́же áще не прiи́метъ цáрствiя Бóжiя я́ко отрочá, не и́мать вни́ти въ нé.

Приносили к Нему детей, чтобы Он прикоснулся к ним; ученики же не допускали приносящих. Увидев то, Иисус вознегодовал и сказал им: пустите детей приходить ко Мне и не препятствуйте им, ибо таковых есть Царствие Божие. Истинно говорю вам: кто не примет Царствия Божия, как дитя, тот не войдет в него.

Праведный Иоанн Кронштадтский

2 января

Четверг

20 декабря ст.ст.

Монастырский устав: горячая пища без масла

Предпразднство Рождества Христова.

Сщмч. Игнатия Богоносца (107). Свт. Филогония, еп. Антиохийского (323).

Свт. Даниила, архиеп. Сербского (1338). Прп. Игнатия, архим. Печерского (1435). Свт. Антония, архиеп. Воронежского (1846). Праведного Иоанна Кронштадского, чудотворца(1908). Сщмч. Николая пресвитера и мц. Варвары (1919). Новодворской и Леньковской (Новгород-Северской), именуемой "Спасительница утопающих", икон Божией Матери.

Послание к Евреям

И прiéмлющiи ýбо свящéнство от сынóвъ Левíинъ зáповѣдь и́мутъ одеся́тствовати лю́ди по закóну, си́рѣчь, брáтiю свою́, áще и от чрéслъ Авраáмовыхъ изшéдшую: не причитáемый же рóдомъ къ ни́мъ, одеся́тствова Авраáма и имýщаго обѣтовáнiя благослови́:

Получающие священство из сынов Левииных имеют заповедь - брать по закону десятину с народа, то есть со своих братьев, хотя и сии произошли от чресл Авраамовых. Но сей, не происходящий от рода их, получил десятину от Авраама и благословил имевшего обетования.

Евангелие от Марка

И воззрѣ́въ Иисýсъ глагóла ученикóмъ свои́мъ: кáко неудóбь имýщiи богáтство въ цáрствiе Бóжiе вни́дутъ. Ученицы́ же ужасáхуся о словесѣ́хъ егó. Иисýсъ же пáки отвѣщáвъ глагóла и́мъ: чáда, кáко неудóбь уповáющымъ на богáтство въ цáрствiе Бóжiе вни́ти: удóбѣе бо éсть велбýду сквозѣ́ иглинѣ́ ýшы проити́, нéже богáту въ цáрствiе Бóжiе вни́ти. Они́ же и́злиха дивля́хуся, глагóлюще къ себѣ́: тó ктó мóжетъ спасéнъ бы́ти? Воззрѣ́въ же на ни́хъ Иисýсъ глагóла: у человѣ́къ невозмóжно, но не у Бóга: вся́ бо возмóжна сýть у Бóга.

И, посмотрев вокруг, Иисус говорит ученикам Своим: как трудно имеющим богатство войти в Царствие Божие! Ученики ужаснулись от слов Его. Но Иисус опять говорит им в ответ: дети! как трудно надеющимся на богатство войти в Царствие Божие! Удобнее верблюду пройти сквозь игольные уши, нежели богатому войти в Царствие Божие. Они же чрезвычайно изумлялись и говорили между собою: кто же может спастись? Иисус, воззрев на них, говорит: человекам это невозможно, но не Богу, ибо всё возможно Богу.

Мученица Иулиания Никомидийская

3 января

Пятница

21 декабря ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Мц. Иулиании и с нею 500 мужей и 130-ти жен, в Никомидии пострадавших (304). Мч. Фемистоклея (251).

Свт. Петра, митр. Московского и всея России чудотворца (1326). Блгв. кн. Иулиании Вяземской (1406). Преставление блж. Прокопия, Христа ради юродивого, Вятского (1627). Свт. Филарета, митр. Киевского (1857). Сщмч. Михаила пресвитера (1918). Сщмч. Сергия диакона (1937). Сщмч. Никиты, еп. Белевского (1938). Сщмч. Леонтия диакона (1940).

Послание к Евреям

И по ели́ку не безъ кля́твы: они́ бо безъ кля́твы свящéнницы бы́ша, сéй же съ кля́твою чрезъ глагóлющаго къ немý: кля́тся Госпóдь и не раскáется: ты́ еси́ свящéнникъ во вѣ́къ по чи́ну Мелхиседéкову: по толи́ку лýчшаго завѣ́та бы́сть испорýчникъ Иисýсъ.

И как сие было не без клятвы, - ибо те были священниками без клятвы, а Сей с клятвою, потому что о Нем сказано: клялся Господь, и не раскается: Ты священник вовек по чину Мелхиседека, - то лучшего завета поручителем соделался Иисус.

Евангелие от Марка

Нача́тъ же пе́тръ глаго́лати ему́: се́, мы́ оста́вихомъ вся́ и вслѣ́дъ тебе́ идо́хомъ. Отвѣща́въ же Иису́съ рече́: ами́нь глаго́лю ва́мъ: никто́же е́сть, и́же оста́вилъ е́сть до́мъ, или́ бра́тiю, или́ сестры́, или́ отца́, или́ ма́терь, или́ жену́, или́ ча́да, или́ се́ла, мене́ ра́ди и ева́нгелiа ра́ди: а́ще не прiи́метъ стори́цею ны́нѣ во вре́мя сiе́, домо́въ, и бра́тiй, и се́стръ, и отца́, и ма́тере, и ча́дъ, и се́лъ, во изгна́нiи, и въ вѣ́къ гряду́щiй живо́тъ вѣ́чный: мно́зи же бу́дутъ пе́рвiи послѣ́дни, и послѣ́днiи пе́рви.

И начал Петр говорить Ему: вот, мы оставили всё и последовали за Тобою. Иисус сказал в ответ: истинно говорю вам: нет никого, кто оставил бы дом, или братьев, или сестер, или отца, или мать, или жену, или детей, или зе́мли, ради Меня и Евангелия, и не получил бы ныне, во время сие, среди гонений, во сто крат более домов, и братьев, и сестер, и отцов, и матерей, и детей, и земель, а в веке грядущем жизни вечной. Многие же будут первые последними, и последние первыми.

Анастасия Узорешительница

4 января

Суббота

22 декабря ст.ст.

Пища с растительным маслом

Вмц. Анастасии Узорешительницы (ок. 304). Мчч. Хрисогона, Феодотии, Евода, Евтихиана и иных (ок. 304).

Прп. Никифора Прокаженного (1964). Сщмчч. Димитрия и Феодора пресвитеров (1938).

Послание к Ефесянам

Тѣ́мже помина́йте, я́ко вы́, и́же иногда́ язы́цы во пло́ти, глаго́лемiи необрѣ́занiе от реко́маго обрѣ́занiя во пло́ти, рукотворе́ннаго, я́ко бѣ́сте во вре́мя о́но безъ Христа́, отчужде́ни житiя́ Изра́илева и чу́жди от завѣ́тъ обѣтова́нiя, упова́нiя не иму́ще и безбо́жни въ мíрѣ: ны́нѣ же о Христѣ́ Иису́сѣ вы́, бы́вшiи иногда́ дале́че, бли́зъ бы́сте кро́вiю Христо́вою.

Итак помните, что вы, некогда язычники по плоти, которых называли необрезанными так называемые обрезанные плотским обрезанием, совершаемым руками, что вы были в то время без Христа, отчуждены от общества Израильского, чужды заветов обетования, не имели надежды и были безбожники в мире. А теперь во Христе Иисусе вы, бывшие некогда далеко, стали близки Кровию Христовою.

Евангелие от Луки

Вѣ́рный въ ма́лѣ, и во мно́зѣ вѣ́ренъ е́сть: и непра́ведный въ ма́лѣ, и во мно́зѣ непра́веденъ е́сть.

Никі́й же ра́бъ мо́жетъ двѣма́ господи́нома рабо́тати: и́бо или́ еди́наго возненави́дитъ, а друга́го возлю́битъ: или́ еди́наго держи́тся, о друзѣ́мъ же нерадѣ́ти на́чнетъ: не мо́жете Бо́гу рабо́тати и мамо́нѣ.

Верный в малом и во многом верен, а неверный в малом неверен и во многом.

Никакой слуга не может служить двум господам, ибо или одного будет ненавидеть, а другого любить, или одному станет усердствовать, а о другом нерадеть. Не можете служить Богу и маммоне.

 

Святые праотцы: Адам, Ной, Авраам, царь Давид и многие другие

5 января

Воскресенье

23 декабря ст.ст.

Пища с растительным маслом

Неделя святых отцов — прародителей Христа по плоти.

Мучеников, иже в Крите: Феодула, Саторнина, Евпора, Геласия, Евникиана, Зотика, Помпия, Агафопуса, Василида и Евареста (III). Прп. Нифонта, еп. Кипрского (IV). Прп. Павла, еп. Неокесарийского (IV).

Свт. Феоктиста, архиеп. Новгородского (1310). Сщмч. Василия пресвитера и прмч. Макария и Ионы Смирнова (1938).

Послание к Евреям

Вѣ́рою приведе́ Авраа́мъ Исаа́ка искуша́емь, и единоро́днаго приноша́ше, обѣтова́нiя прiе́мый, къ нему́же глаго́лано бы́сть: я́ко о Исаа́цѣ нарече́тся тебѣ́ сѣ́мя: помы́сливъ, я́ко и изъ ме́ртвыхъ воскреси́ти си́ленъ е́сть Бо́гъ, тѣ́мже того́ и въ при́тчѣ прiя́тъ.

Верою Авраам, будучи искушаем, принес в жертву Исаака и, имея обетование, принес единородного, о котором было сказано: в Исааке наречется тебе семя. Ибо он думал, что Бог силен и из мертвых воскресить, почему и получил его в предзнаменование.

Евангелие от Матфея

Иису́съ Христо́во Рождество́ си́це бѣ́: обруче́ннѣй бо бы́вши Ма́тери его́ Марі́и Ио́сифови, пре́жде да́же не сни́тися и́ма, обрѣ́теся иму́щи во чре́вѣ от Ду́ха свя́та. Ио́сифъ же му́жъ ея́, пра́веденъ сы́й и не хотя́ ея́ обличи́ти, восхотѣ́ та́й пусти́ти ю́. Сiя́ же ему́ помы́слившу, се́, а́нгелъ Госпо́день во снѣ́ яви́ся ему́, глаго́ля: Ио́сифе, сы́не Дави́довъ, не убо́йся прiя́ти Марiа́мъ жены́ твоея́: ро́ждшеебося въ не́й, от Ду́ха е́сть свя́та: роди́тъ же Сы́на, и нарече́ши и́мя ему́ Иису́съ: то́й бо спасе́тъ лю́ди своя́ от грѣ́хъ и́хъ.

Рождество Иисуса Христа было так: по обручении Матери Его Марии с Иосифом, прежде нежели сочетались они, оказалось, что Она имеет во чреве от Духа Святаго. Иосиф же муж Ее, будучи праведен и не желая огласить Ее, хотел тайно отпустить Ее. Но когда он помыслил это, - се, Ангел Господень явился ему во сне и сказал: Иосиф, сын Давидов! не бойся принять Марию, жену твою, ибо родившееся в Ней есть от Духа Святаго; родит же Сына, и наречешь Ему имя Иисус, ибо Он спасет людей Своих от грехов их.

 

Православие.ру