Седмица 34-я по Пятидесятнице. 14-20 января

Обрезание Господне

14 января

Понедельник

1 января по старому стилю

Глас 8.
Поста нет

Обрезание Господне.

Свт. Василия Великого, архиеп. Кесарии Каппадокийской (379). Мч. Василия Анкирского (ок. 362). Св. Емилии, матери свт. Василия Великого (IV).

Свт. Афанасия Полтавского, чудотворца (1801) Прмч. Иеремии (1918). Сщмчч. Платона, еп. Ревельского, и с ним Михаила и Николая пресвитеров (1919). Cщмчч. Александра, архиеп. Самарского, и с ним Иоанна, Александра, Иоанна, Александра, Вячеслава, Василия и Иакова пресвитеров (1938).

Второе послание к Тимофею

Ты́ же трезви́ся о все́мъ, злопостражди́, дѣ́ло сотвори́ благовѣ́стника, служе́нiе твое́ извѣ́стно сотвори́. А́зъ бо уже́ жре́нъ быва́ю, и вре́мя моего́ отше́ствiя наста́: по́двигомъ до́брымъ подвиза́хся, тече́нiе сконча́хъ, вѣ́ру соблюдо́хъ: про́чее у́бо соблюда́ется мнѣ́ вѣне́цъ пра́вды, его́же возда́стъ ми́ Госпо́дь въ де́нь о́нъ, пра́ведный судiя́: не то́кмо же мнѣ́, но и всѣ́мъ возлю́бльшымъ явле́нiе его́.

Но ты будь бдителен во всем, переноси скорби, совершай дело благовестника, исполняй служение твое. Ибо я уже становлюсь жертвою, и время моего отшествия настало. Подвигом добрым я подвизался, течение совершил, веру сохранил; а теперь готовится мне венец правды, который даст мне Господь, праведный Судия, в день оный; и не только мне, но и всем, возлюбившим явление Его.

Евангелие от Марка

Зачáло евáнгелiа Иисýса Христá, Сы́на Бóжiя, я́коже éсть пи́сано во прорóцѣхъ: сé, áзъ посылáю áнгела моегó предъ лицéмъ твои́мъ, и́же уготóвитъ пýть твóй предъ тобóю. Глáсъ вопiю́щаго въ пусты́ни: уготóвайте пýть Госпóдень, прáвы твори́те стези́ егó. Бы́сть Иоáннъ крестя́й въ пусты́ни и проповѣ́дая крещéнiе покая́нiя во отпущéнiе грѣхóвъ. И исхождáше къ немý вся́ Иудéйская странá и Иерусали́мляне: и крещáхуся вси́ во Иордáнѣ рѣцѣ́ от негó, исповѣ́дающе грѣхи́ своя́.

Начало Евангелия Иисуса Христа, Сына Божия, как написано у пророков: вот, Я посылаю Ангела Моего пред лицем Твоим, который приготовит путь Твой пред Тобою. Глас вопиющего в пустыне: приготовьте путь Господу, прямыми сделайте стези Ему. Явился Иоанн, крестя в пустыне и проповедуя крещение покаяния для прощения грехов. И выходили к нему вся страна Иудейская и Иерусалимляне, и крестились от него все в реке Иордане, исповедуя грехи свои.

Преподобный Серафим Саровский

15 января

Вторник

2 января ст.ст.

Поста нет

Преставление (1833), второе обретение (1991) мощей прп. Серафима, Саровского чудотворца.

Предпразднство Богоявления. Свт. Сильвестра, Папы Римского (335). Сщмч. Феогена, еп Парийского (ок. 320).

Прп. Сильвестра Печерского (XII). Прав. Иулиании Лазаревской, Муромской (1604). Мч. Василия (1942).

Послание к Галатам

Пло́дъ же духо́вный е́сть любы́, ра́дость, ми́ръ, долготерпѣ́нiе, бла́гость, милосе́рдiе, вѣ́ра, кро́тость, воздержа́нiе: на таковы́хъ нѣ́сть зако́на. А и́же Христо́вы су́ть, пло́ть распя́ша со страстьми́ и похотьми́. А́ще живе́мъ ду́хомъ, ду́хомъ и да хо́димъ.

Плод же духа: любовь, радость, мир, долготерпение, благость, милосердие, вера, кротость, воздержание. На таковых нет закона. Но те, которые Христовы, распяли плоть со страстями и похотями. Если мы живем духом, то по духу и поступать должны.

Евангелие от Луки

Блаже́ни, а́лчущiи ны́нѣ: я́ко насы́титеся. Блаже́ни, пла́чущiи ны́нѣ: я́ко возсмѣе́теся. Блаже́ни бу́дете, егда́ возненави́дятъ ва́съ человѣ́цы, и егда́ разлуча́тъ вы́, и поно́сятъ, и пронесу́тъ и́мя ва́ше я́ко зло́, Сы́на человѣ́ческаго ра́ди. Возра́дуйтеся въ то́й де́нь и взыгра́йте: се́ бо мзда́ ва́ша мно́га на небеси́. По си́мъ бо творя́ху проро́комъ отцы́ и́хъ.

Блаженны алчущие ныне, ибо насытитесь. Блаженны плачущие ныне, ибо воссмеетесь. Блаженны вы, когда возненавидят вас люди и когда отлучат вас, и будут поносить, и пронесут имя ваше, как бесчестное, за Сына Человеческого. Возрадуйтесь в тот день и возвеселитесь, ибо велика вам награда на небесах. Так поступали с пророками отцы их.

Преподобная Женевьева Парижская

16 января

Среда

3 января ст.ст.

Поста нет

Прп. Женевьевы Парижской (512).

Прор. Малахии (ок. 400 г. до Р.Х.). Мч. Гордия (IV).

Сщмч. Василия пресвитера (1938).

Второе послание к Тимофею

Ты́ ýбо злопостражди́ я́ко дóбръ вóинъ Иисýсъ Христóвъ. Никтóже бо вóинъ бывáя обязýется кýплями житéйскими, да воевóдѣ угóденъ бýдетъ. А́ще же и пострáждетъ ктó, не вѣнчáется, áще не закóнно мýченъ бýдетъ.

Итак переноси страдания, как добрый воин Иисуса Христа. Никакой воин не связывает себя делами житейскими, чтобы угодить военачальнику. Если же кто и подвизается, не увенчивается, если незаконно будет подвизаться.

Евангелие от Матфея

Егдá же предаю́тъ вы́, не пецы́теся, кáко или́ чтó возглагóлете: дáстбося вáмъ въ тóй чáсъ, чтó возглагóлете: не вы́ бо бýдете глагóлющiи, но Дýхъ Отцá вáшего глагóляй въ вáсъ. Предáстъ же брáтъ брáта на смéрть, и отéцъ чáдо: и востáнутъ чáда на роди́тели и убiю́тъ и́хъ: и бýдете ненави́дими всѣ́ми и́мене моегó рáди: претерпѣ́вый же до концá, тóй спасéнъ бýдетъ.

Когда же будут предавать вас, не заботьтесь, как или что сказать; ибо в тот час дано будет вам, что сказать, ибо не вы будете говорить, но Дух Отца вашего будет говорить в вас. Предаст же брат брата на смерть, и отец - сына; и восстанут дети на родителей, и умертвят их; и будете ненавидимы всеми за имя Мое; претерпевший же до конца спасется.

Собор 70 апостолов

17 января

Четверг

4 января ст.ст.

Поста нет

Собор 70 апостолов.

Свт. Евстафия I, архиеп. Сербского (ок. 1285). Прмч. Зосимы, пустынника Киликийского и мч. Афанасия комментарисия (III-IV). Прп. Ахилы, диакона Печерского (XIV).

Сщмчч. Александра, Стефана и Филиппа пресвитеров (1933). Сщмч. Николая пресвитера (1939). Сщмч. Павла пресвитера (1941).

Послание к Римлянам

Сýщiи же во плóти Бóгу угоди́ти не мóгутъ. Вы́ же нѣ́сте во плóти, но въ дýсѣ, понéже Дýхъ Бóжiй живéтъ въ вáсъ. А́ще же ктó Дýха Христóва не имáть, сéй нѣ́сть егóвъ. А́ще же Христóсъ въ вáсъ, плóть ýбо мертвá грѣхá рáди, дýхъ же живéтъ прáвды рáди.

Посему живущие по плоти Богу угодить не могут. Но вы не по плоти живете, а по духу, если только Дух Божий живет в вас. Если же кто Духа Христова не имеет, тот и не Его. А если Христос в вас, то тело мертво для греха, но дух жив для праведности.

Евангелие от Луки

По си́хъ же яви́ Госпóдь и инѣ́хъ сéдмьдесятъ, и послá и́хъ по двѣмá предъ лицéмъ свои́мъ во вся́къ грáдъ и мѣ́сто, áможе хотя́ше сáмъ ити́: глагóлаше же къ ни́мъ: жáтва ýбо мнóга, дѣ́лателей же мáло: моли́теся ýбо Гóсподи́ну жáтвѣ, да изведéтъ дѣ́латели на жáтву свою́. Иди́те: сé áзъ посылáю вы́ я́ко áгнцы посредѣ́ волкóвъ. Не носи́те влагáлища, ни пи́ры, ни сапóгъ и ни когóже на пути́ цѣлýйте. Въ óнъ же áще дóмъ вни́дете, пéрвѣе глагóлите: ми́ръ дóму семý: и áще ýбо бýдетъ тý сы́нъ ми́ра, почíетъ на нéмъ ми́ръ вáшъ: áще ли же ни́, къ вáмъ возврати́тся.

После сего избрал Господь и других семьдесят учеников, и послал их по два пред лицем Своим во всякий город и место, куда Сам хотел идти, и сказал им: жатвы много, а делателей мало; итак, молите Господина жатвы, чтобы выслал делателей на жатву Свою. Идите! Я посылаю вас, как агнцев среди волков. Не берите ни мешка, ни сумы́, ни обуви, и никого на дороге не приветствуйте. В какой дом войдете, сперва говорите: мир дому сему; и если будет там сын мира, то почиет на нём мир ваш, а если нет, то к вам возвратится.

Преподобный Симеон
Псково-Печерский

18 января

Пятница

5 января ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Навечерие Богоявления (Крещенский сочельник).

Сщмч. Феопемпта, еп. Никомидийского и мч. Феоны волхва (303). Прп. Синклитикии Александрийской (ок. 350). Прор. Михея (IX до Р.Х.). Прп. Аполлинарии (ок. 470). Прп. Фостирия (VI). Прп. Мины (VI). Прп. Григория Акритского (ок. 820).

Мч. Иосифа и с ним 37-ми мучеников (1921). Мц. Евгении (1933). Сщмч. Сергия пресвитера (1934). Мч. Матфея (1938).
Прп. Симеона Псково-Печерского (1960).

Послание к Коринфянам

Свобóденъ бо сы́й от всѣ́хъ, всѣ́мъ себé порабóтихъ, да мнóжайшыя приобря́щу: бы́хъ Иудéемъ я́ко Иудéй, да иудéи прiобря́щу: подзакóннымъ я́ко подзакóненъ, да подзакóнныя приобря́щу: беззакóннымъ я́ко беззакóненъ, не сы́й беззакóнникъ Бóгу, но закóнникъ Христý, да приобря́щу беззакóнныя. Бы́хъ немощны́мъ я́ко нéмощенъ, да немощны́я прiобря́щу. Всѣ́мъ бы́хъ вся́, да вся́ко нѣ́кiя спасý. Сié же творю́ за благовѣ́стiе, да соóбщникъ емý бýду.

Ибо, будучи свободен от всех, я всем поработил себя, дабы больше приобрести: для Иудеев я был как Иудей, чтобы приобрести Иудеев; для подзаконных был как подзаконный, чтобы приобрести подзаконных; для чуждых закона – как чуждый закона, – не будучи чужд закона пред Богом, но подзаконен Христу, – чтобы приобрести чуждых закона; для немощных был как немощный, чтобы приобрести немощных. Для всех я сделался всем, чтобы спасти по крайней мере некоторых. Сие же делаю для Евангелия, чтобы быть соучастником его.

Евангелие от Луки

Глагóлаше же исходя́щымъ нарóдомъ крести́тися от негó: порождéнiя ехи́днова, ктó сказá вáмъ бѣжáти от грядýщаго гнѣ́ва? Сотвори́те ýбо плоды́ достóины покая́нiя: и не начинáйте глагóлати въ себѣ́: отцá и́мамы Авраáма: глагóлю бо вáмъ, я́ко мóжетъ Бóгъ от кáменiя сегó воздви́гнути чáда Авраáму. Ужé бо и сѣки́ра при кóрени дрéва лежи́тъ: вся́ко ýбо дрéво, не творя́щее плодá добрá, посѣкáется и во óгнь вметáется.

Иоанн приходившему креститься от него народу говорил: порождения ехиднины! кто внушил вам бежать от будущего гнева? Сотворите же достойные плоды покаяния и не думайте говорить в себе: отец у нас Авраам, ибо говорю вам, что Бог может из камней сих воздвигнуть детей Аврааму. Уже и секира при корне дерев лежит: всякое дерево, не приносящее доброго плода, срубают и бросают в огонь.

Крещение Господне

19 января

Суббота

6 января ст.ст.

Поста нет

Святое Богоявление.Крещение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.

Преставление свт. Феофана, Затворника Вышенского (1894).

Послание к Титу

Егдá же благодáть и человѣколю́бiе яви́ся Спáса нáшего Бóга, не от дѣ́лъ прáведныхъ, и́хже сотвори́хомъ мы́, но по своéй егó ми́лости, спасé нáсъ бáнею пакибытiя́ и обновлéнiя Дýха святáго, егóже излiя́ на нáсъ оби́лно Иисýсъ Христóмъ, спаси́телемъ нáшимъ, да оправди́вшеся благодáтiю егó, наслѣ́дницы бýдемъ по уповáнiю жи́зни вѣ́чныя.

Когда же явилась благодать и человеколюбие Спасителя нашего, Бога, Он спас нас не по делам праведности, которые бы мы сотворили, а по Своей милости, банею возрождения и обновления Святым Духом, Которого излил на нас обильно через Иисуса Христа, Спасителя нашего, чтобы, оправдавшись Его благодатью, мы по упованию соделались наследниками вечной жизни.

Евангелие от Матфея

Тогдá прихóдитъ Иисýсъ от Галилéи на Иордáнъ ко Иоáнну крести́тися от негó. Иоáннъ же возбраня́ше емý, глагóля: áзъ трéбую тобóю крести́тися, и ты́ ли грядéши ко мнѣ́? Отвѣщáвъ же Иисýсъ речé къ немý: остáви ны́нѣ: тáко бо подобáетъ нáмъ испóлнити вся́ку прáвду. Тогдá остáви егó. И крести́вся Иисýсъ взы́де áбiе от воды́: и сé, отверзóшася емý небесá, и ви́дѣ Дýха Бóжiя сходя́ща я́ко гóлубя и грядýща на негó. И сé, глáсъ съ небесé глагóля: сéй éсть Сы́нъ мóй возлю́бленный, о нéмже благоволи́хъ.

Тогда приходит Иисус из Галилеи на Иордан к Иоанну креститься от него. Иоанн же удерживал Его и говорил: мне надобно креститься от Тебя, и Ты ли приходишь ко мне? Но Иисус сказал ему в ответ: оставь теперь, ибо так надлежит нам исполнить всякую правду. Тогда Иоанн допускает Его. И, крестившись, Иисус тотчас вышел из воды, – и се, отверзлись Ему небеса, и увидел Иоанн Духа Божия, Который сходил, как голубь, и ниспускался на Него. И се, глас с небес глаголющий: Сей есть Сын Мой возлюбленный, в Котором Мое благоволение.

Иоанн Предтеча

20 января

Воскресенье

7 января ст.ст.

Глас 1.
Поста нет

Попразднство Богоявления.

Собор Предтечи и Крестителя Господня Иоанна.

Послание к Ефесянам

Еди́ному же комýждо нáсъ дадéся благодáть по мѣ́рѣ даровáнiя Христóва. Тѣ́мже глагóлетъ: возшéдъ на высотý, плѣни́лъ еси́ плѣ́нъ, и дадé дая́нiя человѣ́комъ. А éже, взы́де, чтó éсть, тóчiю я́ко и сни́де прéжде въ дóлнѣйшыя страны́ земли́? Сшéдый, тóй éсть и возшéдый превы́ше всѣ́хъ небéсъ, да испóлнитъ вся́ческая.

Каждому же из нас дана благодать по мере дара Христова. Посему и сказано: восшед на высоту, пленил плен и дал дары человекам. А «восшел» что́ означает, как не то, что Он и нисходил прежде в преисподние места земли? Нисшедший, Он же есть и восшедший превыше всех небес, дабы наполнить все.

Евангелие от Матфея

Слы́шавъ же Иисýсъ, я́ко Иоáннъ прéданъ бы́сть, отъи́де въ Галилéю, и остáвль назарéтъ, пришéдъ всели́ся въ капернаýмъ въ помóрiе, въ предѣ́лѣхъ Завулóнихъ и Нефѳали́млихъ: да сбýдется речéнное Исáiемъ прорóкомъ, глагóлющимъ: земля́ Завулóня и земля́ Нефѳали́мля, пýть мóря объ о́нъ пóлъ Иордáна, Галилéа язы́къ, лю́дiе седя́щiи во тмѣ́ ви́дѣша свѣ́тъ вéлiй, и сѣдя́щымъ въ странѣ́ и сѣ́ни смéртнѣй, свѣ́тъ возсiя́ и́мъ. Оттóлѣ начáтъ Иисýсъ проповѣ́дати и глагóлати: покáйтеся, прибли́жися бо цáрство небéсное.

Услышав же Иисус, что Иоанн отдан под стражу, удалился в Галилею и, оставив Назарет, пришел и поселился в Капернауме приморском, в пределах Завулоновых и Неффалимовых, да сбудется реченное через пророка Исаию, который говорит: земля Завулонова и земля Неффалимова, на пути приморском, за Иорданом, Галилея языческая, народ, сидящий во тьме, увидел свет великий, и сидящим в стране и тени смертной воссиял свет. С того времени Иисус начал проповедовать и говорить: покайтесь, ибо приблизилось Царство Небесное.

 

Православие.ру