Седмица 5-я по Пятидесятнице. 6-12 июля

Икона Божией Матери Владимирская

6 июля

Понедельник

23 июня по старому стилю

Разрешается рыба

Владимирской иконы Божией Матери.

Мц. Агриппины (253-259). Собор Владимирских святых. Мчч. Евстохия, Гаия, Провия, Лоллия, Урвана и иных (IV). Второе перенесение мощей свт. Германа, архиеп. Казанского (1714). Прав. Артемия Веркольского (1545). Сщмчч. Александра, Алексия, Петра пресвитеров (1918). Сщмч. Митрофана, архиеп. Астраханского (1919).

Послание к Римлянам

Рáдоватися съ рáдующимися, и плáкати съ плáчущими. Тóжде дрýгъ ко дрýгу мýдрствующе: не высóкая мýдрствующе, но смирéнными ведýщеся: не бывáйте мýдри о себѣ́: ни еди́ному же злá за злó воздаю́ще, промышля́юще дóбрая предъ всѣ́ми человѣ́ки. А́ще возмóжно, éже от вáсъ, со всѣ́ми человѣ́ки ми́ръ имѣ́йте.

Радуйтесь с радующимися и плачьте с плачущими. Будьте единомысленны между собою; не высокомудрствуйте, но последуйте смиренным; не мечтайте о себе; никому не воздавайте злом за зло, но пекитесь о добром перед всеми человеками. Если возможно с вашей стороны, будьте в мире со всеми людьми.

Евангелие от Матфея

И сé, человѣ́къ бѣ́ тý, рýку имы́й сýху. И вопроси́ша егó, глагóлюще: áще достóитъ въ суббóты цѣли́ти? да на негó возглагóлютъ. О́нъ же речé и́мъ: ктó éсть от вáсъ человѣ́къ, и́же и́мать овчá еди́но, и áще впадéтъ сié въ суббóты въ я́му, не и́метъ ли é и и́зметъ? кольми́ ýбо лýчши éсть человѣ́къ овчáте? тѣ́мже достóитъ въ суббóты добрó твори́ти. Тогдá глагóла человѣ́ку: простри́ рýку твою́. И прострé: и утверди́ся цѣлá я́ко другáя.

И вот, там был человек, имеющий сухую руку. И спросили Иисуса, чтобы обвинить Его: можно ли исцелять в субботы? Он же сказал им: кто из вас, имея одну овцу, если она в субботу упадет в яму, не возьмет ее и не вытащит? Сколько же лучше человек овцы! Итак можно в субботы делать добро. Тогда говорит человеку тому: протяни руку твою. И он протянул, и стала она здорова, как другая.

Рождество Иоанна Предтечи

7 июля

Вторник

24 июня ст.ст.

Разрешается рыба

Рождество честного славного Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна. Мчч. семи братий: Орентия, Фарнакия, Ероса, Фирмоса, Фирмина, Кириака и Лонгина (IV).

Прп. Антония Дымского, Новгородского (1224). Правв. отроков Иакова и Иоанна Менюжских, Новгородских (1566-1569).

Послание к Римлянам

Изнемогáющаго же въ вѣ́рѣ прiéмлите, не въ сомнѣ́нiе помышлéнiи. О́въ бо вѣ́руетъ я́сти вся́, а изнемогáяй зéлiя да я́стъ. Яды́й не ядýщаго да не укоря́етъ: и не яды́й ядýщаго да не осуждáетъ: Бóгъ бо егó прiя́тъ. Ты́ ктó еси́ судя́й чуждéму рабý? Своемý Гóсподеви стои́тъ, или́ пáдаетъ. Стáнетъ же, си́ленъ бо éсть Бóгъ постáвити егó.

Немощного в вере принимайте без споров о мнениях. Ибо иной уверен, что можно есть все, а немощный ест овощи. Кто ест, не уничижай того, кто не ест; и кто не ест, не осуждай того, кто ест, потому что Бог принял его. Кто ты, осуждающий чужого раба? Перед своим Господом стои́т он, или падает. И будет восставлен, ибо силен Бог восставить его.

Евангелие от Луки

Речé же къ немý áнгелъ: не бóйся, захáрiе: занé услы́шана бы́сть моли́тва твоя́, и женá твоя́ Елисавéть роди́тъ сы́на тебѣ́, и наречéши и́мя емý Иоáннъ. И бýдетъ тебѣ́ рáдость и весéлiе, и мнóзи о рождествѣ́ егó возрáдуются. Бýдетъ бо вéлiй предъ Гóсподемъ: и винá и Сикéра не и́мать пи́ти, и Дýха святáго испóлнится ещé изъ чрéва мáтере своея́: и мнóгихъ от сынóвъ Изрáилевыхъ обрати́тъ ко Гóсподу Бóгу и́хъ. И тóй предъи́детъ предъ ни́мъ дýхомъ и си́лою илiинóю, обрати́ти сердцá отцéмъ на чáда, и проти́вныя въ мýдрости прáведныхъ, уготóвати Гóсподеви лю́ди совершéны.

Ангел же сказал ему: не бойся, Захария, ибо услышана молитва твоя, и жена твоя Елисавета родит тебе сына, и наречешь ему имя: Иоанн; и будет тебе радость и веселие, и многие о рождении его возрадуются, ибо он будет велик пред Господом; не будет пить вина и сикера, и Духа Святаго исполнится еще от чрева матери своей; и многих из сынов Израилевых обратит к Господу Богу их; и предъидет пред Ним в духе и силе Илии, чтобы возвратить сердца отцов детям, и непокоривым образ мыслей праведников, дабы представить Господу народ приготовленный.

Благоверные князь Петр и княгиня Феврония

8 июля

Среда

25 июня ст.ст.

Пища с растительным маслом

Прмц. Февронии девы (ок. 304).

Блгв. кн. Петра, в иночестве Давида, и кн. Февронии, в иночестве Евфросинии, Муромских чудотворцев (1228). Прп. Далмата Исетского (1697). Сщмч. Василия пресвитера (1918). Прп. Никона Оптинского, исповедника (1931). Сщмч. Василия пресвитера (1940).

Послание к Римлянам

Тѣ́мже прiéмлите дрýгъ дрýга, я́коже и Христóсъ прiя́тъ вáсъ во слáву Бóжiю. Глагóлю же Христá Иисýса служи́теля бы́вша обрѣ́занiя по и́стинѣ Бóжiей, во éже утверди́ти обѣтовáнiя отцéвъ: а язы́комъ по ми́лости, прослáвити Бóга, я́коже éсть пи́сано: сегó рáди исповѣ́мся тебѣ́ во язы́цѣхъ, Гóсподи, и и́мени твоемý пою́. И пáки глагóлетъ: возвесели́теся, язы́цы, съ людьми́ егó. И пáки: хвали́те Гóспода, вси́ язы́цы, и похвали́те егó, вси́ лю́дiе.

Посему принимайте друг друга, как и Христос принял вас в славу Божию. Разумею то, что Иисус Христос сделался служителем для обрезанных - ради истины Божией, чтобы исполнить обещанное отцам, а для язычников - из милости, чтобы славили Бога, как написано: за то́ буду славить Тебя, (Господи,) между язычниками, и буду петь имени Твоему. И еще сказано: возвеселитесь, язычники, с народом Его. И еще: хвали́те Господа, все язычники, и прославляйте Его, все народы.

Евангелие от Матфея

Егдá же нечи́стый дýхъ изы́детъ от человѣ́ка, прехóдитъ сквозѣ́ безвóдная мѣ́ста, ищя́ покóя, и не обрѣтáетъ: тогдá речéтъ: возвращýся въ дóмъ мóй, отню́дуже изыдóхъ. И пришéдъ обря́щетъ прáзденъ, пометéнъ и укрáшенъ: тогдá и́детъ и пóйметъ съ собóю сéдмь и́ныхъ духóвъ лютѣ́йшихъ себé, и вшéдше живýтъ тý: и бýдутъ послѣ́дняя человѣ́ку томý гóрша пéрвыхъ.

Когда нечистый дух выйдет из человека, то ходит по безводным местам, ища покоя, и не находит; тогда говорит: возвращусь в дом мой, откуда я вышел. И, придя, находит его незанятым, выметенным и убранным; тогда идет и берет с собою семь других духов, злейших себя, и, войдя, живут там; и бывает для человека того последнее хуже первого.

Икона Божией Матери Тихвинская

9 июля

Четверг

26 июня ст.ст.

Разрешается рыба

Тихвинской иконы Божией Матери (1383).

Прп. Давида Солунского (VI). Прп. Иоанна, еп. Готфского (VII).

Свт. Дионисия, архиеп. Суздальского (1385). Обретение мощей прп. Тихона Луховского, Костромского (1569). Перенесение мощей прп. Нила Столобенского (1995). Сщмч. Георгия пресвитера (1918).

Послание к Римлянам

Имáмъ ýбо похвалý о Христѣ́ Иисýсѣ въ тѣ́хъ, я́же къ Бóгу: не смѣ́ю бо глагóлати чтó, и́хже не содѣ́я Христóсъ мнóю, въ послушáнiе язы́ковъ, слóвомъ и дѣ́ломъ, въ си́лѣ знáменiй и чудéсъ, си́лою Дýха Бóжiя, я́коже ми́ от Иерусали́ма и о́крестъ дáже до иллири́ка испóлнити благовѣствовáнiе Христóво. Си́це же потщáхся благовѣсти́ти, не идѣ́же именовáся Христóсъ, да не на чужéмъ основáнiи сози́жду, но я́коже éсть пи́сано: и́мже не возвѣсти́ся о нéмъ, ýзрятъ, и и́же не слы́шаша, уразумѣ́ютъ.

Итак я могу похвалиться в Иисусе Христе в том, что́ относится к Богу, ибо не осмелюсь сказать что-нибудь такое, чего не совершил Христос через меня, в покорении язычников вере, словом и делом, силою знамений и чудес, силою Духа Божия, так что благовествование Христово распространено мною от Иерусалима и окрестности до Иллирика. Притом я старался благовествовать не там, где уже было известно имя Христово, дабы не созидать на чужом основании, но как написано: не имевшие о Нем известия увидят, и не слышавшие узна́ют.

Евангелие от Матфея

Ещé же емý глагóлющу къ нарóдомъ, сé, Мáти егó и брáтiя егó стоя́ху внѣ́, и́щуще глагóлати емý. Речé же нѣ́кiй емý: сé, Мáти твоя́ и брáтiя твоя́ внѣ́ стоя́тъ, хотя́ще глагóлати тебѣ́. О́нъ же отвѣщáвъ речé ко глагóлющему емý: ктó éсть Мáти моя́, и ктó сýть брáтiя моя́? И простéръ рýку свою́ на ученики́ своя́, речé: сé, Мáти моя́ и брáтiя моя́: и́же бо áще сотвори́тъ вóлю Отцá моегó, и́же éсть на небесѣ́хъ, тóй брáтъ мóй, и сестрá, и Мáти ми́ éсть.

Когда же Он еще говорил к народу, Матерь и братья Его стояли вне дома, желая говорить с Ним. И некто сказал Ему: вот Матерь Твоя и братья Твои стоят вне, желая говорить с Тобою. Он же сказал в ответ говорившему: кто Матерь Моя? и кто братья Мои? И, указав рукою Своею на учеников Своих, сказал: вот матерь Моя и братья Мои; ибо, кто будет исполнять волю Отца Моего Небесного, тот Мне брат, и сестра, и матерь.

Преподобный Амвросий Оптинский

10 июля

Пятница

27 июня ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Прав. Иоанны мироносицы (I). Прп. Сампсона странноприимца (ок. 530). Прп. Севира пресвитера (VI).

Прп. Георгия Иверского, Афонского (1065). Прп. Мартина Туровского (после 1146). Прп. Серапиона Кожеезерского (1611). Обретение мощей прп. Амвросия Оптинского (1998). Сщмчч. Александра и Владимира пресвитеров (1918). Сщмч. Петра пресвитера (1939).

Послание к Римлянам

Вруча́ю же ва́мъ фи́ву сестру́ на́шу, су́щу служи́телницу це́ркве я́же въ кегхре́ехъ: да прiи́мете ю́ о Го́сподѣ досто́йнѣ святы́мъ, и споспѣ́шствуйте е́й, о не́йже а́ще от ва́съ потре́буетъ ве́щи: и́бо сiя́ засту́пница мно́гимъ бы́сть, и самому́ мнѣ́. Цѣлу́йте приски́ллу и аки́лу, споспѣ́шника моя́ о Христѣ́ Иису́сѣ, и́же по души́ мое́й своя́ вы́я положи́ста, и́хже не а́зъ еди́нъ благодарю́, но и вся́ це́ркви язы́ческiя: и дома́шнюю и́хъ це́рковь… Цѣлу́йте дру́гъ дру́га лобза́нiемъ святы́мъ. Цѣлу́ютъ вы́ вся́ це́ркви Христо́вы.

Представляю вам Фиву, сестру нашу, диакониссу церкви Кенхрейской. Примите ее для Господа, как прилично святым, и помогите ей, в чем она будет иметь нужду у вас, ибо и она была помощницею многим и мне самому. Приветствуйте Прискиллу и Акилу, сотрудников моих во Христе Иисусе (которые голову свою полагали за мою душу, которых не я один благодарю, но и все церкви из язычников), и домашнюю их церковь… Приветствуйте друг друга с целованием святым. Приветствуют вас все церкви Христовы.

Евангелие от Матфея

И глаго́ла и́мъ при́тчами мно́го, глаго́ля: се́, изы́де сѣ́яй, да сѣ́етъ: и сѣ́ющу ему́, о́ва падо́ша при пути́, и прiидо́ша пти́цы и позоба́ша я́: друга́я же падо́ша на ка́менныхъ, идѣ́же не имѣ́яху земли́ мно́ги, и а́бiе прозябо́ша, зане́ не имѣ́яху глубины́ земли́: со́лнцу же возсiя́вшу присвя́нуша, и зане́ не имѣ́яху коре́нiя, изсхо́ша: друга́я же падо́ша въ те́рнiи, и взы́де те́рнiе и подави́ и́хъ: друга́я же падо́ша на земли́ до́брѣй и дая́ху пло́дъ, о́во у́бо сто́, о́во же шестьдеся́тъ, о́во же три́десять: имѣ́яй у́шы слы́шати да слы́шитъ.

И поучал их много притчами, говоря: вот, вышел сеятель сеять; и когда он сеял, иное упало при дороге, и налетели птицы и поклевали то; иное упало на места каменистые, где немного было земли, и скоро взошло, потому что земля была неглубока. Когда же взошло солнце, увяло, и, как не имело корня, засохло; иное упало в терние, и выросло терние и заглушило его; иное упало на добрую землю и принесло плод: одно во сто крат, а другое в шестьдесят, иное же в тридцать. Кто имеет уши слышать, да слышит!

Икона Божией Матери Троеручица

11 июля

Суббота

28 июня ст.ст.

Разрешается рыба

Перенесение мощей мчч. бессребреников и чудотворцев Кира и Иоанна (412).

Прп. Ксенофонта Робейского (1262). Прпп. Сергия и Германа, Валаамских чудотворцев (XIV). Прп. Павла врача (VII). Сщмч. Василия диакона (1918). Прмц. Севастианы (1938). Сщмч. Григория диакона (1940). Иконы Божией Матери, именуемой «Троеручица» (VIII).

Послание к Римлянам

Ели́цы бо Дýхомъ Бóжiимъ вóдятся, сíи сýть сы́нове Бóжiи: не прiя́сте бо дýха рабóты пáки въ боя́знь, но прiя́сте Дýха сыноположéнiя, о нéмже вопiéмъ: áвва óтче. Сáмый Дýхъ спослушествýетъ дýхови нáшему, я́ко éсмы чáда Бóжiя. А́ще же чáда, и наслѣ́дницы: наслѣ́дницы ýбо Бóгу, снаслѣ́дницы же Христý, понéже съ ни́мъ стрáждемъ, да и съ ни́мъ прослáвимся. Непщýю бо, я́ко недостóйны стрáсти ны́нѣшняго врéмене къ хотя́щей слáвѣ яви́тися въ нáсъ.

Ибо все, водимые Духом Божиим, суть сыны Божии. Потому что вы не приняли духа рабства, чтобы опять жить в страхе, но приняли Духа усыновления, Которым взываем: «Авва, Отче!» Сей самый Дух свидетельствует духу нашему, что мы - дети Божии. А если дети, то и наследники, наследники Божии, сонаследники же Христу, если только с Ним страдаем, чтобы с Ним и прославиться. Ибо думаю, что нынешние временные страдания ничего не стоят в сравнении с тою славою, которая откроется в нас.

Евангелие от Матфея

И бы́сть емý возлежáщу въ домý, и сé, мнóзи мытари́ и грѣ́шницы пришéдше возлежáху со Иисýсомъ и со ученики́ егó. И ви́дѣвше фарисéе, глагóлаху ученикóмъ егó: почтó съ мытари́ и грѣ́шники учи́тель вáшъ я́стъ и пiéтъ? Иисýсъ же слы́шавъ речé и́мъ: не трéбуютъ здрáвiи врачá, но боля́щiи: шéдше же научи́теся, чтó éсть: ми́лости хощý, а не жéртвы? не прiидóхъ бо призвáти прáведники, но грѣ́шники на покая́нiе.

И когда Иисус возлежал в доме, многие мытари и грешники пришли и возлегли с Ним и учениками Его. Увидев то, фарисеи сказали ученикам Его: для чего Учитель ваш ест и пьет с мытарями и грешниками? Иисус же, услышав это, сказал им: не здоровые имеют нужду во враче, но больные, пойдите, научитесь, что́ значит: милости хочу, а не жертвы? Ибо Я пришел призвать не праведников, но грешников к покаянию.

Апостолы Петр и Павел

12 июля

Воскресенье

29 июня ст.ст.

Поста нет

Славных и всехвальных первоверховных апостолов Петра и Павла (67).

Свт. Григория, митр. Ираклийского (1925) (Конст.). Прп. Паисия Святогорца (1994). Прмчч. Неофита, Ионы, Неофита, Ионы и Парфения Липсийских. Касперовской иконы Божией Матери (1853-1855).

Послание к Римлянам

Но чтó глагóлетъ писáнiе? Бли́зъ ти́ глагóлъ éсть, во устѣ́хъ твои́хъ и въ сéрдцы твоéмъ, си́рѣчь глагóлъ вѣ́ры, егóже проповѣ́даемъ: я́ко áще исповѣ́си усты́ твои́ми Гóспода Иисýса, и вѣ́руеши въ сéрдцы твоéмъ, я́ко Бóгъ тогó воздви́же изъ мéртвыхъ, спасéшися: сéрдцемъ бо вѣ́руется въ прáвду, усты́ же исповѣ́дуется во спасéнiе.

Но что говорит Писание? Близко к тебе слово, в устах твоих и в сердце твоем, то есть слово веры, которое проповедуем. Ибо если устами твоими будешь исповедовать Иисуса Господом и сердцем твоим веровать, что Бог воскресил Его из мертвых, то спасешься, потому что сердцем веруют к праведности, а устами исповедуют ко спасению.

Евангелие от Матфея

И пришéдшу емý на о́нъ пóлъ, въ странý гергеси́нскую, срѣтóста егó двá бѣ́сна от грóбъ исходя́ща, лю́та зѣлó, я́ко не мощи́ никомý минýти путéмъ тѣ́мъ. И сé, возопи́ста глагóлюща: чтó нáма и тебѣ́, Иисýсе Сы́не Бóжiй? пришéлъ еси́ сѣ́мо прéжде врéмене мýчити нáсъ. Бя́ше же далéче от нею́ стáдо свинíй мнóго пасóмо. Бѣ́си же моля́ху егó, глагóлюще: áще изгóниши ны́, повели́ нáмъ ити́ въ стáдо свинóе. И речé и́мъ: иди́те. Они́ же изшéдше идóша въ стáдо свинóе: и сé, áбiе устреми́ся стáдо всé по брéгу въ мóре, и утопóша въ водáхъ. Пасýщiи же бѣжáша, и шéдше во грáдъ, возвѣсти́ша вся́, и о бѣснóю. И сé, вéсь грáдъ изы́де въ срѣ́тенiе Иисýсови: и ви́дѣвше егó, моли́ша, я́ко дабы́ прешéлъ от предѣ́лъ и́хъ.

И когда Он прибыл на другой берег в страну Гергесинскую, Его встретили два бесноватые, вышедшие из гробов, весьма свирепые, так что никто не смел проходить тем путем. И вот, они закричали: что Тебе до нас, Иисус, Сын Божий? пришел Ты сюда прежде времени мучить нас. Вдали же от них паслось большое стадо свиней. И бесы просили Его: если выгонишь нас, то пошли нас в стадо свиней. И Он сказал им: идите. И они, выйдя, пошли в стадо свиное. И вот, всё стадо свиней бросилось с крутизны в море и погибло в воде. Пастухи же побежали и, придя в город, рассказали обо всем, и о том, что было с бесноватыми. И вот, весь город вышел навстречу Иисусу; и, увидев Его, просили, чтобы Он отошел от пределов их.

 

Православие.ру