Седмица 38-я по Пятидесятнице. 11-17 февраля

Игнатий Богоносец

11 февраля

Понедельник

29 января по старому стилю

Глас 4
Поста нет

Перенесение мощей сщмч. Игнатия Богоносца (107).
Мчч. Романа, Иакова, Филофея, Иперихия, Авива, Иулиана и Паригория (297). Мчч. Сильвана епископа, Луки диакона и Мокия чтеца (312).

Свт. Лаврентия, затворника Печерского, еп. Туровского (1194). Свтт. Герасима (ок. 1441-1467), Питирима (1455) и Ионы (1470), епископов Великопермских, Устьвымских. Собор Коми святых. Собор Екатеринбургских святых. Сщмчч. Иоанна и Леонтия пресвитеров, Константина диакона и с ними 5 мучеников (1920).

Первое послание апостола Петра

Тáкожде же и жены́, повинýющяся свои́мъ мужéмъ, да и áще нѣ́цыи не повинýются слóву, жéнскимъ житiéмъ безъ слóва плѣнéни бýдутъ, ви́дѣвше éже со стрáхомъ чи́сто житié вáше. И́мже да бýдетъ не внѣ́шняя, плетéнiя влáсъ и обложéнiя злáта, или́ одѣя́нiя ри́зъ, лѣ́пота, но потаéный сéрдца человѣ́къ, въ неистлѣ́нiи крóткаго и молчали́ваго дýха, éже éсть предъ Бóгомъ многоцѣ́нно.

Мýжiе тáкожде, вкýпѣ живýще со свои́ми женáми по рáзуму, я́ко немощнѣ́йшу сосýду жéнскому воздаю́ще чéсть, я́ко и снаслѣ́дницы благодáтныя жи́зни, во éже не прекращáтися моли́твамъ вáшымъ.

Также и вы, жены, повинуйтесь своим мужьям, чтобы те из них, которые не покоряются слову, житием жен своих без слова приобретаемы были, когда увидят ваше чистое, богобоязненное житие. Да будет украшением вашим не внешнее плетение волос, не золотые уборы или нарядность в одежде, но сокровенный сердца человек в нетленной красоте кроткого и молчаливого духа, что драгоценно пред Богом.

Также и вы, мужья, обращайтесь благоразумно с женами, как с немощнейшим сосудом, оказывая им честь, как сонаследницам благодатной жизни, дабы не было вам препятствия в молитвах.

Евангелие от Марка

И послáша къ немý нѣ́кiя от фарисéй и Иродiáнъ, да егó обольстя́тъ слóвомъ. Они́ же пришéдше глагóлаша емý: учи́телю, вѣ́мы, я́ко и́стиненъ еси́ и не ради́ши ни о кóмже: не зри́ши бо на лицé человѣ́ковъ, но вои́стинну пути́ Бóжiю учи́ши: достóитъ ли кинсóнъ кéсареви дáти, или́ ни́? дáмы ли, или́ не дáмы? О́нъ же вѣ́дый и́хъ лицемѣ́рiе, речé и́мъ: чтó мя искушáете? принеси́те ми́ пѣ́нязь, да ви́жу. Они́ же принесóша. И глагóла и́мъ: чíй о́бразъ сíй и написáнiе? Они́ же рѣ́ша емý: кéсаревъ. И отвѣщáвъ Иисýсъ речé и́мъ: воздади́те кéсарева кéсареви и Бóжiя богови. И чуди́шася о нéмъ.

И посылают к Нему некоторых из фарисеев и иродиан, чтобы уловить Его в слове. Они же, придя, говорят Ему: Учитель! мы знаем, что Ты справедлив и не заботишься об угождении кому-либо, ибо не смотришь ни на какое лице, но истинно пути Божию учишь. Позволительно ли давать по́дать кесарю или нет? давать ли нам или не давать? Но Он, зная их лицемерие, сказал им: что искушаете Меня? принесите Мне динарий, чтобы Мне видеть его. Они принесли. Тогда говорит им: чье это изображение и надпись? Они сказали Ему: кесаревы. Иисус сказал им в ответ: отдавайте кесарево кесарю, а Божие Богу. И дивились Ему.

Василий Великий, Иоанн Златоуст и Григорий Богослов

12 февраля

Вторник

30 января ст.ст.

Поста нет

Собор Вселенских учителей и святителей Василия Великого, Григория Богослова и Иоанна Златоустого. Сщмч. Ипполита, папы Римского и с ним мчч. Кенсорина, Савина, Хрисии девы и прочих 20-ти мучеников (III). Блж. Пелагии Дивеевской (1884). Прп. Зинона, ученика свт. Василия Великого (V). Мч. Феофила Нового (784). Блгв. Петра, царя Болгарского (967).

Прп. Зинона, постника Печерского (XIV). Сщмч. Владимира пресвитера (1933). Мч. Стефана (1945).

Послание к Евреям

Тѣ́мже у́бо да исхо́димъ къ нему́ внѣ́ ста́на, поноше́нiе его́ нося́ще: не и́мамы бо здѣ́ пребыва́ющаго гра́да, но гряду́щаго взыску́емъ. Тѣ́мъ у́бо прино́симъ же́ртву хвале́нiя вы́ну Бо́гу, си́рѣчь пло́дъ усте́нъ исповѣ́дающихся и́мени его́. Благотворе́нiя же и обще́нiя не забыва́йте: таковы́ми бо же́ртвами благоугожда́ется Бо́гъ.

Итак выйдем к Нему за стан, нося Его поругание; ибо не имеем здесь постоянного града, но ищем будущего. Итак будем через Него непрестанно приносить Богу жертву хвалы, то есть плод уст, прославляющих имя Его. Не забывайте также благотворения и общительности, ибо таковые жертвы благоугодны Богу.

Евангелие от Матфея

Да не мни́те, я́ко прiидо́хъ разори́ти зако́нъ, или́ проро́ки: не прiидо́хъ разори́ти, но испо́лнити. Ами́нь бо глаго́лю ва́мъ: до́ндеже пре́йдетъ не́бо и земля́, Ио́та еди́на, или́ еди́на черта́ не пре́йдетъ от зако́на, до́ндеже вся́ бу́дутъ. И́же а́ще разори́тъ еди́ну за́повѣдiй си́хъ ма́лыхъ и научи́тъ та́ко человѣ́ки, мні́й нарече́тся въ ца́рствiи небе́снѣмъ: а и́же сотвори́тъ и научи́тъ, се́й ве́лiй нарече́тся въ ца́рствiи небе́снѣмъ.

Не думайте, что Я пришел нарушить закон или пророков: не нарушить пришел Я, но исполнить. Ибо истинно говорю вам: доколе не прейдет небо и земля, ни одна иота или ни одна черта не прейдет из закона, пока не исполнится все. Итак, кто нарушит одну из заповедей сих малейших и научит так людей, тот малейшим наречется в Царстве Небесном; а кто сотворит и научит, тот великим наречется в Царстве Небесном.

Святитель Никита, епископ Новгородский

13 февраля

Среда

31 января ст.ст.

Разрешается рыба

Бессребреников мчч. Кира и Иоанна и с ними мцц. Афанасии и дщерей ее Феодотии, Феоктисты и Евдоксии (311). Мчч. Викторина, Виктора, Никифора, Клавдия, Диодора, Серапиона и Папия (251). Мц. Трифены Кизической (I).

Свт. Никиты, затворника Печерского, еп. Новгородского (1108).

Первое послание апостола Петра

Христý ýбо пострадáвшу за ны́ плóтiю, и вы́ въ тý же мы́сль вооружи́теся: занé пострадáвый плóтiю, престá от грѣхá, во éже не ктомý человѣ́ческимъ пóхотемъ, но вóли Бóжiей прóчее во плóти жи́ти врéмя.

Всѣ́мъ же кончи́на прибли́жися. Уцѣломýдритеся ýбо и трезви́теся въ моли́твахъ. Прéжде же всѣ́хъ дрýгъ ко дрýгу любóвь прилѣ́жну имѣ́йте, занé любо­́вь покрывáетъ мнóжество грѣхóвъ.

Итак, как Христос пострадал за нас плотию, то и вы вооружитесь тою же мыслью; ибо страдающий плотию перестает грешить, чтобы остальное во плоти время жить уже не по человеческим похотям, но по воле Божией.
Впрочем близок всему конец. Итак будьте благоразумны и бодрствуйте в молитвах. Более же всего имейте усердную любовь друг ко другу, потому что любовь покрывает множество грехов.

Евангелие от Марка

И пристýпль еди́нъ от кни́жникъ, слы́шавъ и́хъ стязáющихся и ви́дѣвъ, я́ко дóбрѣ отвѣщá и́мъ, вопроси́ егó: кáя éсть пéрвая всѣ́хъ зáповѣдiй?

Иисýсъ же отвѣщá емý: я́ко пéрвѣйши всѣ́хъ зáповѣдiй: слы́ши, Изрáилю, Госпóдь Бóгъ вáшъ Госпóдь еди́нъ éсть: и возлю́биши Гóспода Бóга твоегó всѣ́мъ сéрдцемъ твои́мъ, и всéю душéю твоéю, и всѣ́мъ умóмъ твои́мъ, и всéю крѣ́постiю твоéю: сiя́ éсть пéрвая зáповѣдь. И вторáя подóбна éй: возлю́биши бли́жняго своегó я́ко сáмъ себé. Бóлшая сею́ и́на зáповѣдь нѣ́сть.

И речé емý кни́жникъ: дóбрѣ, учи́телю, вои́стинну рéклъ еси́, я́ко еди́нъ éсть Бóгъ, и нѣ́сть и́нъ рáзвѣ егó: и éже люби́ти егó всѣ́мъ сéрдцемъ, и всѣ́мъ рáзумомъ, и всéю душéю, и всéю крѣ́постiю: и éже люби́ти бли́жняго я́ко себé, бóлѣ éсть всѣ́хъ всесожжéнiй и жéртвъ. Иисýсъ же ви́дѣвъ, я́ко смы́сленно отвѣщá, речé емý: не далéче еси́ от цáрствiя Бóжiя.

Один из книжников, слыша их прения и видя, что Иисус хорошо им отвечал, подошел и спросил Его: какая первая из всех заповедей?

Иисус отвечал ему: первая из всех заповедей: слушай, Израиль! Господь Бог наш есть Господь единый; и возлюби Господа Бога твоего всем сердцем твоим, и всею душею твоею, и всем разумением твоим, и всею крепостию твоею, - вот первая заповедь! Вторая подобная ей: возлюби ближнего твоего, как самого себя. Иной большей сих заповеди нет.

Книжник сказал Ему: хорошо, Учитель! истину сказал Ты, что один есть Бог и нет иного, кроме Его; и любить Его всем сердцем и всем умом, и всею душею, и всею крепостью, и любить ближнего, как самого себя, есть больше всех всесожжений и жертв. Иисус, видя, что он разумно отвечал, сказал ему: недалеко ты от Царствия Божия.

Мученик Трифон

14 февраля

Четверг

1 февраля ст.ст.

Поста нет

Предпразднство Сретения Господня.

Мч. Трифона (250).
Мц. Перпетуи, мчч. Сатира, Ревоката, Саторнила, Секунда и мц. Филицитаты (202-203). Прп. Петра Галатийского (429). Прп. Вендимиана, пустынника Вифинийского (ок. 512). Сщмч. Николая пресвитера (1938).

Первое послание апостола Петра

Да не кто́ у́бо от ва́съ постра́ждетъ я́ко убі́йца, или́ я́ко та́ть, или́ я́ко злодѣ́й, или́ я́ко чуждопосѣти́тель: а́ще ли же я́ко Христiа́нинъ, да не стыди́тся, да прославля́етъ же Бо́га въ ча́сти се́й. Я́ко вре́мя нача́ти су́дъ от до́му Бо́жiя: а́ще же пре́жде от ва́съ, ка́я кончи́на проти́вящымся Бо́жiю ева́нгелiю? И а́ще пра́ведникъ едва́ спасе́тся, нечести́вый и грѣ́шный гдѣ́ яви́тся?

Та́коже ю́нiи повини́теся ста́рцемъ: вси́ же дру́гъ дру́гу повину́ющеся, смиреному́дрiе стяжи́те, зане́ Бо́гъ го́рдымъ проти́вится, смире́ннымъ же дае́тъ благода́ть.

Если злословят вас за имя Христово, то вы блаженны, ибо Дух Славы, Дух Божий почивает на вас. Теми Он хулится, а вами прославляется. Только бы не пострадал кто из вас, как убийца, или вор, или злодей, или как посягающий на чужое; а если как Христианин, то не стыдись, но прославляй Бога за такую участь. Ибо время начаться суду с дома Божия; если же прежде с нас начнется, то какой конец непокоряющимся Евангелию Божию? И если праведник едва спасается, то нечестивый и грешный где явится?
Также и младшие, повинуйтесь пастырям; все же, подчиняясь друг другу, облекитесь смиренномудрием, потому что Бог гордым противится, а смиренным дает благодать.

Евангелие от Марка

И сѣ́дъ Иису́съ пря́мо сокро́вищному храни́лищу, зря́ше, ка́ко наро́дъ ме́щетъ мѣ́дь въ сокро́вищное храни́лище. И мно́зи бога́тiи вмета́ху мно́га. И прише́дши еди́на вдови́ца убо́га, вве́рже ле́птѣ двѣ́, е́же е́сть кодра́нтъ. И призва́въ ученики́ своя́, рече́ и́мъ: ами́нь глаго́лю ва́мъ, я́ко вдови́ца сiя́ убо́гая мно́жае всѣ́хъ вве́рже вмета́ющихъ въ сокро́вищное храни́лище: вси́ бо от избы́тка своего́ вверго́ша: сiя́ же от лише́нiя своего́ вся́, ели́ка имѣ́яше, вве́рже, все́ житiе́ свое́.

И сел Иисус против сокровищницы и смотрел, как народ кладет деньги в сокровищницу. Многие богатые клали много. Придя же, одна бедная вдова положила две лепты, что составляет кодрант. Подозвав учеников Своих, Иисус сказал им: истинно говорю вам, что эта бедная вдова положила больше всех, клавших в сокровищницу, ибо все клали от избытка своего, а она от скудости своей положила всё, что имела, всё пропитание свое.

Сретение Господне

15 февраля

Пятница

2 февраля ст.ст.

Разрешается рыба

Сретение Господа Нашего Иисуса Христа.

Послание к Евреям

А́ще ýбо совершéнство леви́тскимъ свящéнствомъ бы́ло, лю́дiе бо на нéмъ взакóнени бы́ша: кáя ещé потрéба по чи́ну Мелхиседéкову инóму востáти свящéннику, а не по чи́ну Аарóнову глагóлатися? прелагáему бо свящéнству, по нýжди и закóну премѣнéнiе бывáетъ. О нéмже бо глагóлются сiя́, колѣ́ну инóму причасти́ся, от негóже никтóже приступи́ ко олтарю́.

Итак, если бы совершенство достигалось посредством левитского священства, - ибо с ним сопряжен закон народа, - то какая бы еще нужда была восставать иному священнику по чину Мелхиседека, а не по чину Аарона именоваться? Потому что с переменою священства необходимо быть перемене и закона. Ибо Тот, о Котором говорится сие, принадлежал к иному колену, из которого никто не приступал к жертвеннику.

Евангелие от Луки

И сé, бѣ́ человѣ́къ во Иерусали́мѣ, емýже и́мя Симеóнъ: и человѣ́къ сéй прáведенъ и благоче́сти́въ, чáя утѣ́хи Изрáилевы: и Дýхъ бѣ́ свя́тъ въ нéмъ. И бѣ́ емý обѣ́щано Дýхомъ святы́мъ, не ви́дѣти смéрти, прéжде дáже не ви́дитъ Христá Госпóдня. И прiи́де дýхомъ въ цéрковь. И егдá введóста роди́теля отрочá Иисýса, сотвори́ти и́ма по обы́чаю закóнному о нéмъ, и тóй прiéмъ егó на рукý своéю, и благослови́ Бóга, и речé: ны́нѣ отпущáеши рабá твоегó, Влады́ко, по глагóлу твоемý, съ ми́ромъ: я́ко ви́дѣстѣ óчи мои́ спасéнiе твоé, éже еси́ угóтовалъ предъ лицéмъ всѣ́хъ людéй: свѣ́тъ во откровéнiе язы́комъ, и слáву людéй твои́хъ Изрáиля.

Тогда был в Иерусалиме человек, именем Симеон. Он был муж праведный и благочестивый, чающий утешения Израилева; и Дух Святый был на нем. Ему было предсказано Духом Святым, что он не увидит смерти, доколе не увидит Христа Господня. И пришел он по вдохновению в храм. И, когда родители принесли Младенца Иисуса, чтобы совершить над Ним законный обряд, он взял Его на руки, благословил Бога и сказал: Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром, ибо видели очи мои спасение Твое, которое Ты уготовал пред лицем всех народов, свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля.

Симеон Богоприимец

16 февраля

Суббота

3 февраля ст.ст.

Поста нет

Попразднство Сретения Господня. Правв. Симеона Богоприимца и Анны пророчицы (I).

Прор. Азарии (X в до Р.X.). Мчч. Папия, Диодора, Клавдиана (250). Мч. Власия Кесарийского, пастуха (III). Мчч. Адриана и Еввула (ок. 308-309).

Блгв. кн. Романа Угличского (1285). Свт. Симеона, еп. Полоцкого, еп. Тверского (1289). Свт. Игнатия Мариупольского (1786). Равноап. Николая, архиеп. Японского (1912). Сщмчч. Иоанна, Тимофея, Адриана, Василия пресвитеров, прмч. Владимира, мч. Михаила (1938).

Второе послание к Тимофею

Сiя́ воспоминáй, засвидѣ́телствуя предъ Гóсподемъ, не словопрѣ́тися, ни на кýюже потрéбу, на разорéнiе слы́шащихъ. Потщи́ся себé искýсна постáвити предъ Бóгомъ, дѣ́лателя непосты́дна, прáво прáвяща слóво и́стины. Сквéрныхъ же тщеглáсiй отметáйся: наипáче бо преспѣ́ютъ въ нечéстiе, и слóво и́хъ я́ко гáггрена жи́ръ обря́щетъ: от ни́хже éсть именéй и Фили́тъ, и́же о и́стинѣ погрѣши́ста, глагóлюща, я́ко воскресéнiе ужé бы́сть: и возмущáютъ нѣ́которыхъ вѣ́ру. Твéрдое ýбо основáнiе Бóжiе стои́тъ, имýщее печáть сiю́: познá Госпóдь сýщыя своя́, и: да отстýпитъ от непрáвды вся́къ именýяй и́мя Госпóдне.

Старайся представить себя Богу достойным, делателем неукоризненным, верно преподающим слово истины. А непотребного пустословия удаляйся; ибо они еще более будут преуспевать в нечестии, и слово их, как рак, будет распространяться. Таковы Именей и Филит, которые отступили от истины, говоря, что воскресение уже было, и разрушают в некоторых веру. Но твердое основание Божие стои́т, имея печать сию: «познал Господь Своих»; и: «да отступит от неправды всякий, исповедующий имя Господа».

Евангелие от Луки

Судiя́ бѣ́ нѣ́кiй въ нѣ́коемъ грáдѣ, Бóга не боя́ся и человѣ́къ не срамля́яся. Вдовá же нѣ́кая бѣ́ во грáдѣ тóмъ: и прихождáше къ немý, глагóлющи: отмсти́ менé от сопéрника моегó. И не хотя́ше на дóлзѣ врéмени. Послѣди́ же речé въ себѣ́: áще и Бóга не бою́ся, и человѣ́къ не срамля́юся: но занé твори́тъ ми́ труды́ вдови́ца сiя́, отмщý ея́: да не до концá приходя́щи застои́тъ менé. Речé же Госпóдь: слы́шите, чтó судiя́ непрáвды глагóлетъ? Бóгъ же не и́мать ли сотвори́ти отмщéнiе избрáнныхъ свои́хъ, вопiю́щихъ къ немý дéнь и нóщь, и долготерпя́ о ни́хъ? глагóлю вáмъ, я́ко сотвори́тъ отмщéнiе и́хъ вскóрѣ. Обáче Сы́нъ человѣ́ческiй пришéдъ ýбо обря́щетъ ли си́ вѣ́ру на земли́?

В одном городе был судья, который Бога не боялся и людей не стыдился. В том же городе была одна вдова, и она, приходя к нему, говорила: защити меня от соперника моего. Но он долгое время не хотел. А после сказал сам в себе: хотя я и Бога не боюсь и людей не стыжусь, но, как эта вдова не дает мне покоя, защищу ее, чтобы она не приходила больше докучать мне. И сказал Господь: слышите, что говорит судья неправедный? Бог ли не защитит избранных Своих, вопиющих к Нему день и ночь, хотя и медлит защищать их? сказываю вам, что подаст им защиту вскоре. Но Сын Человеческий, придя, найдет ли веру на земле?

Преподобный Кирилл Новоезерский

17 февраля

Воскресенье

4 февраля ст.ст.

Глас 5
Поста нет

Неделя о мытаре и фарисее.

Прп. Исидора Пелусиотского (ок. 436-440). Мч. Иадора (III). Сщмч. Аврамия, еп. Арвильского (ок. 344-347). Прп. Николая исп., игумена Студийского (868).

Блгв. вел. кн. Георгия (Юрия) Всеволодовича Владимирского (1238). Прпп. Авраамия и Коприя Печенгских, Вологодских (XV). Собор святых Пермской митрополии.
Прп. Кирилла Новоезерского(1532).
Сщмч. Мефодия, еп. Петропавловского (1921). Сщмчч. Евстафия, Иоанна, Александра, Сергия, Иоанна, Александра, Николая, Алексия, Николая, Алексия, Александра, Аркадия, Бориса, Михаила, Николая, Алексия, Андрея, Димитрия, Иоанна, Петра пресвитеров, прмч. Серафима, Феодосия, прмцц. Рафаилы, Екатерины, Марии и Анны, мчч. Иоанна, Василия, Димитрия, Димитрия и Феодора (1938).

Второе послание к Тимофею

И вси́ же хотя́щiи благочестно жи́ти о Христѣ́ Иисýсѣ, гони́ми бýдутъ: лукáвiи же человѣ́цы и чародѣ́е преуспѣ́ютъ на гóршее, прельщáюще и прельщáеми. Ты́ же пребывáй въ ни́хже научéнъ еси́ и я́же ввѣ́рена сýть тебѣ́, вѣ́дый, от когó научи́лся еси́: и я́ко измлáда свящéнная писáнiя умѣ́еши, могýщая тя́ умудри́ти во спасéнiе вѣ́рою, я́же о Христѣ́ Иисýсѣ.

Да и все, желающие жить благочестиво во Христе Иисусе, будут гонимы. Злые же люди и обманщики будут преуспевать во зле, вводя в заблуждение и заблуждаясь. А ты пребывай в том, чему научен и что тебе вверено, зная, кем ты научен. Притом же ты из детства знаешь священные писания, которые могут умудрить тебя во спасение верою во Христа Иисуса.

Евангелие от Луки

Человѣ́ка двá внидóста въ цéрковь помоли́тися: еди́нъ фарисéй, а другíй мытáрь. Фарисéй же стáвъ, си́це въ себѣ́ моля́шеся: Бóже, хвалý тебѣ́ воздаю́, я́ко нѣ́смь я́коже прóчiи человѣ́цы, хи́щницы, непрáведницы, прелюбодѣ́е, или́ я́коже сéй мытáрь: пощýся двакрáты въ суббóту, десяти́ну даю́ всегó ели́ко притяжý. Мытáрь же издалéча стоя́, не хотя́ше ни óчiю возвести́ на нéбо: но бiя́ше пéрси своя́, глагóля: Бóже, ми́лостивъ бýди мнѣ́ грѣ́шнику. Глагóлю вáмъ, я́ко сни́де сéй оправдáнъ въ дóмъ свóй пáче óнаго: я́ко вся́къ вознося́йся смири́тся, смиря́яй же себé вознесéтся.

Два человека вошли в храм помолиться: один фарисей, а другой мытарь. Фарисей, став, молился сам в себе так: Боже! благодарю Тебя, что я не таков, как прочие люди, грабители, обидчики, прелюбодеи, или как этот мытарь: пощусь два раза в неделю, даю десятую часть из всего, что́ приобретаю. Мытарь же, стоя вдали, не смел даже поднять глаз на небо; но, ударяя себя в грудь, говорил: Боже! будь милостив ко мне грешнику! Сказываю вам, что сей пошел оправданным в дом свой более, нежели тот: ибо всякий, возвышающий сам себя, унижен будет, а унижающий себя возвысится.

 

Православие.ру