Седмица 9-я по Пятидесятнице. 12-18 августа

Святитель Сила (Силос), епископ Коринфский, апостол от 70-ти

12 августа

Понедельник

30 июля по старому стилю

Поста нет

Апп. от 70-ти Силы, Силуана, Крискента, Епенета и Андроника (I). Сщмчч. Полихрония, еп. Вавилонского, Пармения, Елимы и Хрисотеля пресвитеров, Луки и Муко диаконов, мчч. Авдона и Сенниса, князей Персидских, и мчч. Олимпия и Максима (ок. 251). Сщмч. Валентина (Уалентина) епископа и трех учеников его, мчч. Прокула, Ефива и Аполлония и прав. Авундия (ок. 273). Мч. Иоанна Воина (IV).

Обретение мощей прп. Германа Соловецкого (1484). Собор Самарских святых. Сщмч. Иоанна диакона (1918). Прп. Анатолия Оптинского, Младшего (1922).

Послание к Коринфянам

О духóвныхъ же, брáтiе, не хощý вáсъ не вѣ́дѣти. Вѣ́сте, я́ко егдá невѣ́рни бѣ́сте, ко и́доломъ безглáснымъ я́ко ведóми ведóстеся. Тѣ́мже сказýю вáмъ, я́ко никтóже, Дýхомъ Бóжiимъ глагóляй, речéтъ анáѳема Иисýса, и никтóже мóжетъ рещи́ Гóспода Иисýса, тóчiю Дýхомъ святы́мъ. Раздѣлéнiя же даровáнiй сýть, а тóйжде Дýхъ: и раздѣлéнiя служéнiй сýть, а тóйжде Госпóдь: и раздѣлéнiя дѣ́йствъ сýть, а тóйжде éсть Бóгъ, дѣ́йствуяй вся́ во всѣ́хъ.

Не хочу оставить вас, братия, в неведении и о дарах духовных. Знаете, что когда вы были язычниками, то ходили к безгласным идолам, так, как бы вели вас. Потому сказываю вам, что никто, говорящий Духом Божиим, не произнесет анафемы на Иисуса, и никто не может назвать Иисуса Господом, как только Духом Святым. Дары различны, но Дух один и тот же; и служения различны, а Господь один и тот же; и действия различны, а Бог один и тот же, производящий все во всех.

Евангелие от Матфея

И призвáвъ Иисýсъ отрочá, постáви é посредѣ́ и́хъ и речé: ами́нь глагóлю вáмъ, áще не обратитéся и бýдете я́ко дѣ́ти, не вни́дете въ цáрство небéсное: и́же ýбо смири́тся я́ко отрочá сié, тóй éсть бóлiй во цáрствiи небéснѣмъ: и и́же áще прiи́метъ отрочá таковó во и́мя моé, менé прiéмлетъ: а и́же áще соблазни́тъ еди́наго мáлыхъ си́хъ вѣ́рующихъ въ мя́, ýне éсть емý, да обѣ́сится жéрновъ осéлскiй на вы́и егó, и потóнетъ въ пучи́нѣ морстѣ́й. Гóре мíру от соблáзнъ: нýжда бо éсть прiити́ соблáзномъ: обáче гóре человѣ́ку томý.

Иисус, призвав дитя, поставил его посреди ни и сказал: истинно говорю вам, если не обратитесь и не будете как дети, не войдете в Царство Небесное; итак, кто умалится, как это дитя, тот и больше в Царстве Небесном; и кто примет одно такое дитя во имя Мое, тот Меня принимает; а кто соблазнит одного из малых сих, верующих в Меня, тому лучше было бы, если бы повесили ему мельничный жернов на шею и потопили его во глубине морской. Горе миру от соблазнов, ибо надобно прийти соблазнам; но горе тому человеку, через которого соблазн приходит.

Праведный Евдоким Каппадокиянин

13 августа

Вторник

31 июля ст.ст.

Поста нет

Предпразднство происхождения честных древ Животворящего Креста Господня.

Прав. Евдокима Каппадокиянина (IX). Мц. Иулитты (304-305). Свт. Германа, епископа Осерского (448).

Прмч. Дионисия Ватопедского (1822) (Конст.). Сщмч. Вениамина, митр. Петроградского и Гдовского, и иже с ним убиенных сщмч. архим. Сергия и мчч. Юрия и Иоанна (1922). Мч. Максима (1928). Сщмч. Владимира пресвитера (1937). Cщмч. Иоанна пресвитера, св. Константина исп., пресвитера, мц. Анны и св. Елисаветы исп (после 1937).

Послание к Коринфянам

Я́коже бо тѣ́ло еди́но е́сть и у́ды и́мать мно́ги, вси́ же у́ди еди́наго тѣ́ла, мно́зи су́ще, еди́но су́ть тѣ́ло: та́ко и Христо́съ. И́бо еди́нѣмъ Ду́хомъ мы́ вси́ во еди́но тѣ́ло крести́хомся, а́ще Иуде́е, а́ще е́ллини, или́ раби́, или́ свобо́дни: и вси́ еди́нѣмъ Ду́хомъ напои́хомся. И́бо тѣ́ло нѣ́сть еди́нъ у́дъ, но мно́зи.

Но Бо́гъ раствори́ тѣ́ло, худѣ́йшему бо́лшу да́въ че́сть, да не бу́детъ ра́спри въ тѣлеси́, но да то́жде въ себѣ́ да ра́вно еди́нъ о друзѣ́мъ пеку́тся у́ди. И а́ще стра́ждетъ еди́нъ у́дъ, съ ни́мъ стра́ждутъ вси́ у́ди: а́ще ли же сла́вится еди́нъ у́дъ, съ ни́мъ ра́дуются вси́ у́ди.

Ибо, как тело одно, но имеет многие члены, и все члены одного тела, хотя их и много, составляют одно тело, - так и Христос. Ибо все мы одним Духом крестились в одно тело, Иудеи или Еллины, рабы или свободные, и все напоены одним Духом. Тело же не из одного члена, но из многих.

Но Бог соразмерил тело, внушив о менее совершенном большее попечение, дабы не было разделения в теле, а все члены одинаково заботились друг о друге. Посему, страдает ли один член, страдают с ним все члены; славится ли один член, с ним радуются все члены.

Евангелие от Матфея

Ами́нь бо глаго́лю ва́мъ: ели́ка а́ще свя́жете на земли́, бу́дутъ свя́зана на небеси́: и ели́ка а́ще разрѣшите́ на земли́, бу́дутъ разрѣше́на на небесѣ́хъ. Па́ки ами́нь глаго́лю ва́мъ, я́ко а́ще два́ от ва́съ совѣща́ета на земли́ о вся́цѣй ве́щи, ея́же а́ще про́сита, бу́детъ и́ма от Отца́ моего́, и́же на небесѣ́хъ: идѣ́же бо еста́ два́ или́ трiе́ со́брани во и́мя мое́, ту́ е́смь посредѣ́ и́хъ.

Тогда́ приведо́ша къ нему́ дѣ́ти, да ру́цѣ возложи́тъ на ни́хъ и помо́лится: ученицы́ же запрети́ша и́мъ. Иису́съ же рече́ и́мъ: оста́вите дѣте́й и не возбраня́йте и́мъ прiити́ ко мнѣ́: таковы́хъ бо е́сть ца́рство небе́сное. И возло́жь на ни́хъ ру́цѣ, отъи́де отту́ду.

Истинно говорю вам: что́ вы свяжете на земле, то́ будет связано на небе; и что́ разрешите на земле, то́ будет разрешено на небе. Истинно также говорю вам, что если двое из вас согласятся на земле просить о всяком деле, то, чего бы ни попросили, будет им от Отца Моего Небесного, ибо, где двое или трое собраны во имя Мое, там Я посреди них.

Тогда приведены были к Нему дети, чтобы Он возложил на них руки и помолился; ученики же возбраняли им. Но Иисус сказал: пустите детей и не препятствуйте им приходить ко Мне, ибо таковых есть Царство Небесное. И, возложив на них руки, пошел оттуда.

Происхождение (изнесение)
Честных Древ Животворящего Креста Господня

14 августа

Среда

1 августа ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Происхождение (изнесение) честных древ Животворящего Креста Господня. Празднество Всемилостивому Спасу и Пресвятой Богородице (1164).

Семи мучеников Маккавеев: Авима, Антонина, Гурия, Елеазара, Евсевона, Алима и Маркелла, матери их Соломонии и учителя их Елеазара (166 до Р.Х.). Мчч. в Пергии Памфилийской: Леонтия, Аттия, Александра, Киндея, Минсифея, Кириака, Минеона, Катуна и Евклея (III).

Обретение мощей прп. Софии Суздальской (1995). Сщмч. Димитрия пресвитера (1937).

Послание к Коринфянам

Сло́во бо кре́стное погиба́ющымъ у́бо юро́дство е́сть, а спаса́емымъ на́мъ си́ла Бо́жiя е́сть. Пи́сано бо е́сть: погублю́ прему́дрость прему́дрыхъ, и ра́зумъ разу́мныхъ отве́ргу. Гдѣ́ прему́дръ? гдѣ́ кни́жникъ? гдѣ́ совопро́сникъ вѣ́ка сего́? Не обуи́ ли Бо́гъ прему́дрость мíра сего́? Поне́же бо въ прему́дрости Бо́жiей не разумѣ́ мíръ прему́дростiю Бо́га, благоизво́лилъ Бо́гъ бу́йствомъ про́повѣди спасти́ вѣ́рующихъ. Поне́же и Иуде́е зна́менiя про́сятъ, и е́ллини прему́дрости и́щутъ: мы́ же проповѣ́дуемъ Христа́ ра́спята, Иуде́емъ у́бо собла́знъ, е́ллиномъ же безу́мiе, самѣ́мъ же зва́ннымъ Иуде́емъ же и е́ллиномъ Христа́, Бо́жiю си́лу и Бо́жiю прему́дрость:

Ибо слово о кресте для погибающих юродство есть, а для нас, спасаемых, - сила Божия. Ибо написано: погублю мудрость мудрецов, и разум разумных отвергну. Где мудрец? где книжник? где совопросник века сего? Не обратил ли Бог мудрость мира сего в безумие? Ибо когда мир своею мудростью не познал Бога в премудрости Божией, то благоугодно было Богу юродством проповеди спасти верующих. Ибо и Иудеи требуют чудес, и Еллины ищут мудрости; а мы проповедуем Христа распятого, для Иудеев соблазн, а для Еллинов безумие, для самих же призванных, Иудеев и Еллинов, Христа, Божию силу и Божию премудрость;

Евангелие от Иоанна

Бѣ́ же пято́къ па́сцѣ, ча́съ же я́ко шесты́й. И глаго́ла Иуде́омъ: се́, Ца́рь ва́шъ. Они́ же вопiя́ху: возми́, возми́, распни́ его́. Глаго́ла и́мъ пила́тъ: Царя́ ли ва́шего распну́? Отвѣща́ша архiере́е: не и́мамы царя́ то́кмо ке́саря. Тогда́ у́бо предаде́ его́ и́мъ, да ра́спнется. Пое́мше же Иису́са и ведо́ша: и нося́ кре́стъ свои́, изы́де на глаго́лемое ло́бное мѣ́сто, е́же глаго́лется Евре́йски голго́ѳа, идѣ́же пропя́ша его́, и съ ни́мъ и́на два́ сю́ду и сю́ду, посредѣ́ же Иису́са. Написа́ же и ти́тла пила́тъ, и положи́ на кре́стѣ́. Бѣ́ же напи́сано: Иису́съ назоряни́нъ, Ца́рь Иуде́йскiй.

Стоя́ху же при кре́стѣ́ Иису́совѣ Ма́ти его́, и сестра́ Ма́тере его́, Марі́а клео́пова, и Марі́а Магдали́на. Иису́съ же ви́дѣвъ Ма́терь и ученика́ стоя́ща, его́же любля́ше, глаго́ла Ма́тери свое́й: же́но, се́, сы́нъ тво́й. Пото́мъ глаго́ла ученику́: се́, Ма́ти твоя́. И от того́ часа́ поя́тъ ю́ учени́къ во своя́ си.

Тогда была пятница перед Пасхою, и час шестый. И сказал Пилат Иудеям: се, Царь ваш! Но они закричали: возьми, возьми, распни Его! Пилат говорит им: Царя ли вашего распну? Первосвященники отвечали: нет у нас царя, кроме кесаря. Тогда наконец он предал Его им на распятие. И взяли Иисуса и повели. И, неся крест Свой, Он вышел на место, называемое Лобное, по-еврейски Голгофа; там распяли Его и с Ним двух других, по ту и по другую сторону, а посреди Иисуса. Пилат же написал и надпись, и поставил на кресте. Написано было: Иисус Назорей, Царь Иудейский.
При кресте Иисуса стояли Матерь Его и сестра Матери Его, Мария Клеопова, и Мария Магдалина. Иисус, увидев Матерь и ученика тут стоящего, которого любил, говорит Матери Своей: Же́но! се, сын Твой. Потом говорит ученику: се, Матерь твоя! И с этого времени ученик сей взял Ее к себе.

Святой первомученик архидиакон Стефан

15 августа

Четверг

2 августа ст.ст.

Монастырский устав: горячая пища без масла

Перенесение из Иерусалима в Константинополь мощей первомч. архидиакона Стефана(ок. 428) и обретение мощей правв. Никодима, Гамалиила и сына его Авива. Сщмч. Стефана, папы Римского (257), и иже с ним.

Блж. Василия Спасо-Кубенского (XV). Блж. Василия, Христа ради юродивого, Московского чудотворца (1552-1557). Мч. Афанасия (1918). Прмч. Платона (1937). Ачаирской иконы Божией Матери (XXI).

Послание к Коринфянам

Та́ко и вы́ а́ще не благоразу́мно сло́во дадите́ язы́комъ, ка́ко уразумѣ́ется глаго́лемое? Бу́дете бо на возду́хъ глаго́люще. Толи́цы у́бо, а́ще ключи́тся, ро́ди гласо́въ су́ть въ мíрѣ, и ни еди́нъ и́хъ безгла́сенъ. А́ще у́бо не увѣ́мъ си́лы гла́са, бу́ду глаго́лющему иноязы́чникъ, и глаго́лющiй мнѣ́ иноязы́чникъ. Та́ко и вы́, поне́же ревни́теле есте́ духово́мъ, я́же къ созида́нiю це́ркве проси́те, да избы́точествуете.

Так если и вы языком произносите невразумительные слова, то как узна́ют, что́ вы говорите? Вы будете говорить на ветер. Сколько, например, различных слов в мире, и ни одного из них нет без значения. Но если я не разумею значения слов, то я для говорящего чужестранец, и говорящий для меня чужестранец. Так и вы, ревнуя о дарах духовных, старайтесь обогатиться ими к назиданию церкви. А потому, говорящий на незнакомом языке, молись о даре истолкования.

Евангелие от Матфея

Иису́съ же призва́въ и́хъ, рече́: вѣ́сте, я́ко кня́зи язы́къ госпо́дствуютъ и́ми, и вели́цыи облада́ютъ и́ми: не та́ко же бу́детъ въ ва́съ: но и́же а́ще хо́щетъ въ ва́съ вя́щшiй бы́ти, да бу́детъ ва́мъ слуга́: и и́же а́ще хо́щетъ въ ва́съ бы́ти пе́рвый, бу́ди ва́мъ ра́бъ: я́коже Сы́нъ человѣ́ческiй не прiи́де, да послу́жатъ ему́, но послужи́ти и да́ти Ду́шу свою́ избавле́нiе за мно́гихъ.

Иисус же, подозвав их, сказал: вы знаете, что князья народов господствуют над ними, и вельможи властвуют ими; но между вами да не будет так: а кто хочет между вами быть бо́льшим, да будет вам слугою; и кто хочет между вами быть первым, да будет вам рабом; так как Сын Человеческий не для того пришел, чтобы Ему служили, но чтобы послужить и отдать душу Свою для искупления многих.

Преподобный Исаакий Далматский

16 августа

Пятница

3 августа ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Прпп. Исаакия, Далмата и Фавста (IV-V). Мч. Раждена перса (457) (Груз.). Прп. Космы отшельника (VI).

Прп. Антония Римлянина, Новгородского чудотворца (1147). Сщмч. Вячеслава диакона (1918). Сщмч. Николая пресвитера (1938).

Послание к Коринфянам

А́ще ли не бýдетъ сказáтель, да молчи́тъ въ цéркви, себѣ́ же да глагóлетъ и богови. Прорóцы же двá или́ трié да глагóлютъ, и друзíи да разсуждáютъ: áще ли инóму откры́ется сѣдя́щу, пéрвый да молчи́тъ. Мóжете бо вси́ по еди́ному прорóчествовати, да вси́ учáтся и вси́ утѣшáются. И дýси прорóчестiи прорóкомъ повинýются: нѣ́сть бо нестроéнiя Бóгъ, но ми́ра, я́ко во всѣ́хъ цéрквахъ святы́хъ. Жены́ вáшя въ цéрквахъ да молчáтъ: не повелѣ́ся бо и́мъ глагóлати, но повиновáтися, я́коже и закóнъ глагóлетъ. А́ще ли чесомý научи́тися хотя́тъ, въ домý свои́хъ мужéй да вопрошáютъ: срáмно бо éсть женѣ́ въ цéркви глагóлати.

Если же не будет истолкователя, то молчи в церкви, а говори себе и Богу. И пророки пусть говорят двое или трое, а прочие пусть рассуждают. Если же другому из сидящих будет откровение, то первый молчи. Ибо все один за другим можете пророчествовать, чтобы всем поучаться и всем получать утешение. И духи пророческие послушны пророкам, потому что Бог не есть Бог неустройства, но мира. Та́к бывает во всех церквах у святых. Жены ваши в церквах да молчат, ибо не позволено им говорить, а быть в подчинении, как и закон говорит. Если же они хотят чему научиться, пусть спрашивают о том дома у мужей своих; ибо неприлично жене говорить в церкви.

Евангелие от Матфея

И вни́де Иисýсъ въ цéрковь Бóжiю и изгнá вся́ продаю́щыя и купýющыя въ цéркви, и трапéзы торжникóмъ испровéрже и сѣдáлища продаю́щихъ гóлуби, и глагóла и́мъ: пи́сано éсть: хрáмъ мóй хрáмъ моли́твы наречéтся: вы́ же сотвори́сте и́ вертéпъ разбóйникомъ.

И вошел Иисус в храм Божий и выгнал всех продающих и покупающих в храме, и опрокинул столы меновщиков и скамьи продающих голубей, и говорил им: написано,- дом Мой домом молитвы наречется; а вы сделали его вертепом разбойников.

Семь отроков Ефесских

17 августа

Суббота

4 августа ст.ст.

Пища с растительным маслом

Семи отроков, иже во Ефесе: Максимилиана, Иамвлиха, Мартиниана, Иоанна, Дионисия, Ексакустодиана (Константина) и Антонина (ок. 250, 408-450). Мч. Елевферия (ок. 305-311). Обретение мощей свт. Арсения Элассонского. Прмц. Евдокии (362-364).

Прмч. Михаила, мчч. Симеона и Димитрия (1937). Обретение мощей прав. Алексия Бортсурманского (2000). Казанской-Пензенской иконы Божией Матери (1717).

Послание к Римлянам

Никто́же бо на́съ себѣ́ живе́тъ, и никто́же себѣ́ умира́етъ: а́ще бо живе́мъ, Го́сподеви живе́мъ, а́ще же умира́емъ, Го́сподеви умира́емъ: а́ще у́бо живе́мъ, а́ще умира́емъ, Госпо́дни есмы́. На сiе́ бо Христо́съ и у́мре и воскре́се и оживе́, да и ме́ртвыми и живы́ми облада́етъ.

Ибо никто из нас не живет для себя, и никто не умирает для себя; а живем ли - для Господа живем; умираем ли - для Господа умираем: и потому, живем ли или умираем, - всегда Господни. Ибо Христос для того и умер, и воскрес, и ожил, чтобы владычествовать и над мертвыми и над живыми.

Евангелие от Матфея

И глаго́ла и́мъ Иису́съ: коли́ко хлѣ́бы и́мате? Они́ же рѣ́ша: се́дмь, и ма́ло ры́бицъ. И повелѣ́ наро́домъ возлещи́ на земли́, и прiе́мь се́дмь хлѣ́бы и ры́бы, хвалу́ возда́въ преломи́ и даде́ ученико́мъ свои́мъ, ученицы́ же наро́домъ. И ядо́ша вси́ и насы́тишася: и взя́ша избы́тки укру́хъ, се́дмь ко́шницъ испо́лнь: я́дшихъ же бя́ше четы́ре ты́сящы муже́й, ра́звѣ же́нъ и дѣте́й.

Говорит им Иисус: сколько у вас хлебов? Они же сказали: семь, и немного рыбок. Тогда велел народу возлечь на землю. И, взяв семь хлебов и рыбы, воздал благодарение, преломил и дал ученикам Своим, а ученики народу. И ели все и насытились; и набрали оставшихся кусков семь корзин полных, а евших было четыре тысячи человек, кроме женщин и детей.

Преподобный Иов Ущельский

18 августа

Воскресенье

5 августа ст.ст.

Пища с растительным маслом

Предпразднство Преображения Господня. Мч. Евсигния (362). Сщмчч. Анфира (236) и Фавия (250), пап Римских. Мч. Понтия Римлянина (ок. 257). Прав. Нонны, матери св. Григория Богослова (374). Мчч. Кантидия, Кантидиана и Сивела, в Египте (IV).

Прп. Иова Ущельского (1628). Сщмч. Стефана пресвитера (1918). Мцц. Евдокии, Дарии, Дарии и Марии (1919). Сщмч. Симона, еп. Уфимского (1921). Сщмч. Иоанна диакона (1939).

Послание к Коринфянам

Бóгу бо есмы́ споспѣ́шницы: Бóжiе тяжáнiе, Бóжiе здáнiе естé. По благодáти Бóжiей дáннѣй мнѣ́, я́ко премýдръ архитéктонъ основáнiе положи́хъ, и́нъ же назидáетъ: кíйждо же да блюдéтъ, кáко назидáетъ. Основáнiя бо инáго никтóже мóжетъ положи́ти пáче лежáщаго, éже éсть Иисýсъ Христóсъ. А́ще ли ктó назидáетъ на основáнiи сéмъ злáто, сребрó, кáменiе честнóе, дровá, сѣ́но, трóстiе, когóждо дѣ́ло явлéно бýдетъ: дéнь бо яви́тъ, занé огнéмъ открывáется: и когóждо дѣ́ло, яковóже éсть, óгнь искýситъ.

Ибо мы соработники у Бога, а вы Божия нива, Божие строение. Я, по данной мне от Бога благодати, как мудрый строитель, положил основание, а другой строит на нем; но каждый смотри, ка́к строит. Ибо никто не может положить другого основания, кроме положенного, которое есть Иисус Христос. Строит ли кто на этом основании из золота, серебра, драгоценных камней, дерева, сена, соломы, - каждого дело обнаружится; ибо день покажет, потому что в огне открывается, и огонь испытает дело каждого, каково оно есть.

Евангелие от Матфея

Въ четвéртую же стрáжу нóщи и́де къ ни́мъ Иисýсъ, ходя́ по мóрю. И ви́дѣвше егó ученицы́ по мóрю ходя́ща, смути́шася, глагóлюще, я́ко призрáкъ éсть: и от стрáха возопи́ша.А́бiе же речé и́мъ Иисýсъ, глагóля: дерзáйте: áзъ éсмь, не бóйтеся. Отвѣщáвъ же пéтръ речé: Гóсподи, áще ты́ еси́, повели́ ми прiити́ къ тебѣ́ по водáмъ. О́нъ же речé: прiиди́. И излѣ́зъ изъ корабля́ пéтръ, хождáше по водáмъ, прiити́ ко Иисýсови: ви́дя же вѣ́тръ крѣ́покъ, убоя́ся, и начéнъ утопáти, возопи́, глагóля: Гóсподи, спаси́ мя. И áбiе Иисýсъ простéръ рýку, я́тъ егó и глагóла емý: маловѣ́ре, почтó усумнѣ́лся еси́?

В четвертую же стражу ночи пошел к ним Иисус, идя по морю. И ученики, увидев Его идущего по морю, встревожились и говорили: это призрак; и от страха вскричали. Но Иисус тотчас заговорил с ними и сказал: ободритесь; это Я, не бойтесь. Петр сказал Ему в ответ: Господи! если это Ты, повели мне прийти к Тебе по воде. Он же сказал: иди. И, выйдя из лодки, Петр пошел по воде, чтобы подойти к Иисусу, но, видя сильный ветер, испугался и, начав утопать, закричал: Господи! спаси меня. Иисус тотчас простер руку, поддержал его и говорит ему: маловерный! зачем ты усомнился?

 

Православие.ру