Седмица 10-я по Пятидесятнице. 19-25 августа

Преображение Господне

19 августа

Понедельник

6 августа по старому стилю

Разрешается рыба

Преображение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.

Второе послание апостола Петра

Не ухищре́ннымъ бо ба́снемъ послѣ́довавше сказа́хомъ ва́мъ си́лу и прише́ствiе Го́спода на́шего Иису́са Христа́, но самови́дцы бы́вше вели́чествiя о́наго. Прiе́мъ бо от Бо́га Отца́ че́сть и сла́ву, гла́су прише́дшу къ нему́ от велелѣ́пныя сла́вы: се́й е́сть Сы́нъ мо́й возлю́бленный, о не́мже а́зъ благоизво́лихъ. И се́й гла́съ мы́ слы́шахомъ съ небесе́ сше́дшь, съ ни́мъ су́ще на горѣ́ святѣ́й. И и́мамы извѣ́стнѣйшее проро́ческое сло́во: ему́же внима́юще я́коже свѣти́лу сiя́ющу въ те́мнѣмъ мѣ́стѣ, до́брѣ творите́, до́ндеже де́нь озари́тъ, и денни́ца возсiя́етъ въ сердца́хъ ва́шихъ.

Ибо мы возвестили вам силу и пришествие Господа нашего Иисуса Христа, не хитросплетенным басням последуя, но быв очевидцами Его величия. Ибо Он принял от Бога Отца честь и славу, когда от велелепной славы принесся к Нему такой глас: Сей есть Сын Мой возлюбленный, в Котором Мое благоволение. И этот глас, принесшийся с небес, мы слышали, будучи с Ним на святой горе. И притом мы имеем вернейшее пророческое слово; и вы хорошо делаете, что обращаетесь к нему, как к светильнику, сияющему в темном месте, доколе не начнет рассветать день и не взойдет утренняя звезда в сердцах ваших.

Евангелие от Матфея

И по дне́хъ шести́хъ поя́тъ Иису́съ Петра́ и Иа́кова и Иоа́нна бра́та его́, и возведе́ и́хъ на гору́ высоку́ еди́ны, и преобрази́ся предъ ни́ми: и просвѣти́ся лице́ его́ я́ко со́лнце, ри́зы же его́ бы́ша бѣлы́ я́ко свѣ́тъ. И се́, яви́стася и́мъ Моисе́й и илiа́, съ ни́мъ глаго́люща. Отвѣща́въ же пе́тръ рече́ ко Иису́сови: Го́споди, добро́ е́сть на́мъ здѣ́ бы́ти: а́ще хо́щеши, сотвори́мъ здѣ́ три́ сѣ́ни, тебѣ́ еди́ну, и Моисе́ови еди́ну, и еди́ну илiи́. Еще́ же ему́ глаго́лющу, се́, о́блакъ свѣ́телъ осѣни́ и́хъ: и се́, гла́съ изъ о́блака глаго́ля: се́й е́сть Сы́нъ мо́й возлю́бленный, о не́мже благоволи́хъ: того́ послу́шайте.

И вот, явились им Моисей и Илия, с Ним беседующие. При сем Петр сказал По прошествии дней шести, взял Иисус Петра, Иакова и Иоанна, брата его, и возвел их на гору высокую одних, и преобразился пред ними: и просияло лице Его, как солнце, одежды же Его сделались белыми, как свет. Иисусу: Господи! хорошо нам здесь быть; если хочешь, сделаем здесь три кущи: Тебе одну, и Моисею одну, и одну Илии. Когда он еще говорил, се, облако светлое осенило их; и се, глас из облака глаголющий: Сей есть Сын Мой Возлюбленный, в Котором Мое благоволение; Его слушайте.

Святитель Митрофан Воронежский

20 августа

Вторник

7 августа ст.ст.

Монастырский устав: горячая пища без масла

Попразднство Преображения Господня. Прмч. Дометия Персиянина и двух учеников его (363). Мчч. Марина и Астерия (260). Прп. Ора Фиваидского (ок. 390). Прмц. Потамии чудотворицы (IV). Прп. Феодосия Нового, врача (IX-X). Свт. Иерофея Венгерского (X) и св. Стефана I, короля Венгрии (1038).

Прп. Пимена Многоболезненного, Печерского (1110). Прп. Меркурия Печерского, еп. Смоленского (1239). Прп. Пимена, постника Печерского (XIII-XIV). Прп. Феодоры Сихловской (начало XVIII) (Рум.). Обретение мощей свт. Митрофана, еп. Воронежского (1832). Прп. Антония Оптинского (1865). Сщмчч. Александра, Петра, Михаила, Иоанна, Димитрия и Алексия пресвитеров, Елисея диакона и прмч. Афанасия (1937). Сщмч. Василия пресвитера (1938).

Послание к Коринфянам

А́ще бо по человѣ́ку со звѣ́ремъ боря́хся въ Ефéсѣ, кáя ми́ пóльза, áще мéртвiи не востаю́тъ? Да я́мы и пiéмъ, ýтрѣ бо ýмремъ. Не льсти́теся: тля́тъ обы́чаи блáги бесѣ́ды злы́. Истрезви́теся прáведно и не согрѣшáйте: невѣ́дѣнiе бо Бóжiе нѣ́цыи и́мутъ, къ срáму вáмъ глагóлю. Но речéтъ нѣ́кто: кáко востáнутъ мéртвiи? кóимъ же тѣ́ломъ прiи́дутъ? Безýмне, ты́ éже сѣ́еши, не оживéтъ, áще не ýмретъ: и éже сѣ́еши, не тѣ́ло бýдущее сѣ́еши, но голó зéрно, áще случи́тся, пшени́цы или́ инóго от прóчихъ: Бóгъ же даéтъ емý тѣ́ло, я́коже восхóщетъ, и коемýждо сѣ́мени своé тѣ́ло.

По рассуждению человеческому, когда я боролся со зверями в Ефесе, какая мне польза, если мертвые не воскресают? Станем есть и пить, ибо завтра умрем! Не обманывайтесь: худые сообщества развращают добрые нравы. Отрезвитесь, как должно, и не грешите; ибо, к стыду вашему скажу, некоторые из вас не знают Бога. Но скажет кто-нибудь: как воскреснут мертвые? и в каком теле придут? Безрассудный! то, что ты сеешь, не оживет, если не умрет. И когда ты сеешь, то сеешь не тело будущее, а голое зерно, какое случится, пшеничное или другое какое; но Бог дает ему тело, как хочет, и каждому семени свое тело.

Евангелие от Матфея

И пришéдшу емý въ цéрковь, приступи́ша къ немý учáщу архiерéе и стáрцы людстíи, глагóлюще: кóею влáстiю сiя́ твори́ши? и ктó ти дадé влáсть сiю́? Отвѣщáвъ же Иисýсъ речé и́мъ: вопрошý вы и áзъ слóво еди́но: éже áще речéте мнѣ́, и áзъ вáмъ рекý, кóею влáстiю сiя́ творю́: крещéнiе Иоáнново откýду бѣ́? съ небесé ли, или́ от человѣ́къ? Они́ же помышля́ху въ себѣ́, глагóлюще: áще речéмъ, съ небесé: речéтъ нáмъ: почтó ýбо не вѣ́ровасте емý? áще ли речéмъ, от человѣ́къ: бои́мся нарóда: вси́ бо и́мутъ Иоáнна я́ко прорóка. И отвѣщáвше Иисýсови рѣ́ша: не вѣ́мы. Речé и́мъ и тóй: ни áзъ вáмъ глагóлю, кóею влáстiю сiя́ творю́.

И когда пришел Он в храм и учил, приступили к Нему первосвященники и старейшины народа и сказали: какою властью Ты это делаешь? и кто Тебе дал такую власть? Иисус сказал им в ответ: спрошу и Я вас об одном; если о том скажете Мне, то и Я вам скажу, какою властью это делаю; крещение Иоанново откуда было: с небес, или от человеков? Они же рассуждали между собою: если скажем: с небес, то Он скажет нам: почему же вы не поверили ему? а если сказать: от человеков, - боимся народа, ибо все почитают Иоанна за пророка. И сказали в ответ Иисусу: не знаем. Сказал им и Он: и Я вам не скажу, какою властью это делаю.

Зосима и Савватий Соловецкие

21 августа

Среда

8 августа ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Свт. Емилиана исповедника, еп. Кизического (815-820). Свт. Мирона Чудотворца, еп. Критского (ок. 350). Мчч. Елевферия и Леонида (IV).

Перенесение мощей прпп. Зосимы и Савватия Соловецких(1566), второе перенесение мощей прпп. Зосимы, Савватия и Германа Соловецких (1992). Прп. Григория, иконописца Печерского (XII). Прп. Григория Синаита (XIV). Прмч. Иосифа (1918). Сщмч. Николая пресвитера (1937). Сщмч. Никодима, архиеп.

Костромского (1938). Толгской иконы Божией Матери (1314).

Послание к Коринфянам

Пребу́ду же во Ефе́сѣ до пентико́стiи: две́рь бо ми́ отве́рзеся вели́ка и поспѣ́шна, и сопроти́внiи мно́зи. А́ще же прiи́детъ тимоѳе́й, блюди́те, да безъ стра́ха бу́детъ у ва́съ: дѣ́ло бо Госпо́дне дѣ́лаетъ, я́коже и а́зъ: да никто́же у́бо его́ уничижи́тъ: проводи́те же его́ съ ми́ромъ, да прiи́детъ ко мнѣ́, жду́ бо его́ съ бра́тiею.

В Ефесе же я пробуду до Пятидесятницы, ибо для меня отверста великая и широкая дверь, и противников много. Если же придет к вам Тимофей, смотри́те, чтобы он был у вас безопасен; ибо он делает дело Господне, как и я. Посему никто не пренебрегай его, но проводи́те его с миром, чтобы он пришел ко мне, ибо я жду его с братиями.

Евангелие от Матфея

Человѣ́къ нѣ́кiй имя́ше два́ сы́на, и прише́дъ къ пе́рвому, рече́: ча́до, иди́ дне́сь, дѣ́лай въ виногра́дѣ мое́мъ. О́нъ же отвѣща́въ рече́: не хощу́: послѣди́ же раска́явся, и́де. И присту́пль къ друго́му, рече́ та́коже. О́нъ же отвѣща́въ рече́: а́зъ, го́споди иду́: и не и́де. Кі́й от обою́ сотвори́ во́лю о́тчу? Глаго́лаша ему́: пе́рвый. Глаго́ла и́мъ Иису́съ: ами́нь глаго́лю ва́мъ, я́ко мытари́ и любодѣ́йцы варя́ютъ вы́ въ ца́рствiи Бо́жiи: прiи́де бо къ ва́мъ Иоа́ннъ крести́тель путе́мъ пра́веднымъ, и не вѣ́ровасте ему́, мытари́ же и любодѣ́йцы вѣ́роваша ему́: вы́ же ви́дѣвше, не раска́ястеся послѣди́ вѣ́ровати ему́.

У одного человека было два сына; и он, подойдя к первому, сказал: сын! пойди сегодня работай в винограднике моем. Но он сказал в ответ: не хочу; а после, раскаявшись, пошел. И подойдя к другому, он сказал то́ же. Этот сказал в ответ: иду, государь, и не пошел. Который из двух исполнил волю отца? Говорят Ему: первый. Иисус говорит им: истинно говорю вам, что мытари и блудницы вперед вас идут в Царство Божие, ибо пришел к вам Иоанн путем праведности, и вы не поверили ему, а мытари и блудницы поверили ему; вы же, и видев это, не раскаялись после, чтобы поверить ему.

Апостол Матфий

22 августа

Четверг

9 августа ст.ст.

Монастырский устав: горячая пища без масла

Апостола Матфия (ок. 63). Собор Соловецких святых. Прп. Псоя Египетского (IV). Мчч. Иулиана, Маркиана, Иоанна, Иакова, Алексия, Димитрия, Фотия, Петра, Леонтия, Марии патрикии, протоспафария Григория и двух юношей, за икону Христа пострадавших (730). Мч. Антония Александрийского. Свт. Филарета, архиеп. Черниговского (1866). Прмц. Маргариты (1918).

Второе послание к Коринфянам

Зане́ я́коже избы́точествуютъ страда́нiя Христо́ва въ на́съ, та́ко Христо́мъ избы́точествуетъ и утѣше́нiе на́ше. А́ще ли же скорби́мъ, о ва́шемъ утѣше́нiи и спасе́нiи, дѣ́йствующемся въ терпѣ́нiи тѣ́хже страда́нiй, я́же и мы́ стра́ждемъ: и упова́нiе на́ше извѣ́стно о ва́съ. А́ще ли утѣша́емся, о ва́шемъ утѣше́нiи и спасе́нiи, вѣ́дяще, зане́ я́коже о́бщницы есте́ страсте́мъ на́шымъ, та́кожде и утѣше́нiю.

Ибо по мере, как умножаются в нас страдания Христовы, умножается Христом и утешение наше. Скорбим ли мы, скорбим для вашего утешения и спасения, которое совершается перенесением тех же страданий, какие и мы терпим. И надежда наша о вас тверда. Утешаемся ли, утешаемся для вашего утешения и спасения, зная, что вы участвуете как в страданиях наших, так и в утешении.

Евангелие от Матфея

Сего́ ра́ди глаго́лю ва́мъ, я́ко отъи́мется от ва́съ ца́рствiе Бо́жiе и да́стся язы́ку творя́щему плоды́ его́: и пады́й на ка́мени се́мъ сокруши́тся: а на не́мже паде́тъ, сотры́етъ и́. И слы́шавше архiере́е и фарисе́е при́тчи его́, разумѣ́ша, я́ко о ни́хъ глаго́летъ: и и́щуще его́ я́ти, убоя́шася наро́да, поне́же я́ко проро́ка его́ имѣ́яху.

Потому сказываю вам, что отнимется от вас Царство Божие и дано будет народу, приносящему плоды его; и тот, кто упадет на этот камень, разобьется, а на кого он упадет, того раздавит. И слышав притчи Его, первосвященники и фарисеи поняли, что Он о них говорит, и старались схватить Его, но побоялись народа, потому что Его почитали за Пророка.

Прп. Савва Сторожевский, Звенигородский

23 августа

Пятница

10 августа ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Мчч. Римских: архидиакона Лаврентия, Сикста папы, Феликиссима и Агапита диаконов, Романа (258).

Блж. Лаврентия, Христа ради юродивого, Калужского (1515). Собор новомучеников и исповедников Соловецких. Второе обретение и перенесение мощей прп. Саввы Сторожевского, Звенигородского(1998). Сщмч. Вячеслава пресвитера (1918). Сщмч. Афанасия пресвитера (1937).

Второе послание к Коринфянам

Похвалéнiе бо нáше сié éсть, свидѣ́телство сóвѣсти нáшея, я́ко въ простотѣ́ и чи́стотѣ́ Бóжiей, а не въ мýдрости плóти, но благодáтiю Бóжiею жи́хомъ въ мíрѣ, мнóжае же у вáсъ. Не инáя бо пи́шемъ вáмъ, но я́же чтетé и разумѣвáете: уповáю же, я́ко и до концá уразумѣ́ете, я́коже и разумѣ́сте нáсъ от чáсти, я́ко похвалéнiе вáмъ есмы́, я́коже и вы́ нáмъ, въ дéнь Гóспода нáшего Иисýса Христá.

Ибо похвала наша сия есть свидетельство совести нашей, что мы в простоте и богоугодной искренности, не по плотской мудрости, но по благодати Божией, жили в мире, особенно же у вас. И мы пишем вам не иное, как то, что вы читаете или разумеете, и что, как надеюсь, до конца уразумеете, так как вы отчасти и уразумели уже, что мы будем вашею похвалою, равно и вы нашею, в день Господа нашего Иисуса Христа.

Евангелие от Матфея

Отвѣщáвъ же Иисýсъ речé и́мъ: прельщáетеся, не вѣ́дуще писáнiя, ни си́лы Бóжiя: въ воскресéнiе бо ни жéнятся, ни посягáютъ, но я́ко áнгели Бóжiи на небеси́ сýть: о воскресéнiи же мéртвыхъ нѣ́сте ли чли́ речéннаго вáмъ Бóгомъ, глагóлющимъ: áзъ éсмь Бóгъ Авраáмовъ, и Бóгъ Исаáковъ, и Бóгъ Иáковль? нѣ́сть Бóгъ Бóгъ мéртвыхъ, но Бóгъ живы́хъ. И слы́шавше нарóди дивля́хуся о учéнiи егó.

Иисус сказал им в ответ: заблуждаетесь, не зная Писаний, ни силы Божией, ибо в воскресении ни женятся, ни выходят замуж, но пребывают, как Ангелы Божии на небесах. А о воскресении мертвых не читали ли вы реченного вам Богом: Я Бог Авраама, и Бог Исаака, и Бог Иакова? Бог не есть Бог мертвых, но живых. И, слыша, народ дивился учению Его.

Священномученик Евпл Катанский

24 августа

Суббота

11 августа ст.ст.

Пища с растительным маслом

Мч. архидиакона Евпла (304). Мц. Сосанны девы и с нею Гаия, папы Римского, Гавиния пресвитера, Клавдия, Максима, Препедигны, Александра и Куфия (295-296).

Прмчч. Феодора и Василия Печерских (1098). Прп. Феодора, кн. Острожского, Печерского (ок. 1483). Прп. Иоанна Святогорского, затворника (1867).

Послание к Римлянам

Молю́ же вы́, брáтiе, Гóсподемъ нáшимъ Иисýсъ Христóмъ и любóвiю Дýха, споспѣ́шствуйте ми́ въ моли́твахъ о мнѣ́ къ Бóгу, да избáвлюся от противля́ющихся во Иудéи, и да слýжба моя́, я́же во Иерусали́мѣ, благопрiя́тна бýдетъ святы́мъ: да съ рáдостiю прiидý къ вáмъ вóлею Бóжiею и упокóюся съ вáми. Бóгъ же ми́ра со всѣ́ми вáми. Ами́нь.

Между тем умоляю вас, братия, Господом нашим Иисусом Христом и любовью Духа, подвизаться со мною в молитвах за меня к Богу, чтобы избавиться мне от неверующих в Иудее и чтобы служение мое для Иерусалима было благоприятно святым, дабы мне в радости, если Богу угодно, прийти к вам и успокоиться с вами. Бог же мира да будет со всеми вами, аминь.

Евангелие от Матфея

Пришéдшымъ же и́мъ въ капернаýмъ, приступи́ша прiéмлющiи дидрáхмы къ Петрóви и рѣ́ша: учи́тель вáшъ не дáстъ ли дидрáхмы? Глагóля: éй. И егдá вни́де въ дóмъ, предвари́ егó Иисýсъ, глагóля: чтó ти мни́тся, Си́моне? цáрiе зéмстiи от кíихъ прiéмлютъ дáни или́ кинсóнъ? от свои́хъ ли сынóвъ, или́ от чужи́хъ? Глагóла емý пéтръ: от чужи́хъ. Речé емý Иисýсъ: ýбо свобóдни сýть сы́нове: но да не соблазни́мъ и́хъ, шéдъ на мóре, вéрзи ýдицу, и, ю́же прéжде и́меши ры́бу, возми́: и отвéрзъ устá éй, обря́щеши стати́ръ: тóй взéмъ дáждь и́мъ за мя́ и за ся́.

Когда же пришли они в Капернаум, то подошли к Петру собиратели дидрахм* и сказали: Учитель ваш не даст ли дидрахмы? Он говорит: да. И когда вошел он в дом, то Иисус, предупредив его, сказал: как тебе кажется, Симон? цари земные с кого берут пошлины или подати? с сынов ли своих, или с посторонних? Петр говорит Ему: с посторонних. Иисус сказал ему: итак сыны свободны; но, чтобы нам не соблазнить их, пойди на море, брось уду, и первую рыбу, которая попадется, возьми, и, открыв у ней рот, найдешь статир; возьми его и отдай им за Меня и за себя.

Священномученик Александр Команский

25 августа

Воскресенье

12 августа ст.ст.

Пища с растительным маслом

Мчч. Фотия и Аникиты и многих с ними (305-306). Сщмч. Александра, еп. Команского (III). Мчч. Памфила и Капитона (III).

Собор Валаамских святых. Собор Кемеровских святых. Прмчч. Белогорских: Варлаама, Сергия, Илии, Вячеслава, Иоасафа, Иоанна, Антония, Михея, Виссариона, Матфея, Евфимия, Варнавы, Димитрия, Саввы, Гермогена, Аркадия, Евфимия, Маркелла, Иоанна, Иакова, Петра, Иакова, Александра, Феодора, Петра, Сергия и Алексия (1918). Сщмч. Василия пресвитера. Сщмчч. Леонида, Иоанна и Николая пресвитеров (1937).

Послание к Коринфянам

Мню́ бо, я́ко Бóгъ ны́ послáнники послѣ́днiя яви́, я́ко насмéртники: занé позóръ бы́хомъ мíру и áнгеломъ и человѣ́комъ. Мы́ ýбо бýи Христá рáди, вы́ же мýдри о Христѣ́: мы́ нéмощни, вы́ же крѣ́пцы: вы́ слáвни, мы́ же безчéстни. До ны́нѣшняго часá и áлчемъ, и жáждемъ, и наготýемъ, и стрáждемъ, и скитáемся, и труждáемся, дѣ́лающе свои́ми рукáми. Укоря́еми, благословля́емъ: гони́ми, терпи́мъ: хýлими, утѣшáемся {мóлимъ}: я́коже отрéби мíру бы́хомъ, всѣ́мъ попрáнiе досéлѣ. Не срамля́я вáсъ сiя́ пишý, но я́коже чáда моя́ возлю́бленная наказýю.

Ибо я думаю, что нам, последним посланникам, Бог судил быть как бы приговоренными к смерти, потому что мы сделались позорищем для мира, для Ангелов и человеков. Мы безумны Христа ради, а вы мудры во Христе; мы немощны, а вы крепки; вы в славе, а мы в бесчестии. Даже доныне терпим голод и жажду, и наготу и побои, и скитаемся, и трудимся, работая своими руками. Злословят нас, мы благословляем; гонят нас, мы терпим; хулят нас, мы молим; мы как сор для мира, как прах, всеми попираемый доныне. Не к постыжению вашему пишу сие, но вразумляю вас, как возлюбленных детей моих.

Евангелие от Матфея

Отвѣщáвъ же Иисýсъ речé: о, рóде невѣ́рный и развращéнный, докóлѣ бýду съ вáми? докóлѣ терплю́ вáмъ? приведи́те ми́ егó сѣ́мо. И запрети́ емý Иисýсъ, и изы́де изъ негó бѣ́съ: и исцѣлѣ́ óтрокъ от часá тогó. Тогдá пристýпльше ученицы́ ко Иисýсу на еди́нѣ, рѣ́ша: почтó мы́ не возмогóхомъ изгнáти егó? Иисýсъ же речé и́мъ: за невѣ́рствiе вáше: ами́нь бо глагóлю вáмъ: áще и́мате вѣ́ру я́ко зéрно горýшно, речéте горѣ́ сéй: прейди́ отсю́ду тáмо, и прéйдетъ: и ничтóже невозмóжно бýдетъ вáмъ: сéй же рóдъ не исхóдитъ, тóкмо моли́твою и постóмъ.

Иисус же, отвечая, сказал: о, род неверный и развращенный! доколе буду с вами? доколе буду терпеть вас? приведите его ко Мне сюда. И запретил ему Иисус, и бес вышел из него; и отрок исцелился в тот час. Тогда ученики, приступив к Иисусу наедине, сказали: почему мы не могли изгнать его? Иисус же сказал им: по неверию вашему; ибо истинно говорю вам: если вы будете иметь веру с горчичное зерно и скажете горе сей: "перейди отсюда туда", и она перейдет; и ничего не будет невозможного для вас; сей же род изгоняется только молитвою и постом.

 

Православие.ру