Седмица 37-я по Пятидесятнице. 4-10 февраля

Апостол Тимофей

4 февраля

Понедельник

22 января по старому стилю

Глас 3.
Поста нет

Ап. Тимофея (ок. 97).

Прмч. Анастасия Персянина (628). Прп. Макария Жабынского, Белевского чудотворца (1623). Мчч. Мануила, Георгия, Петра, Леонтия епископов, Сиония, Гавриила, Иоанна, Леонта, Парода пресвитера и прочих 377-ми (ок. 817). Прмч. Анастасия, диакона Печерского (XII). Сщмчч. Иоанна и Евфимия пресвитеров (1938).

Послание апостола Иакова

Кáя пóльза, брáтiе моя́, áще вѣ́ру глагóлетъ ктó имѣ́ти, дѣ́лъ же не и́мать? едá мóжетъ вѣ́ра спасти́ егó? А́ще же брáтъ или́ сестрá нáга бýдета и лишéна бýдета дневны́я пи́щи, речéтъ же и́ма ктó от вáсъ: иди́та съ ми́ромъ, грѣ́йтася и насыщáйтася: не дáстъ же и́ма трéбованiя тѣлéснаго: кáя пóльза?

Ты́ вѣ́руеши, я́ко Бóгъ еди́нъ éсть: дóбрѣ твори́ши: и бѣ́си вѣ́руютъ, и трепéщутъ. Хóщеши же ли разумѣ́ти, о, человѣ́че сýетне, я́ко вѣ́ра безъ дѣ́лъ мертвá éсть? Авраáмъ отéцъ нáшъ не от дѣ́лъ ли оправдáся, вознéсъ Исаáка сы́на своегó на жéртвенникъ?

Что́ пользы, братия мои, если кто говорит, что он имеет веру, а дел не имеет? может ли эта вера спасти его? Если брат или сестра наги и не имеют дневного пропитания, а кто-нибудь из вас скажет им: «идите с миром, грейтесь и питайтесь», но не даст им потребного для тела: что пользы?

Ты веруешь, что Бог един: хорошо делаешь; и бесы веруют, и трепещут. Но хочешь ли знать, неосновательный человек, что вера без дел мертва? Не делами ли оправдался Авраам, отец наш, возложив на жертвенник Исаака, сына своего?

Евангелие от Марка

И исходя́щу емý от иерихóна, и ученикóмъ егó, и нарóду мнóгу, сы́нъ тимéовъ Варти́мей слѣпы́й сѣдя́ше при пути́, прося́. И слы́шавъ, я́ко Иисýсъ назоряни́нъ éсть, начáтъ звáти и глагóлати: Сы́не Дави́довъ Иисýсе, поми́луй мя́. И прещáху емý мнóзи, да умолчи́тъ: óнъ же мнóжае пáче звáше: Сы́не Дави́довъ, поми́луй мя́.

И стáвъ Иисýсъ, речé егó возгласи́ти. И возгласи́ша слѣпцá, глагóлюще емý: дерзáй, востáни, зовéтъ тя́. О́нъ же отвéргъ ри́зы своя́, востáвъ прiи́де ко Иисýсови. И отвѣщáвъ глагóла емý Иисýсъ: чтó хóщеши, да сотворю́ тебѣ́? Слѣпы́й же глагóла емý: учи́телю, да прозрю́. Иисýсъ же речé емý: иди́: вѣ́ра твоя́ спасé тя. И áбiе прозрѣ́ и по Иисýсѣ и́де въ пýть.

И когда выходил Он из Иерихона с учениками Своими и множеством народа, Вартимей, сын Тимеев, слепой сидел у дороги, прося милостыни. Услышав, что это Иисус Назорей, он начал кричать и говорить: Иисус, Сын Давидов! помилуй меня. Многие заставляли его молчать; но он еще более стал кричать: Сын Давидов! помилуй меня.

Иисус остановился и велел его позвать. Зовут слепого и говорят ему: не бойся, вставай, зовет тебя. Он сбросил с себя верхнюю одежду, встал и пришел к Иисусу. Отвечая ему, Иисус спросил: чего ты хочешь от Меня? Слепой сказал Ему: Учитель! чтобы мне прозреть. Иисус сказал ему: иди, вера твоя спасла тебя. И он тотчас прозрел и пошел за Иисусом по дороге.

Преподобный Геннадий Костромской и Любимоградский

5 февраля

Вторник

23 января ст.ст.

Поста нет

Сщмч. Климента, еп. Анкирского, и мч. Агафангела (ок. 312). Прп. Мавсимы Сирина (IV). Прп. Саламана молчальника (ок. 400). Свт. Павлина Милостивого, еп. Ноланского (431). Воспоминание VI Вселенского Собора (680-681).

Прп. Геннадия Костромского и Любимоградского (1565). Перенесение мощей свт. Феоктиста, архиеп. Новгородского (1786). Собор Костромских святых. Прмч. Серафима, прмц. Евдокии и Екатерины. Мц. Милицы (1938).

Послание апостола Иакова

Не мнóзи учи́телiе бывáйте, брáтiе моя́, вѣ́дяще, я́ко бóлшее осуждéнiе прiи́мемъ, мнóго бо согрѣшáемъ вси́. А́ще ктó въ слóвѣ не согрѣшáетъ, сéй совершéнъ мýжъ, си́ленъ обуздáти и всé тѣ́ло.

И язы́къ óгнь, лѣ́пота непрáвды: си́це и язы́къ водворя́ется во ýдѣхъ нáшихъ, скверня́ всé тѣ́ло, и паля́ кóло рождéнiя нáшего, и опаля́яся от геéнны. Тѣ́мъ благословля́емъ Бóга и Отцá, и тѣ́мъ кленéмъ человѣ́ки бы́вшыя по подóбiю Бóжiю: от тѣ́хже ýстъ исхóдитъ благословéнiе и кля́тва. Не подобáетъ, брáтiе моя́ возлю́бленная, си́мъ тáко бывáти.

Не мнóзи учи́телiе бывáйте, брáтiе моя́, вѣ́дяще, я́ко бóлшее осуждéнiе прiи́мемъ, мнóго бо согрѣшáемъ вси́. А́ще ктó въ слóвѣ не согрѣшáетъ, сéй совершéнъ мýжъ, си́ленъ обуздáти и всé тѣ́ло.

И язы́къ óгнь, лѣ́пота непрáвды: си́це и язы́къ водворя́ется во ýдѣхъ нáшихъ, скверня́ всé тѣ́ло, и паля́ кóло рождéнiя нáшего, и опаля́яся от геéнны. Тѣ́мъ благословля́емъ Бóга и Отцá, и тѣ́мъ кленéмъ человѣ́ки бы́вшыя по подóбiю Бóжiю: от тѣ́хже ýстъ исхóдитъ благословéнiе и кля́тва. Не подобáетъ, брáтiе моя́ возлю́бленная, си́мъ тáко бывáти.

Евангелие от Марка

И наýтрiе изшéдшымъ и́мъ от Виѳáнiи, взалкá: и ви́дѣвъ смокóвницу издалéча, имýщу ли́ствiе, прiи́де, áще ýбо чтó обря́щетъ на нéй: и пришéдъ къ нéй, ничесóже обрѣ́те, тóкмо ли́ствiе: не ý бо бѣ́ врéмя смóквамъ. И отвѣщáвъ Иисýсъ речé éй: да не ктомý от тебé во вѣ́ки никтóже плодá снѣ́сть. И слы́шаху ученицы́ егó.

И ýтро мимоходя́ще, ви́дѣша смокóвницу изсóхшу изъ корéнiя. И воспомянýвъ пéтръ глагóла емý: равви́, ви́ждь, смокóвница, ю́же прокля́лъ еси́, ýсше. И отвѣщáвъ Иисýсъ глагóла и́мъ: имѣ́йте вѣ́ру Бóжiю: ами́нь бо глагóлю вáмъ, я́ко, и́же áще речéтъ горѣ́ сéй: дви́гнися и вéрзися въ мóре: и не размы́слитъ въ сéрдцы своéмъ, но вѣ́ру и́метъ, я́ко éже глагóлетъ, бывáетъ: бýдетъ емý, éже áще речéтъ.

На другой день, когда они вышли из Вифании, Он взалкал; и, увидев издалека смоковницу, покрытую листьями, пошел, не найдет ли чего на ней; но, придя к ней, ничего не нашел, кроме листьев, ибо еще не время было собирания смокв. И сказал ей Иисус: отныне да не вкушает никто от тебя плода вовек! И слышали то́ ученики Его.

Поутру, проходя мимо, увидели, что смоковница засохла до корня. И, вспомнив, Петр говорит Ему: Равви́! посмотри, смоковница, которую Ты проклял, засохла. Иисус, отвечая, говорит им: имейте веру Божию, ибо истинно говорю вам, если кто скажет горе сей: поднимись и ввергнись в море, и не усомнится в сердце своем, но поверит, что сбудется по словам его, - будет ему, что ни скажет.

Блаженная Ксения Петербургская

6 февраля

Среда

24 января ст.ст.

Разрешается рыба

Прп. Ксении (ок. 457). Мчч. Вавилы Сицилийского и учеников его Тимофея и Агапия (III). Прп. Македония, сирийского пустынника (ок. 420). Перенесение мощей прмч. Анастасия Персянина (VII).

Свт. Герасима Великопермского, Устьвымского (ок. 1449). Мч. Иоанна Казанского (1529).
Блж. Ксении Петербургской(XIX). Мч. Николая (1918).

Послание апостола Иакова

Откýду брáни и свáры въ вáсъ? не отсю́ду ли, от сластéй вáшихъ, вою́ющихъ во ýдѣхъ вáшихъ? Желáете, и не и́мате: убивáете и зави́дите, и не мóжете улучи́ти: сваря́етеся и бóрете, и не и́мате, занé не прóсите: прóсите, и не прiéмлете, занé злѣ́ прóсите, да въ сластéхъ вáшихъ иждивéте. Прелюбодѣ́е и прелюбодѣ́йцы, не вѣ́сте ли, я́ко любы́ мíра сегó враждá Бóгу éсть, и́же бо восхóщетъ дрýгъ бы́ти мíру, врáгъ Бóжiй бывáетъ. Или́ мнитé, я́ко всýе писáнiе глагóлетъ: къ зáвисти желáетъ дýхъ, и́же всели́ся въ ны́? Бóлшую же даéтъ благодáть: тѣ́мже глагóлетъ: Госпóдь гóрдымъ проти́вится, смирéннымъ же даéтъ благодáть.

Откуда у вас вражды и распри? не отсюда ли, от вожделений ваших, воюющих в членах ваших? Желаете - и не имеете; убиваете и завидуете - и не можете достигнуть; препираетесь и враждуете - и не имеете, потому что не про́сите. Про́сите, и не получаете, потому что про́сите не на добро, а чтобы употребить для ваших вожделений. Прелюбодеи и прелюбодейцы! не знаете ли, что дружба с миром есть вражда против Бога? Итак, кто хочет быть другом миру, тот становится врагом Богу. Или вы думаете, что напрасно говорит Писание: «до ревности любит дух, живущий в нас»? Но тем бо́льшую дает благодать; посему и сказано: Бог гордым противится, а смиренным дает благодать.

Евангелие от Марка

Имѣ́йте вѣ́ру Бóжiю: ами́нь бо глагóлю вáмъ, я́ко, и́же áще речéтъ горѣ́ сéй: дви́гнися и вéрзися въ мóре: и не размы́слитъ въ сéрдцы своéмъ, но вѣ́ру и́метъ, я́ко éже глагóлетъ, бывáетъ: бýдетъ емý, éже áще речéтъ: сегó рáди глагóлю вáмъ: вся́ ели́ка áще моля́щеся прóсите, вѣ́руйте, я́ко прiéмлете: и бýдетъ вáмъ: и егдá стоитé моля́щеся, отпущáйте, áще чтó и́мате на когó, да и Отéцъ вáшъ, и́же éсть на небесѣ́хъ, отпýститъ вáмъ согрѣшéнiя вáша: áще ли же вы́ не отпущáете, ни Отéцъ вáшъ, и́же éсть на небесѣ́хъ, отпýститъ вáмъ согрѣшéнiй вáшихъ.

Имѣ́йте вѣ́ру Бóжiю: ами́нь бо глагóлю вáмъ, я́ко, и́же áще речéтъ горѣ́ сéй: дви́гнися и вéрзися въ мóре: и не размы́слитъ въ сéрдцы своéмъ, но вѣ́ру и́метъ, я́ко éже глагóлетъ, бывáетъ: бýдетъ емý, éже áще речéтъ: сегó рáди глагóлю вáмъ: вся́ ели́ка áще моля́щеся прóсите, вѣ́руйте, я́ко прiéмлете: и бýдетъ вáмъ: и егдá стоитé моля́щеся, отпущáйте, áще чтó и́мате на когó, да и Отéцъ вáшъ, и́же éсть на небесѣ́хъ, отпýститъ вáмъ согрѣшéнiя вáша: áще ли же вы́ не отпущáете, ни Отéцъ вáшъ, и́же éсть на небесѣ́хъ, отпýститъ вáмъ согрѣшéнiй вáшихъ.

Священномученик Владимир, митрополит Киевский и Галицкий

7 февраля

Четверг

25 января ст.ст.

Поста нет

Свт. Григория Богослова, архиеп. Константинопольского (389). Мц. Филицаты и сыновей ее: Ианнуария, Феликса, Филиппа, Сильвана, Александра, Виталия и Марциала (ок. 164). Прп. Поплия Сирийского (ок. 380). Прп. Мара певца (ок. 430).

Свт. Моисея, архиеп. Новгородского (1362). Прп. Анатолия Оптинского, Старшего (1894). Сщмч. Владимира, митр. Киевского и Галицкого (1918).
Сщмч. Петра, архиеп. Воронежского (1929). Сщмч. Василия, еп. Прилукского (1930). Сщмч. Стефана пресвитера. Мч. Бориса (1938).

Иконы Божией Матери, именуемой "Утоли моя печали" (принесена в Москву в 1640 г.).

Послание апостола Иакова

Имѣ́йте вѣ́ру Бóжiю: ами́нь бо глагóлю вáмъ, я́ко, и́же áще речéтъ горѣ́ сéй: дви́гнися и вéрзися въ мóре: и не размы́слитъ въ сéрдцы своéмъ, но вѣ́ру и́метъ, я́ко éже глагóлетъ, бывáетъ: бýдетъ емý, éже áще речéтъ: сегó рáди глагóлю вáмъ: вся́ ели́ка áще моля́щеся прóсите, вѣ́руйте, я́ко прiéмлете: и бýдетъ вáмъ: и егдá стоитé моля́щеся, отпущáйте, áще чтó и́мате на когó, да и Отéцъ вáшъ, и́же éсть на небесѣ́хъ, отпýститъ вáмъ согрѣшéнiя вáша: áще ли же вы́ не отпущáете, ни Отéцъ вáшъ, и́же éсть на небесѣ́хъ, отпýститъ вáмъ согрѣшéнiй вáшихъ.

Теперь послушайте вы, говорящие: «сегодня или завтра отправимся в такой-то город, и проживем там один год, и будем торговать и получать прибыль»; вы, которые не знаете, что случится завтра: ибо что такое жизнь ваша? пар, являющийся на малое время, а потом исчезающий. Вместо того, чтобы вам говорить: «если угодно будет Господу и живы будем, то сделаем то или другое», - вы, по своей надменности, тщеславитесь: всякое такое тщеславие есть зло.

Евангелие от Марка

И прiидóша пáки во Иерусали́мъ. И въ цéркви ходя́щу емý, прiидóша къ немý архiерéе и кни́жницы и стáрцы и глагóлаша емý: кóею о́бластiю сiя́ твори́ши? и ктó ти́ о́бласть сiю́ дадé, да сiя́ твори́ши? Иисýсъ же отвѣщáвъ речé и́мъ: вопрошý вы и áзъ словесé еди́наго, и отвѣщáйте ми́: и рекý вáмъ, кóею о́бластiю сiя́ творю́: крещéнiе Иоáнново съ небесé ли бѣ́, или́ от человѣ́къ? отвѣщáйте ми́. И мы́сляху въ себѣ́, глагóлюще: áще речéмъ, съ небесé, речéтъ: почтó ýбо не вѣ́ровасте емý? но áще речéмъ, от человѣ́къ: боя́хуся людíй: вси́ бо имѣ́яху Иоáнна, я́ко вои́стинну прорóкъ бѣ́. И отвѣщáвше глагóлаша Иисýсови: не вѣ́мы. И отвѣщáвъ Иисýсъ глагóла и́мъ: ни áзъ глагóлю вáмъ, кóею о́бластiю сiя́ творю́.

Пришли опять в Иерусалим. И когда Он ходил в храме, подошли к Нему первосвященники и книжники, и старейшины и говорили Ему: какою властью Ты это делаешь? и кто Тебе дал власть делать это? Иисус сказал им в ответ: спрошу и Я вас об одном, отвечайте Мне; тогда и Я скажу вам, какою властью это делаю. Крещение Иоанново с небес было, или от человеков? отвечайте Мне. Они рассуждали между собою: если скажем: с небес, - то Он скажет: почему же вы не поверили ему? а сказать: от человеков - боялись народа, потому что все полагали, что Иоанн точно был пророк. И сказали в ответ Иисусу: не знаем. Тогда Иисус сказал им в ответ: и Я не скажу вам, какою властью это делаю.

Преподобный Ксенофонт, Мария и их чада Иоанн и Аркадий

8 февраля

Пятница

26 января ст.ст.

Разрешается рыба

Прпп. Ксенофонта, супруги его Марии и сыновей их Аркадия и Иоанна (V-VI).

Мчч. Анании пресвитера, Петра, темничного стража, и с ними семи воинов (295). Прп. Симеона Ветхого (390). Свт. Иосифа Студита, архиеп. Солунского (830). Перенесение мощей прп. Феодора, игумена Студийского (845). Блгв. Давида III Возобновителя, царя Иверии и Абхазии (1125) (Груз.). Прп. Ксенофонта Робейского (1262).

Мч. Иоанна (1938).

Первое послание апостола Петра

Занé пи́сано éсть въ писáнiи: сé полагáю въ Сióнѣ кáмень краеугóленъ, избрáнъ, чи́стенъ: и вѣ́руяй вóнь не постыди́тся. Вáмъ ýбо чéсть вѣ́рующымъ, а проти́вящымся кáмень, егóже небрегóша зи́ждущiи, сéй бы́сть во главý ýгла, и кáмень претыкáнiя и кáмень соблáзна: о нéмже и претыкáются слóву противля́ющiися, на нéже и положéни бы́ша.

Вы́ же рóдъ избрáнъ, цáрское свящéнiе, язы́къ свя́тъ, лю́дiе обновлéнiя, я́ко да добродѣ́тели возвѣститé изъ тмы́ вáсъ призвáвшаго въ чýдный свóй свѣ́тъ: и́же иногдá не лю́дiе, ны́нѣ же лю́дiе Бóжiи: и́же не поми́ловани, ны́нѣ же поми́ловани бы́сте.

Ибо сказано в Писании: вот, Я полагаю в Сионе камень краеугольный, избранный, драгоценный; и верующий в Него не постыдится. Итак Он для вас, верующих, драгоценность, а для неверующих камень, который отвергли строители, но который сделался главою угла, камень претыкания и камень соблазна, о который они претыкаются, не покоряясь слову, на что они и оставлены.

Но вы род избранный, царственное священство, народ святой, люди, взятые в удел, дабы возвещать совершенства Призвавшего вас из тьмы в чудный Свой свет; некогда не народ, а ныне народ Божий; некогда непомилованные, а ныне помилованы.

Евангелие от Марка

И начáтъ и́мъ въ при́тчахъ глагóлати: виногрáдъ насади́ человѣ́къ, и огради́ оплóтомъ, и ископá точи́ло, и создá стóлпъ, и предадé егó тяжáтелемъ, и отъи́де. И послá къ тяжáтелемъ во врéмя рабá, да от тяжáтель прiи́метъ от плодá виногрáда: они́ же éмше егó би́ша и отослáша тщá. И пáки инóго послá: и тогó уби́ша: и мнóги и́ны, о́вы ýбо бiю́ще, о́вы же убивáюще. Ещé ýбо еди́наго сы́на имѣ́ возлю́бленнаго своегó, послá и тогó къ ни́мъ послѣди́, глагóля, я́ко усрамя́тся сы́на моегó. О́ни же тяжáтеле рѣ́ша къ себѣ́, я́ко сéй éсть наслѣ́дникъ: прiиди́те, убiéмъ егó, и нáше бýдетъ наслѣ́дствiе. И éмше егó уби́ша и извергóша егó вóнъ изъ виногрáда.

Чтó ýбо сотвори́тъ госпóдь виногрáда? Прiи́детъ и погуби́тъ тяжáтели и дáстъ виногрáдъ инѣ́мъ.

И начал говорить им притчами: некоторый человек насадил виноградник и обнес оградою, и выкопал точило, и построил башню, и, отдав его виноградарям, отлучился. И послал в свое время к виноградарям слугу - принять от виноградарей плодов из виноградника. Они же, схватив его, били, и отослали ни с чем.
И опять иного послал: и того убили; и многих других то били, то убивали. Имея же еще одного сына, любезного ему, напоследок послал и его к ним, говоря: постыдятся сына моего. Но виноградари сказали друг другу: это наследник; пойдем, убьем его, и наследство будет наше. И, схватив его, убили и выбросили вон из виноградника.

Что же сделает хозяин виноградника? - Придет и предаст смерти виноградарей, и отдаст виноградник другим.

Святитель Иоанн Златоуст

9 февраля

Суббота

27 января ст.ст.

Поста нет

Перенесение мощей свт. Иоанна Златоуста (438).

Послание к Евреям

Такóвъ бо нáмъ подобáше архiерéй: преподóбенъ, незлóбивъ, безсквéрненъ, отлучéнъ от грѣ́шникъ и вы́шше небéсъ бы́вый, и́же не и́мать по вся́ дни́ нýжды, я́коже первосвящéнницы, прéжде о свои́хъ грѣсѣ́хъ жéртвы приноси́ти, потóмъ же о людски́хъ: сié бо сотвори́ еди́ною, себé принéсъ.

Таков и должен быть у нас Первосвященник: святой, непричастный злу, непорочный, отделенный от грешников и превознесенный выше небес, Который не имеет нужды ежедневно, как те первосвященники, приносить жертвы сперва за свои грехи, потом за грехи народа.

Евангелие от Иоанна

А́зъ éсмь пáстырь дóбрый: пáстырь дóбрый дýшу свою́ полагáетъ за óвцы: а наéмникъ, и́же нѣ́сть пáстырь, емýже не сýть óвцы своя́, ви́дитъ вóлка грядýща, и оставля́етъ óвцы, и бѣ́гаетъ: и вóлкъ расхи́титъ и́хъ, и распýдитъ óвцы: а наéмникъ бѣжи́тъ, я́ко наéмникъ éсть, и неради́тъ о овцáхъ. А́зъ éсмь пáстырь дóбрый: и знáю моя́, и знáютъ мя́ моя́.

Я есмь пастырь добрый: пастырь добрый полагает жизнь свою за овец. А наемник, не пастырь, которому овцы не свои, видит приходящего волка, и оставляет овец, и бежит; и волк расхищает овец, и разгоняет их. А наемник бежит, потому что наемник, и нерадит об овцах. Я есмь пастырь добрый; и знаю Моих, и Мои знают Меня.

Собор новых мучеников и исповедников Российских, за Христа пострадавших, явленных и неявленных

10 февраля

Воскресенье

28 января ст.ст.

Глас 4.
Поста нет

Собор новомучеников и исповедников Церкви Русской.

Прп. Ефрема Сирина (373-379). Прп. Палладия пустынника (IV). Прп. Исаака Сирина, еп. Ниневийского (VI-VII).

Прп. Ефрема Новоторжского (1053). Прп. Ефрема Печерского, еп. Переяславского (ок. 1098).
Прп. Феодосия Тотемского (1568). Св. Феодора исп., пресвитера (1933). Сщмч. Игнатия, еп. Скопинского (1938). Сщмч. Владимира пресвитера и прмч. Варфоломея (1938). Мц. Ольги (1938). Прп. Леонтия исповедника (1972).

Суморинской-Тотемской иконы Божией Матери (XVI). Поминовение всех усопших, пострадавших в годину гонений за веру Христову.

Первое послание к Тимофею

Вѣ́рно слóво и вся́каго прiя́тiя достóйно. На сié бо и труждáемся и поношáеми есмы́, я́ко уповáхомъ на Бóга жи́ва, и́же éсть спаси́тель всѣ́мъ человѣ́комъ, пáче же вѣ́рнымъ. Завѣщавáй сiя́ и учи́. Никтóже о ю́ности твоéй да неради́тъ: но о́бразъ бýди вѣ́рнымъ слóвомъ, житiéмъ, любо­́вiю, дýхомъ, вѣ́рою, чи́стотóю. Дóндеже прiидý, внемли́ чтéнiю, утѣшéнiю, учéнiю. Не неради́ о своéмъ даровáнiи живýщемъ въ тебѣ́, éже данó тебѣ́ бы́сть прорóчествомъ съ возложéнiемъ рýкъ свящéнничества. Въ си́хъ поучáйся, въ си́хъ пребывáй, въ си́хъ разумѣвáй, да преспѣя́нiе твоé явлéно бýдетъ во всѣ́хъ.

Слово сие верно и всякого принятия достойно. Ибо мы для того и трудимся и поношения терпим, что уповаем на Бога живаго, Который есть Спаситель всех человеков, а наипаче верных. Проповедуй сие и учи. Никто да не пренебрегает юностью твоею; но будь образцом для верных в слове, в житии, в любви, в духе, в вере, в чистоте. Доколе не приду, занимайся чтением, наставлением, учением. Не неради о пребывающем в тебе даровании, которое дано тебе по пророчеству с возложением рук священства. О сем заботься, в сем пребывай, дабы успех твой для всех был очевиден.

Евангелие от Луки

И сé мýжъ нарицáемый закхéй, и сéй бѣ́ стáрѣй мытарéмъ, и тóй бѣ́ богáтъ: и искáше ви́дѣти Иисýса, ктó éсть, и не можáше от нарóда, я́ко вóзрастомъ мáлъ бѣ́: и предитéкъ, возлѣ́зе на я́годичину, да ви́дитъ, я́ко хотя́ше ми́мо ея́ проити́. И я́ко прiи́де на мѣ́сто, воззрѣ́въ Иисýсъ ви́дѣ егó, и речé къ немý: закхéе, потщáвся слѣ́зи: днéсь бо въ домý твоéмъ подобáетъ ми́ бы́ти. И потщáвся слѣ́зе, и прiя́тъ егó рáдуяся.

И вот, некто, именем Закхей, начальник мытарей и человек богатый, искал видеть Иисуса, кто Он, но не мог за народом, потому что мал был ростом, и, забежав вперед, взлез на смоковницу, чтобы увидеть Его, потому что Ему надлежало проходить мимо нее. Иисус, когда пришел на это место, взглянув, увидел его и сказал ему: Закхей! сойди скорее, ибо сегодня надобно Мне быть у тебя в доме. И он поспешно сошел и принял Его с радостью.

 

Православие.ру