Седмица 31-я по Пятидесятнице. 13-19 января

Преподобная Мелания Римляныня

13 января

Понедельник

31 декабря по старому стилю

Поста нет

Отдание праздника Рождества Христова.

Прп. Мелании Римляныни(439).

Свт. Петра Могилы, митрополита Киевского (1646). Свт. Досифея, митр. Загребского, исп (1945). Сщмч. Михаила пресвитера (1937). Мч. Петра (1938).

Послание к Евреям

Вѣ́рою Моисéй роди́вся сокровéнъ бы́сть три́ мéсяцы от отéцъ свои́хъ, занé ви́дѣша краснó отрочá и не убоя́шася повелѣ́нiя царéва. Вѣ́рою остáви Еги́петъ, не убоя́вся я́рости царéвы: неви́димаго бо я́ко ви́дя, терпя́ше. Вѣ́рою сотвори́ пáсху и проли́тiе крóве, да не погубля́яй перворождéнная кóснется и́хъ. Вѣ́рою преидóша чермнóе мóре áки по сýсѣ земли́: егóже искушéнiе прiéмше Еги́птяне истопи́шася.

Верою Моисей по рождении три месяца скрываем был родителями своими, ибо видели они, что дитя прекрасно, и не устрашились царского повеления. Верою оставил он Египет, не убоявшись гнева царского, ибо он, как бы видя Невидимого, был тверд. Верою совершил он Пасху и пролитие крови, дабы истребитель первенцев не коснулся их. Верою перешли они Чермное море, как по суше, - на что покусившись, Египтяне потонули.

Евангелие от Марка

О́нъ же вѣ́дый и́хъ лицемѣ́рiе, речé и́мъ: чтó мя искушáете? принеси́те ми́ пѣ́нязь, да ви́жу. Они́ же принесóша. И глагóла и́мъ: чíй о́бразъ сíй и написáнiе? Они́ же рѣ́ша емý: кéсаревъ. И отвѣщáвъ Иисýсъ речé и́мъ: воздади́те кéсарева кéсареви и Бóжiя богови. И чуди́шася о нéмъ.

Но Он, зная их лицемерие, сказал им: что искушаете Меня? принесите Мне динарий, чтобы Мне видеть его. Они принесли. Тогда говорит им: чье это изображение и надпись? Они сказали Ему: кесаревы. Иисус сказал им в ответ: отдавайте кесарево кесарю, а Божие Богу. И дивились Ему.

Обрезание Господне

14 января

Вторник

1 января ст.ст.

Поста нет

Обрезание Господне.

Свт. Василия Великого, архиеп. Кесарии Каппадокийской (379). Мч. Василия Анкирского (ок. 362). Св. Емилии, матери свт. Василия Великого (IV).

Свт. Афанасия Полтавского, чудотворца (1801) Прмч. Иеремии (1918). Сщмчч. Платона, еп. Ревельского, и с ним Михаила и Николая пресвитеров (1919). Cщмчч. Александра, архиеп. Самарского, и с ним Иоанна, Александра, Иоанна, Александра, Вячеслава, Василия и Иакова пресвитеров (1938).

Послание к Колоссянам

Бра́тiе, блюди́теся, да никто́же ва́съ бу́детъ прельща́я филосо́фiею и тще́тною ле́стiю, по преда́нiю человѣ́ческому, по стихі́амъ мíра, а не по Христѣ́: я́ко въ то́мъ живе́тъ вся́ко исполне́нiе Божества́ тѣле́снѣ: и да бу́дете въ не́мъ испо́лнени, и́же е́сть глава́ вся́кому нача́лу и вла́сти.

Смотрите, братия, чтобы кто не увлек вас философиею и пустым обольщением, по преданию человеческому, по стихиям мира, а не по Христу; ибо в Нем обитает вся полнота Божества телесно, и вы имеете полноту в Нем, Который есть глава всякого начальства и власти.

Евангелие от Луки

И егда́ бы́сть двоюна́десяти лѣ́ту, восходя́щымъ и́мъ во Иерусали́мъ по обы́чаю пра́здника, и сконча́вшымъ дни́, и возвраща́ющымся и́мъ, оста́ о́трокъ Иису́съ во Иерусали́мѣ: и не разумѣ́ Ио́сифъ и Ма́ти его́: мнѣ́вша же его́ въ дружи́нѣ су́ща, преидо́ста дне́ пу́ть, и иска́ста его́ во сро́дницѣхъ и въ зна́емыхъ: и не обрѣ́тша его́, возврати́стася во Иерусали́мъ, взыска́юща его́.

И когда Он был двенадцати лет, пришли они также по обычаю в Иерусалим на праздник. Когда же, по окончании дней праздника, возвращались, остался Отрок Иисус в Иерусалиме; и не заметили того Иосиф и Матерь Его, но думали, что Он идет с другими. Пройдя же дневной путь, стали искать Его между родственниками и знакомыми и, не найдя Его, возвратились в Иерусалим, ища Его.


Праведная Иулиания Лазаревская

15 января

Среда

2 января ст.ст.

Поста нет

Предпразднство Богоявления.

Сщмч. Феогена, еп Парийского (ок. 320). Свт. Сильвестра, Папы Римского (335).

Прав. Иулиании Лазаревской, Муромской (1604). Преставление (1833), второе обретение (1991) мощей прп. Серафима, Саровского чудотворца. Прп. Сильвестра Печерского (XII). Мч. Василия (1942).

Послание к Галатам

Плóдъ же духóвный éсть любы́, рáдость, ми́ръ, долготерпѣ́нiе, блáгость, милосéрдiе, вѣ́ра, крóтость, воздержáнiе: на таковы́хъ нѣ́сть закóна. А и́же Христóвы сýть, плóть распя́ша со страстьми́ и похотьми́. А́ще живéмъ дýхомъ, дýхомъ и да хóдимъ. Не бывáимъ тщеслáвни, дрýгъ дрýга раздражáюще, дрýгъ дрýгу зави́дяще. Брáтiе, áще и впадéтъ человѣ́къ въ нѣ́кое прегрѣшéнiе, вы́ духóвнiи исправля́йте таковáго дýхомъ крóтости: блюды́й себé, да не и ты́ искушéнъ бýдеши.

Дрýгъ дрýга тяготы́ носи́те, и тáко испóлните закóнъ Христóвъ.

Плод же духа: любовь, радость, мир, долготерпение, благость, милосердие, вера, кротость, воздержание. На таковых нет закона. Но те, которые Христовы, распяли плоть со страстями и похотями. Если мы живем духом, то по духу и поступать должны. Не будем тщеславиться, друг друга раздражать, друг другу завидовать. Братия! если и впадет человек в какое согрешение, вы, духовные, исправляйте такового в духе кротости, наблюдая каждый за собою, чтобы не быть искушенным.
Носи́те бремена друг друга, и таким образом исполните закон Христов.

Евангелие от Луки

И тóй возвéдъ óчи свои́ на ученики́ своя́, глагóлаше: блажéни ни́щiи дýхомъ: я́ко вáше éсть цáрствiе Бóжiе. Блажéни, áлчущiи ны́нѣ: я́ко насы́титеся. Блажéни, плáчущiи ны́нѣ: я́ко возсмѣéтеся. Блажéни бýдете, егдá возненави́дятъ вáсъ человѣ́цы, и егдá разлучáтъ вы́, и понóсятъ, и пронесýтъ и́мя вáше я́ко злó, Сы́на человѣ́ческаго рáди. Возрáдуйтеся въ тóй дéнь и взыгрáйте: сé бо мздá вáша мнóга на небеси́.

И Он, возведя очи Свои на учеников Своих, говорил: Блаженны нищие духом, ибо ваше есть Царствие Божие. Блаженны алчущие ныне, ибо насытитесь. Блаженны плачущие ныне, ибо воссмеетесь. Блаженны вы, когда возненавидят вас люди и когда отлучат вас, и будут поносить, и пронесут имя ваше, как бесчестное, за Сына Человеческого. Возрадуйтесь в тот день и возвеселитесь, ибо велика вам награда на небесах.

Преподобная Женевьева Парижская

16 января

Четверг

3 января ст.ст.

Поста нет

Предпразднство Богоявления.
Прор. Малахии (ок. 400 г. до Р.Х.).

Мч. Гордия (IV). Прп. Женевьевы (Геновефы) Парижской (512).

Сщмч. Василия пресвитера (1938).

Второе послание к Тимофею

Ты́ у́бо злопостражди́ я́ко до́бръ во́инъ Иису́съ Христо́въ. Никто́же бо во́инъ быва́я обязу́ется ку́плями жите́йскими, да воево́дѣ уго́денъ бу́детъ. А́ще же и постра́ждетъ кто́, не вѣнча́ется, а́ще не зако́нно му́ченъ бу́детъ. Тружда́ющемуся дѣ́лателю пре́жде подоба́етъ от плода́ вкуси́ти. Разумѣ́й, я́же глаго́лю: да да́стъ у́бо тебѣ́ Госпо́дь ра́зумъ о все́мъ. Помина́й Го́спода Иису́са Христа́ воста́вшаго от ме́ртвыхъ, от сѣ́мене Дави́дова, по благовѣствова́нiю моему́, въ не́мже злостражду́ да́же до у́зъ, я́ко злодѣ́й: но сло́во Бо́жiе не вя́жется.

Итак переноси страдания, как добрый воин Иисуса Христа. Никакой воин не связывает себя делами житейскими, чтобы угодить военачальнику. Если же кто и подвизается, не увенчивается, если незаконно будет подвизаться. Трудящемуся земледельцу первому должно вкусить от плодов. Разумей, что я говорю. Да даст тебе Господь разумение во всем. Помни Господа Иисуса Христа от семени Давидова, воскресшего из мертвых, по благовествованию моему, за которое я страдаю даже до уз, как злодей; но для слова Божия нет уз.

Евангелие от Матфея

Егда́ же предаю́тъ вы́, не пецы́теся, ка́ко или́ что́ возглаго́лете: да́стбося ва́мъ въ то́й ча́съ, что́ возглаго́лете: не вы́ бо бу́дете глаго́лющiи, но Ду́хъ Отца́ ва́шего глаго́ляй въ ва́съ. Преда́стъ же бра́тъ бра́та на сме́рть, и оте́цъ ча́до: и воста́нутъ ча́да на роди́тели и убiю́тъ и́хъ: и бу́дете ненави́дими всѣ́ми и́мене моего́ ра́ди: претерпѣ́вый же до конца́, то́й спасе́нъ бу́детъ.

Когда же будут предавать вас, не заботьтесь, как или что сказать; ибо в тот час дано будет вам, что сказать, ибо не вы будете говорить, но Дух Отца вашего будет говорить в вас. Предаст же брат брата на смерть, и отец - сына; и восстанут дети на родителей, и умертвят их; и будете ненавидимы всеми за имя Мое; претерпевший же до конца спасется.

Собор 70 апостолов

17 января

Пятница

4 января ст.ст.

Поста нет

Предпразднство Богоявления.

Собор 70 апостолов.

Прп.Феоктиста, игумена Кукума Сикелийского (800). Прмч. Зосимы, пустынника Киликийского и мч. Афанасия комментарисия (III-IV).

Свт. Евстафия I, архиеп. Сербского (ок. 1285). Прп. Ахилы, диакона Печерского (XIV). Сщмчч. Александра, Стефана и Филиппа пресвитеров (1933). Сщмч. Николая пресвитера (1939). Сщмч. Павла пресвитера (1941).

Деяния святых апостолов

Живýщiи бо во Иерусали́мѣ и кня́зи и́хъ, сегó не разумѣ́вше, и глáсы прорóческiя по вся́ суббóты чтóмыя, осуди́вше егó, испóлниша, и ни еди́ныя вины́ смéртныя обрѣ́тше, проси́ша у пилáта уби́ти егó: я́коже скончáша вся́, я́же о нéмъ пи́сана, снéмше съ дрéва, положи́ша во грóбѣ. Бóгъ же воскреси́ егó от мéртвыхъ.

Ибо жители Иерусалима и начальники их, не узнав Его и осудив, исполнили слова пророческие, читаемые каждую субботу, и, не найдя в Нем никакой вины, достойной смерти, просили Пилата убить Его. Когда же исполили всё написанное о Нем, то, сняв с древа, положили Его во гроб. Но Бог воскресил Его из мертвых.

Евангелие от Матфея

Во дни́ же о́ны прiи́де Иоа́ннъ крести́тель, проповѣ́дая въ пусты́ни Иуде́йстѣй и глаго́ля: пока́йтеся, прибли́жибося ца́рствiе небе́сное. Се́й бо е́сть рѣче́нный Иса́iемъ проро́комъ, глаго́лющимъ: гла́съ вопiю́щаго въ пусты́ни: угото́вайте пу́ть Госпо́день, пра́вы твори́те стези́ его́. Са́мъ же Иоа́ннъ имя́ше ри́зу свою́ от вла́съ велблу́ждь, и по́ясъ усме́нъ о чреслѣ́хъ свои́хъ: снѣ́дь же его́ бѣ́ пру́жiе и ме́дъ ди́вiй.

В те дни приходит Иоанн Креститель и проповедует в пустыне Иудейской и говорит: покайтесь, ибо приблизилось Царство Небесное. Ибо он тот, о котором сказал пророк Исаия: глас вопиющего в пустыне: приготовьте путь Господу, прямыми сделайте стези Ему. Сам же Иоанн имел одежду из верблюжьего волоса и пояс кожаный на чреслах своих, а пищею его были акриды и дикий мед.

Преподобный Симеон Псково-Печерский

18 января

Суббота

5 января ст.ст.

Пища с растительным маслом

Навечерие Богоявления (Крещенский сочельник).

Сщмч. Феопемпта, еп. Никомидийского и мч. Феоны волхва (303). Прп. Синклитикии Александрийской (ок. 350). Прп. Симеона Псково-Печерского(1960). Прор. Михея (IX до Р.Х.). Прп. Аполлинарии (ок. 470). Прп. Фостирия (VI). Прп. Мины (VI). Прп. Григория Акритского (ок. 820). Мч. Иосифа и с ним 37-ми мучеников (1921). Мц. Евгении (1933). Сщмч. Сергия пресвитера (1934). Мч. Матфея (1938).

Первое послание к Тимофею

Ду́хъ же я́вственнѣ глаго́летъ, я́ко въ послѣ́дняя времена́ отсту́пятъ нѣ́цыи от вѣ́ры, вне́млюще духово́мъ ле́стчымъ и уче́ниемъ бѣсо́вскимъ, въ лицемѣ́рiи лжеслове́сникъ, сожже́нныхъ свое́ю со́вѣстiю, возбраня́ющихъ жени́тися, удаля́тися от бра́шенъ, я́же Бо́гъ сотвори́ въ снѣде́нiе со благодаре́нiемъ вѣ́рнымъ и позна́вшымъ и́стину. Зане́ вся́кое созда́нiе Бо́жiе добро́, и ничто́же отме́тно, со благодаре́нiемъ прiе́млемо, освяща́ется бо сло́вомъ Бо́жiимъ и моли́твою.

Дух же ясно говорит, что в последние времена отступят некоторые от веры, внимая духам обольстителям и учениям бесовским, через лицемерие лжесловесников, сожженных в совести своей, запрещающих вступать в брак и употреблять в пищу то, что Бог сотворил, дабы верные и познавшие истину вкушали с благодарением. Ибо всякое творение Божие хорошо, и ничто не предосудительно, если принимается с благодарением, потому что освящается словом Божиим и молитвою.

Евангелие от Матфея

Ви́дѣвъ же Иоа́ннъ мно́ги фарисе́и и саддуке́и гряду́щыя на креще́нiе его́, рече́ и́мъ: рожде́нiя ехи́днова, кто́ сказа́ ва́мъ бѣжа́ти от бу́дущаго гнѣ́ва? сотвори́те у́бо пло́дъ досто́инъ покая́нiя, и не начина́йте глаго́лати въ себѣ́: отца́ и́мамы Авраа́ма: глаго́лю бо ва́мъ, я́ко мо́жетъ Бо́гъ от ка́менiя сего́ воздви́гнути ча́да Авраа́му: уже́ бо и сѣки́ра при ко́рени дре́ва лежи́тъ: вся́ко у́бо дре́во, е́же не твори́тъ плода́ добра́, посѣка́емо быва́етъ и во о́гнь вмета́емо: а́зъ у́бо креща́ю вы́ водо́ю въ покая́нiе: гряды́й же по мнѣ́ крѣ́плiй мене́ е́сть, ему́же нѣ́смь досто́инъ сапоги́ понести́: то́й вы́ крести́тъ Ду́хомъ святы́мъ и огне́мъ:

Увидев же Иоанн многих фарисеев и саддукеев, идущих к нему креститься, сказал им: порождения ехиднины! кто внушил вам бежать от будущего гнева? сотворите же достойный плод покаяния и не думайте говорить в себе: "отец у нас Авраам", ибо говорю вам, что Бог может из камней сих воздвигнуть детей Аврааму. Уже и секира при корне дерев лежит: всякое дерево, не приносящее доброго плода, срубают и бросают в огонь. Я крещу вас в воде в покаяние, но Идущий за мною сильнее меня; я не достоин понести обувь Его; Он будет крестить вас Духом Святым и огнем.

Крещение Господне

19 января

Воскресенье

6 января ст.ст.

Поста нет

Святое Богоявление. Крещение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.

Преставление свт. Феофана, Затворника Вышенского (1894).

Послание к Титу

Егдá же благодáть и человѣколю́бiе яви́ся Спáса нáшего Бóга, не от дѣ́лъ прáведныхъ, и́хже сотвори́хомъ мы́, но по своéй егó ми́лости, спасé нáсъ бáнею пакибытiя́ и обновлéнiя Дýха святáго, егóже излiя́ на нáсъ оби́лно Иисýсъ Христóмъ, спаси́телемъ нáшимъ, да оправди́вшеся благодáтiю егó, наслѣ́дницы бýдемъ по уповáнiю жи́зни вѣ́чныя.

Когда же явилась благодать и человеколюбие Спасителя нашего, Бога, Он спас нас не по делам праведности, которые бы мы сотворили, а по Своей милости, банею возрождения и обновления Святым Духом, Которого излил на нас обильно через Иисуса Христа, Спасителя нашего, чтобы, оправдавшись Его благодатью, мы по упованию соделались наследниками вечной жизни.

Евангелие от Матфея

И крести́вся Иисýсъ взы́де áбiе от воды́. И сé, отверзóшася емý небесá, и ви́дѣ Дýха Бóжiя сходя́ща я́ко гóлубя и грядýща на негó. И сé, глáсъ съ небесé глагóля: сéй éсть Сы́нъ мóй возлю́бленный, о нéмже благоволи́хъ.

И, крестившись, Иисус тотчас вышел из воды. И се, отверзлись Ему небеса, и увидел Иоанн Духа Божия, Который сходил, как голубь, и ниспускался на Него. И се, глас с небес глаголющий: Сей есть Сын Мой возлюбленный, в Котором Мое благоволение.

Пояснение святителя Феофана Затворника

Крещение Господа названо Богоявлением потому что в нем явил Себя так осязательно единый истинный Бог в Троице покланяемый: Бог Отец — гласом с неба, Бог Сын воплотившийся — крещением. Бог Дух Святый — нисшествием на Крещаемого.

  • Тут явлено и таинство отношения лиц Пресвятой Троицы. Бог Дух Святый от Отца исходит и на Сыне почивает а не исходит от Сына.
  • Явлено здесь и то, что воплощенное домостроительство спасения совершено Богом Сыном воплотившимся, соприсущу Ему Духу Святому и Богу Отцу.
  • Явлено и то, что и спасение каждого может совершиться не иначе, как в Господе Иисусе Христе, благодатью Св. Духа, по благоволению Отца.

Все таинства христианские сияют здесь божественным светом своим и просвещают умы и сердца с верою совершающих это великое празднество.

 

Православие.ру