Седмица 14-я по Пятидесятнице. 27 августа — 2 сентября

Пророк Михей

27 августа

Понедельник

14 августа по старому стилю

Глас 4.
Успенский пост

Предпразднство Успения Пресвятой Богородицы.

Пророка Михея (из 12-ти пророков) (VIII до Р.Х.).
Сщмч. Маркелла, еп. Апамейского (ок. 389).

Прп. Аркадия Новоторжского (XI). Перенесение мощей прп. Феодосия Печерского (1091).

Сщмч. Василия, еп. Черниговского, и с ним прмч. Матфея и мч. Алексия (1918). Сщмч. Владимира пресвитера (1920). Сщмч. Владимира и Николая пресвитеров, прмч. Елевферия, прмцц. Евы игумении, Евдокии и мч. Феодора (1927). Прп. Александраисповедника (1961).

Икон Божией Матери: именуемой "Беседная" (1383) и Нарвской (1558).

Апостольское чтение

Тѣ́мже благоволю́ въ нéмощехъ, въ досаждéнiихъ, въ бѣдáхъ, во изгнáнiихъ, въ тѣснотáхъ по Христѣ́: егдá бо немощствýю, тогдá си́ленъ éсмь. Бы́хъ несмы́сленъ хваля́ся: вы́ мя́ понýдисте. А́зъ бо дóлженъ бѣ́хъ от вáсъ хвали́мь бывáти: ничи́мже бо лиши́хся пéрвѣйшихъ апóстолъ, áще и ничтóже éсмь: знáменiя бо апóстолова содѣ́яшася въ вáсъ во вся́цѣмъ терпѣ́нiи, въ знáменiихъ и чудесѣ́хъ и си́лахъ.

Посему я благодушествую в немощах, в обидах, в нуждах, в гонениях, в притеснениях за Христа, ибо, когда я немощен, тогда силен. Я дошел до неразумия, хвалясь; вы меня к сему принудили. Вам бы надлежало хвалить меня, ибо у меня ни в чем нет недостатка против высших Апостолов, хотя я и ничто. Признаки Апостола оказались перед вами всяким терпением, знамениями, чудесами и силами.

Евангельское чтение

И глагóлаше и́мъ: едá свѣти́лникъ прихóдитъ, да подъ спýдомъ положáтъ егó или́ подъ одрóмъ? не да ли на свѣ́щницѣ положéнъ бýдетъ? нѣ́сть бо тáйно, éже не яви́тся, нижé бы́сть потаéно, но да прiи́детъ въ явлéнiе: áще ктó и́мать ýшы слы́шати, да слы́шитъ.

И сказал им: для того ли приносится свеча, чтобы поставить ее под сосуд или под кровать? не для того ли, чтобы поставить ее на подсвечнике? Нет ничего тайного, что не сделалось бы явным, и ничего не бывает потаенного, что не вышло бы наружу. Если кто имеет уши слышать, да слышит!

Успение Пресвятой Богородицы

28 августа

Вторник

15 августа ст.ст.

Поста нет

Успение Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии.

Иконы Софии, Премудрости Божией (Новгородской). Чтимых икон Успения Божией Матери: Киево-Печерской (1073), Овиновской (1425), Псково-Печерской (1472), Семигородной (XV), Пюхтицкой (XVI). Икон Божией Матери: Ацкурской (I), Цилканской (IV), Владимирской-Ростовской (XII), Моздокской (XIII), Гаенатской (XIII), Чухломской (XIV), Сурдегской (1530), Тупичевской (XVII), Влахернской, Бахчисарайской.

Апостольское чтение

Сié бо да мýдрствуется въ вáсъ, éже и во Христѣ́ Иисýсѣ: и́же, во о́бразѣ Бóжiи сы́й, не восхищéнiемъ непщевá бы́ти рáвенъ Бóгу: но себé умáлилъ, зрáкъ рабá прiи́мъ, въ подóбiи человѣ́честѣмъ бы́въ, и о́бразомъ обрѣ́теся я́коже человѣ́къ: смири́лъ себé, послушли́въ бы́въ дáже до смéрти, смéрти же крéстныя. Тѣ́мже и Бóгъ егó превознесé и даровá емý и́мя, éже пáче вся́каго и́мене, да о и́мени Иисýсовѣ вся́ко колѣ́но поклони́тся небéсныхъ и земны́хъ и преиспóднихъ, и вся́къ язы́къ исповѣ́сть, я́ко Госпóдь Иисýсъ Христóсъ въ слáву Бóга Отцá.

Ибо в вас должны быть те же чувствования, какие и во Христе Иисусе: Он, будучи образом Божиим, не почитал хищением быть равным Богу; но уничижил Себя Самого, приняв образ раба, сделавшись подобным человекам и по виду став как человек; смирил Себя, быв послушным даже до смерти, и смерти крестной. Посему и Бог превознес Его и дал Ему имя выше всякого имени, дабы пред именем Иисуса преклонилось всякое колено небесных, земных и преисподних, и всякий язык исповедал, что Господь Иисус Христос в славу Бога Отца.

Евангельское чтение

Бы́сть же ходя́щымъ и́мъ, и сáмъ вни́де въ вéсь нѣ́кую: женá же нѣ́кая и́менемъ мáрѳа прiя́тъ егó въ дóмъ свóй. И сестрá éй бѣ́ нарицáемая Марíа, я́же и сѣ́дши при ногý Иисýсову, слы́шаше слóво егó. Мáрѳа же мóлвяше о мнóзѣ слýжбѣ, стáвши же речé: Гóсподи, не брежéши ли, я́ко сестрá моя́ еди́ну мя́ остáви служи́ти? рцы́ ýбо éй, да ми́ помóжетъ. Отвѣщáвъ же Иисýсъ речé éй: мáрѳо, мáрѳо, печéшися, и мóлвиши о мнóзѣ, еди́но же éсть на потрéбу: Марíа же благýю чáсть избрá, я́же не отъи́мется от нея́. Бы́сть же егдá глагóлаше сiя́, воздви́гши нѣ́кая женá глáсъ от нарóда, речé емý: блажéно чрéво носи́вшее тя́, и сосцá, я́же еси́ ссáлъ. О́нъ же речé: тѣ́мже ýбо блажéни слы́шащiи слóво Бóжiе и храня́щiи é.

В продолжение пути их пришел Он в одно селение; здесь женщина, именем Марфа, приняла Его в дом свой; у неё была сестра, именем Мария, которая села у ног Иисуса и слушала слово Его. Марфа же заботилась о большом угощении и, подойдя, сказала: Господи! или Тебе нужды нет, что сестра моя одну меня оставила служить? скажи ей, чтобы помогла мне. Иисус же сказал ей в ответ: Марфа! Марфа! ты заботишься и суетишься о многом, а одно только нужно; Мария же избрала благую часть, которая не отнимется у неё.

Нерукотворный Образ
Господа Иисуса Христа

29 августа

Среда

16 августа ст.ст.

Постный день

Попразднство Успения Пресвятой Богородицы.

Перенесение из Едессы в Константинополь Нерукотворного Образа (Убруса) Господа Иисуса Христа(944). Мч. Диомида врача (298). Мчч. 33-х Палестинских (Gr. Cal). Прп. Херимона Египетского (IV).

Сщмч. Александра пресвитера, прмц. Анны и мч. Иакова (1937).

Феодоровской (1239) и "Торжество Пресвятой Богородицы" (Порт-Артурской) (1904) икон Божией Матери.

Апостольское чтение

Мóлимся же къ Бóгу, не сотвори́ти вáмъ ни еди́наго злá, не я́ко да мы́ искýсни яви́мся, но да вы́ дóброе сотворитé, мы́ же я́ко неискýсни бýдемъ. Ничтóже бо мóжемъ на и́стину, но по и́стинѣ. Рáдуемся бо, егдá мы́ немощствýемъ, вы́ же си́льни бывáете: о сéмъ же и мóлимся, о вáшемъ совершéнiи.

Молим Бога, чтобы вы не делали никакого зла, не для того, чтобы нам показаться, чем должны быть; но чтобы вы делали добро, хотя бы мы казались и не тем, чем должны быть. Ибо мы не сильны против истины, но сильны за истину. Мы радуемся, когда мы немощны, а вы сильны; о сем-то и молимся, о вашем совершенстве.

Евангельское чтение

И бы́сть бýря вѣ́трена вели́ка: вóлны же вливáхуся въ корáбль, я́ко ужé погружáтися емý. И бѣ́ сáмъ на кормѣ́ на возглáвницѣ спя́. И возбуди́ша егó и глагóлаша емý: учи́телю, не ради́ши ли, я́ко погибáемъ? И востáвъ запрети́ вѣ́тру и речé мóрю: молчи́, престáни. И улéже вѣ́тръ, и бы́сть тишинá вéлiя. И речé и́мъ: чтó тáко страшли́ви естé? кáко не и́мате вѣ́ры?

И поднялась великая буря; волны били в лодку, так что она уже наполнялась водою. А Он спал на корме на возглавии. Его будят и говорят Ему: Учитель! неужели Тебе нужды нет, что мы погибаем? И, встав, Он запретил ветру и сказал морю: умолкни, перестань. И ветер утих, и сделалась великая тишина. И сказал им: что вы так боязливы? как у вас нет веры?

Преподобный Алипий,
иконописец Печерский

30 августа

Четверг

17 августа ст.ст.

Поста нет

Мч. Мирона пресвитера (250).
Мчч. Фирса, Левкия, Короната и дружины их (249-251). Мч. Патрокла (270-275). Мчч. Павла, Иулианиии прочих с ними (ок. 273). Мчч. Стратона, Филиппа, Евтихиана и Киприана (ок. 303).

Прп. Алипия, иконописца Печерского (ок. 1114).
Прп. Пимена Угрешского (1880).

Сщмч. Алексия пресвитера (1918). Сщмч. Димитрия пресвитера (1937).

Свенской (Печерской) иконы Божией Матери (1288).

Апостольское чтение

Чуждýся, я́ко тáко скóро прелагáетеся от звáвшаго вы́ благодáтiю Христóвою, во и́но благовѣствовáнiе: éже нѣ́сть и́но, тóчiю нѣ́цыи сýть смущáющiи вы́ и хотя́щiи преврати́ти благовѣствовáнiе Христóво. Но и áще мы́, или́ áнгелъ съ небесé благовѣсти́тъ вáмъ пáче, éже благовѣсти́хомъ вáмъ, анáѳема да бýдетъ. Я́коже предрекóхомъ, и ны́нѣ пáки глагóлю: áще ктó вáмъ благовѣсти́тъ пáче, éже прiя́сте, анáѳема да бýдетъ. Ны́нѣ бо человѣ́ки препирáю, или́ Бóга, или́ ищý человѣ́комъ угождáти? А́ще бо бы́хъ ещé человѣ́комъ угождáлъ, Христóвъ рáбъ не бы́хъ ýбо бы́лъ.

Удивляюсь, что вы от призвавшего вас благодатью Христовою так скоро переходите к иному благовествованию, которое впрочем не иное, а только есть люди, смущающие вас и желающие превратить благовествование Христово. Но если бы даже мы или Ангел с неба стал благовествовать вам не то, что́ мы благовествовали вам, да будет анафема. Как прежде мы сказали, так и теперь еще говорю: кто благовествует вам не то, что́ вы приняли, да будет анафема. У людей ли я ныне ищу благоволения, или у Бога? людям ли угождать стараюсь? Если бы я и поныне угождал людям, то не был бы рабом Христовым.

Евангельское чтение

И прiидóша ко Иисýсови, и ви́дѣша бѣсновáвшагося сѣдя́ща и оболчéна и смы́сляща, имѣ́вшаго легеóнъ: и убоя́шася. Повѣ́даша же и́мъ ви́дѣвшiи, кáко бы́сть бѣснóму, и о свинiя́хъ. И начáша моли́ти егó отити́ от предѣ́лъ и́хъ.

Приходят к Иисусу и видят, что бесновавшийся, в котором был легион, сидит и одет, и в здравом уме; и устрашились. Видевшие рассказали им о том, как это произошло с бесноватым, и о свиньях. И начали просить Его, чтобы отошел от пределов их.

Икона Божией Матери,
именуемая «Всецарица»

31 августа

Пятница

18 августа ст.ст.

Постный день

Мчч. Флора и Лавра (II).

Мчч. Ерма, Серапиона и Полиена (II). Сщмч. Емилиана епископа и с ним Илариона, Дионисия и Ермиппа и прочих 1000 (ок. 300). Свт. Иоанна (674) и Георгия (683), патриархов Константинопольских. Прп. Макария, игумена Пеликитского (ок. 830). Прп. Иоанна Рыльского (946).

Сщмч. Григория пресвитера и мчч. Евгения и Михаила (1937).

Иконы Божией Матери именуемой «Всецарица».

Апостольское чтение

От мня́щихся же бы́ти чтó, я́кови нѣ́когда бѣ́ша, ничтóже ми́ рáзнствуетъ: лицá Бóгъ человѣ́ча не прiéмлетъ. Мнѣ́ бо мни́мiи ничтóже привозложи́ша: но сопроти́вное, уразумѣ́вше, я́ко увѣ́рено ми́ бы́сть благовѣ́стiе необрѣ́занiя, я́коже Петрý обрѣ́занiя: и́бо споспѣ́шествовавый Петрý въ послáнiе обрѣ́занiя, споспѣ́шествова и мнѣ́ во язы́ки: и познáвше благодáть дáнную ми́, Иáковъ и ки́фа и Иоáннъ, мни́мiи столпи́ бы́ти, десни́цы дáша мнѣ́ и Варнáвѣ общéнiя, да мы́ во язы́ки, они́ же во обрѣ́занiе, тóчiю ни́щихъ да пóмнима: éже и потщáхся сié и́стое сотвори́ти.

И в знаменитых чем-либо, какими бы ни были они когда-либо, для меня нет ничего особенного: Бог не взирает на лице человека. И знаменитые не возложили на меня ничего более. Напротив того, увидев, что мне вверено благовестие для необрезанных, как Петру для обрезанных (ибо Содействовавший Петру в апостольстве у обрезанных содействовал и мне у язычников), и, узнав о благодати, данной мне, Иаков и Кифа и Иоанн, почитаемые столпами, подали мне и Варнаве руку общения, чтобы нам идти к язычникам, а им к обрезанным, только чтобы мы помнили нищих, что и старался я исполнять в точности.

Евангельское чтение

И прiи́де въ дóмъ архисинагóговъ и ви́дѣ молвý, плáчущыяся и кричáщыя мнóго. И вшéдъ глагóла и́мъ: чтó мóлвите и плáчетеся? отрокови́ца нѣ́сть умерлá, но спи́тъ. И ругáхуся емý. О́нъ же изгнáвъ вся́, поя́тъ отцá отрокови́цы и мáтерь, и и́же бѣ́ху съ ни́мъ, и вни́де, идѣ́же бѣ́ отрокови́ца лежáщи. И éмь за рýку отрокови́цу, глагóла éй: талиѳá кýми: éже éсть сказáемо: дѣви́це, тебѣ́ глагóлю, востáни. И áбiе востá дѣви́ца и хождáше: бѣ́ бо лѣ́тъ двоюнáдесяте. И ужасóшася ýжасомъ вéлiимъ.

Приходит в дом начальника синагоги и видит смятение и плачущих и вопиющих громко. И, войдя, говорит им: что смущаетесь и плачете? девица не умерла, но спит. И смеялись над Ним. Но Он, выслав всех, берет с Собою отца и мать девицы и бывших с Ним и входит туда, где девица лежала. И, взяв девицу за руку, говорит ей: "талифа́ куми́", что значит: девица, тебе говорю, встань. И девица тотчас встала и начала ходить, ибо была лет двенадцати. Видевшие пришли в великое изумление.

Мученик Андрей Стратилат

1 сентября

Суббота

19 августа ст.ст.

Поста нет

Мч. Андрея Стратилата и с ним 2593 мучеников (284-305).

Мчч. Тимофея, Агапия и Феклы (304-306). Свт. Питирима, еп. Великопермского (1456).

Св. Николая исп., пресвитера (1933).

Донской иконы Божией Матери.

Апостольское чтение

Мнѣ́ же не вели́ко éсть, да от вáсъ истяжýся, или́ от человѣ́ческаго днé: но ни сáмъ себé востязýю. Ничесóже бо въ себѣ́ свѣ́мъ, но ни о сéмъ оправдáюся: востязýяй же мя́ Госпóдь éсть. Тѣ́мже прéжде врéмене ничтóже суди́те, дóндеже прiи́детъ Госпóдь, и́же во свѣ́тѣ приведéтъ тáйная тмы́ и объяви́тъ совѣ́ты сердéчныя, и тогдá похвалá бýдетъ комýждо от Бóга.

Для меня очень мало значит, ка́к судите обо мне вы или ка́к судят другие люди; я и сам не сужу о себе. Ибо хотя я ничего не знаю за собою, но тем не оправдываюсь; судия же мне Господь. Посему не суди́те никак прежде времени, пока не придет Господь, Который и осветит скрытое во мраке и обнаружит сердечные намерения, и тогда каждому будет похвала от Бога.

Евангельское чтение

Вы́ же не нарицáйтеся учи́телiе: еди́нъ бо éсть вáшъ учи́тель, Христóсъ: вси́ же вы́ брáтiя естé: и отцá не зови́те себѣ́ на земли́: еди́нъ бо éсть Отéцъ вáшъ, и́же на небесѣ́хъ: нижé нарицáйтеся настáвницы: еди́нъ бо éсть настáвникъ вáшъ, Христóсъ. Бóлiй же въ вáсъ да бýдетъ вáмъ слугá: и́же бо вознесéтся, смири́тся: и смиря́яйся вознесéтся.

А вы не называйтесь учителями, ибо один у вас Учитель - Христос, все же вы - братья; и отцом себе не называйте никого на земле, ибо один у вас Отец, Который на небесах; и не называйтесь наставниками, ибо один у вас Наставник - Христос. Больший из вас да будет вам слуга: ибо, кто возвышает себя, тот унижен будет, а кто унижает себя, тот возвысится.

Собор Московских святых

2 сентября

Воскресенье

20 августа ст.ст.

Глас 5.
Поста нет

Прор. Самуила (XI до Р.Х.).
Мчч. Севира и Мемнона и с ними 37-ми мучеников (304).

Собор Московских святых.
Сщмчч. Александра, Льва, Владимира пресвитеров (1918). Сщмч. Николая пресвитера (1919). Обретение мощей сщмч. Гермогена, еп. Тобольского (2005).

Иконы Божией Матери, именуемой «Прибавление ума».

Апостольское чтение

Суди́хъ же въ себѣ́ сié, не пáки скóрбiю къ вáмъ прiити́. А́ще бо áзъ скóрбь творю́ вáмъ, тó ктó éсть веселя́яй мя́, тóчiю прiéмляй скóрбь от менé? И писáхъ вáмъ сié и́стое, да не пришéдъ скóрбь на скóрбь прiимý, о ни́хже подобáше ми́ рáдоватися, надѣ́яся на вся́ вы́, я́ко моя́ рáдость всѣ́хъ вáсъ éсть. От печáли бо мнóгiя и туги́ сéрдца написáхъ вáмъ мнóгими слезáми, не я́ко да оскорби́теся, но любо́вь да познáете, ю́же и́мамъ изоби́лно къ вáмъ.

Итак я рассудил сам в себе не приходить к вам опять с огорчением. Ибо если я огорчаю вас, то кто обрадует меня, как не тот, кто огорчен мною? Это самое и писал я вам, дабы, придя, не иметь огорчения от тех, о которых мне надлежало радоваться: ибо я во всех вас уверен, что моя радость есть радость и для всех вас. От великой скорби и стесненного сердца я писал вам со многими слезами, не для того, чтобы огорчить вас, но чтобы вы познали любовь, какую я в избытке имею к вам.

Евангельское чтение

Уподóбися цáрствiе небéсное человѣ́ку царю́, и́же сотвори́ брáки сы́ну своемý и послá рабы́ своя́ призвáти звáнныя на брáки: и не хотя́ху прiити́. Пáки послá и́ны рабы́, глагóля: рцы́те звáннымъ: сé, обѣ́дъ мóй уготóвахъ, юнцы́ мои́ и упитáнная исколéна, и вся́ готóва: прiиди́те на брáки. Они́ же небрéгше отидóша, óвъ ýбо на селó своé, óвъ же на кýпли своя́: прóчiи же éмше рабóвъ егó, досади́ша и́мъ и уби́ша и́хъ. И слы́шавъ цáрь тóй разгнѣ́вася, и послáвъ вóя своя́, погуби́ уби́йцы о́ны и грáдъ и́хъ зажжé.

Царство Небесное подобно человеку царю, который сделал брачный пир для сына своего и послал рабов своих звать званых на брачный пир; и не хотели прийти. Опять послал других рабов, сказав: скажите званым: вот, я приготовил обед мой, тельцы мои и что откормлено, заколото, и всё готово; приходите на брачный пир. Но они, пренебрегши то, пошли, кто на поле свое, а кто на торговлю свою; прочие же, схватив рабов его, оскорбили и убили их. Услышав о сем, царь разгневался, и, послав войска́ свои, истребил убийц оных и сжег город их.

 

Православие.ру