Седмица мясопустная. 25 февраля — 3 марта

Иверская икона Божией Матери

25 февраля

Понедельник

12 февраля по старому стилю

Глас 6.
Поста нет

Иверской иконы Божией Матери (IX). Свт. Мелетия, архиеп. Антиохийского (381). Прп. Марии, именовавшейся Марином, и отца ее Евгения (VI). Свт. Антония, Патриарха Константинопольского (895). Прп. Мелетия Ипсенийского (XIX).

Свт. Алексия, митр. Московского и всея России, чудотворца (1378). Свт. Мелетия, архиеп. Харьковского (1840).

Первое послание Иоанна Богослова

Ктó éсть лжи́вый, тóчiю отметáяйся, я́ко Иисýсъ нѣ́сть Христóсъ? Сéй éсть анти́христъ, отметáяйся Отцá и Сы́на. Вся́къ отметáяйся Сы́на, ни Отцá и́мать: а исповѣ́даяй Сы́на, и Отцá и́мать. Вы́ ýбо éже слы́шасте испéрва, въ вáсъ да пребывáетъ: и áще въ вáсъ пребýдетъ, éже испéрва слы́шасте, и вы́ въ Сы́нѣ и Отцѣ́ пребýдете. И сié éсть обѣтовáнiе, éже сáмъ обѣщá нáмъ, живóтъ вѣ́чный.

А́ще вѣ́сте, я́ко прáведникъ éсть, разумѣ́йте, я́ко вся́къ творя́й прáвду от негó роди́ся. Ви́дите, каковý любóвь дáлъ éсть Отéцъ нáмъ, да чáда Бóжiя наречéмся, и бýдемъ. Сегó рáди мíръ не знáетъ нáсъ, занé не познá егó. Возлю́бленнiи, ны́нѣ чáда Бóжiя есмы́, и не ý яви́ся, чтó бýдемъ: вѣ́мы же, я́ко, егдá яви́тся, подóбни емý бýдемъ, и́бо ýзримъ егó, я́коже éсть. И вся́къ имѣ́яй надéжду сiю́ нáнь, очищáетъ себé, я́коже óнъ чи́стъ éсть.

Кто лжец, если не тот, кто отвергает, что Иисус есть Христос? Это антихрист, отвергающий Отца и Сына. Всякий, отвергающий Сына, не имеет и Отца; а исповедующий Сына имеет и Отца. Итак, что вы слышали от начала, то и да пребывает в вас; если пребудет в вас то, что вы слышали от начала, то и вы пребудете в Сыне и в Отце. Обетование же, которое Он обещал нам, есть жизнь вечная.

Смотри́те, какую любовь дал нам Отец, чтобы нам называться и быть детьми Божиими. Мир потому не знает нас, что не познал Его. Возлюбленные! мы теперь дети Божии; но еще не открылось, что́ будем. Знаем только, что, когда откроется, будем подобны Ему, потому что увидим Его, как Он есть. И всякий, имеющий сию надежду на Него, очищает себя так, как Он чист.

Евангелие от Марка

И приведóста жребя́ ко Иисýсови: и возложи́ша на нé ри́зы своя́, и всѣ́де на нé. Мнóзи же ри́зы своя́ постлáша по пути́: друзíи же вáiа рѣ́заху от дрéвiя и постилáху по пути́. И предходя́щiи и вслѣ́дъ грядýщiи вопiя́ху, глагóлюще: осáнна, благословéнъ гряды́й во и́мя Госпóдне, благословéно грядýщее цáрство во и́мя Гóспода отцá нáшего Дави́да: осáнна въ вы́шнихъ. И вни́де во Иерусали́мъ Иисýсъ и въ цéрковь: и согля́давъ вся́, пóздѣ ужé сýщу часý, изы́де въ Виѳáнiю со обѣманáдесяте.

И приведóста жребя́ ко Иисýсови: и возложи́ша на нé ри́зы своя́, и всѣ́де на нé. Мнóзи же ри́зы своя́ постлáша по пути́: друзíи же вáiа рѣ́заху от дрéвiя и постилáху по пути́. И предходя́щiи и вслѣ́дъ грядýщiи вопiя́ху, глагóлюще: осáнна, благословéнъ гряды́й во и́мя Госпóдне, благословéно грядýщее цáрство во и́мя Гóспода отцá нáшего Дави́да: осáнна въ вы́шнихъ. И вни́де во Иерусали́мъ Иисýсъ и въ цéрковь: и согля́давъ вся́, пóздѣ ужé сýщу часý, изы́де въ Виѳáнiю со обѣманáдесяте.

Святитель Серафим,
Софийский чудотворец

26 февраля

Вторник

13 февраля ст.ст.

Поста нет

Прп. Мартиниана (V). Прпп. Зои и Фотинии (Светланы) (V). Прп. Евлогия, архиеп. Александрийского (607-608). Прп. Стефана, в иночестве Симеона, царя Сербского, Мироточивого (1200).

Свт. Серафима (Соболева), архиеп. Богучарского (1950).
Собор святых Омской митрополии. Сщмч. Василия и Гавриила пресвитеров (1919). Сщмч. Сильвестра, архиеп. Омского (1920). Сщмч. Зосимы, Николая, Василия, Иоанна, Леонтия, Владимира, Парфения, Иоанна, Иоанна, Михаила пресвитеров и Евгения диакона, мч. Павла, прмцц. Анны, Веры и Ирины (1938).

Первое послание Иоанна Богослова

Вся́къ ненави́дяй брáта своегó человѣкоубíйца éсть: и вѣ́сте, я́ко вся́къ человѣкоубíйца не и́мать животá вѣ́чнаго въ себѣ́ пребывáюща. О сéмъ познáхомъ любо́вь, я́ко óнъ по нáсъ Дýшу свою́ положи́: и мы́ дóлжни есмы́ по брáтiи дýшы полагáти. И́же ýбо и́мать богáтство мíра сегó, и ви́дитъ брáта своегó трéбующа, и затвори́тъ утрóбу свою́ от негó, кáко любы́ Бóжiя пребывáетъ въ нéмъ?

Вся́къ ненави́дяй брáта своегó человѣкоубíйца éсть: и вѣ́сте, я́ко вся́къ человѣкоубíйца не и́мать животá вѣ́чнаго въ себѣ́ пребывáюща. О сéмъ познáхомъ любо́вь, я́ко óнъ по нáсъ Дýшу свою́ положи́: и мы́ дóлжни есмы́ по брáтiи дýшы полагáти. И́же ýбо и́мать богáтство мíра сегó, и ви́дитъ брáта своегó трéбующа, и затвори́тъ утрóбу свою́ от негó, кáко любы́ Бóжiя пребывáетъ въ нéмъ?

Евангелие от Марка

И ядýщымъ и́мъ, прiéмь Иисýсъ хлѣ́бъ, и благослови́въ, преломи́ и дадé и́мъ, и речé: прiими́те, яди́те: сié éсть тѣ́ло моé. И прiи́мъ чáшу, хвалý воздáвъ, дадé и́мъ: и пи́ша от нея́ вси́.И речé и́мъ: сiя́ éсть крóвь моя́ нóваго завѣ́та, за мнóги изливáема: ами́нь глагóлю вáмъ, я́ко ктомý не и́мамъ пи́ти от плодá лóзнаго до днé тогó, егдá é пiю́ нóво во цáрствiи Бóжiи. И воспѣ́вше изыдóша въ гóру Елеóнскую.

Бди́те и моли́теся, да не вни́дете въ напáсть: дýхъ ýбо бóдръ, плóть же немощнá.

И когда они ели, Иисус, взяв хлеб, благословил, преломил, дал им и сказал: приимите, ядите; сие есть Тело Мое. И, взяв чашу, благодарив, подал им: и пили из нее все. И сказал им: сие есть Кровь Моя Нового Завета, за многих изливаемая. Истинно говорю вам: Я уже не буду пить от плода виноградного до того дня, когда буду пить новое вино в Царствии Божием. И, воспев, пошли на гору Елеонскую.


Бодрствуйте и молитесь, чтобы не впасть в искушение: дух бодр, плоть же немощна.

Святой равноапостольный Кирилл, учитель Словенский

27 февраля

Среда

14 февраля ст.ст.

Разрешается рыба

Прп. Авксентия (ок. 470). Прп. Марона, пустынника Сирийского (ок. 433). Свт. Авраамия, еп. Каррийского (V).

Равноап. Кирилла, учителя Словенского (869).
12-ти греков, строителей соборной Успенской церкви Киево-Печерской Лавры (XI). Прп. Исаакия, затворника Печерского (ок. 1090). Перенесение мощей блгв. кн. Михаила Черниговского и болярина Феодора (1578). Прп. Илариона Грузина, Святогорца (1864) (Груз.). Сщмч. Онисима, еп. Тульского (1937). Сщмч. Трифона диакона (1938).

Первое послание Иоанна Богослова

Возлю́бленнiи, не вся́кому ду́ху вѣ́руйте, но искуша́йте ду́хи, а́ще от Бо́га су́ть: я́ко мно́зи лжепроро́цы изыдо́ша въ мíръ. О се́мъ познава́йте Ду́ха Бо́жiя и ду́ха ле́стча: вся́къ Ду́хъ, и́же исповѣ́дуетъ Иису́са Христа́ во пло́ти прише́дша, от Бо́га е́сть: и вся́къ ду́хъ, и́же не исповѣ́дуетъ Иису́са Христа́ во пло́ти прише́дша, от Бо́га нѣ́сть: и се́й е́сть анти́христовъ, его́же слы́шасте, я́ко гряде́тъ, и ны́нѣ въ мíрѣ е́сть уже́.

Возлюбленные! не всякому духу верьте, но испытывайте духов, от Бога ли они, потому что много лжепророков появилось в мире. Духа Божия (и духа заблуждения) узнавайте так: всякий дух, который исповедует Иисуса Христа, пришедшего во плоти, есть от Бога; а всякий дух, который не исповедует Иисуса Христа, пришедшего во плоти, не есть от Бога, но это дух антихриста, о котором вы слышали, что он придет и теперь есть уже в мире.

Евангелие от Марка

Архiере́е же и ве́сь со́нмъ иска́ху на Иису́са свидѣ́телства, да умертвя́тъ его́: и не обрѣта́ху. Мно́зи бо лжесвидѣ́телствоваху на него́, и ра́вна свидѣ́телства не бя́ху. И нѣ́цыи воста́вше лжесвидѣ́телствоваху на него́, глаго́люще:я́ко мы́ слы́шахомъ его́ глаго́люща, я́ко а́зъ разорю́ це́рковь сiю́ рукотворе́ную и треми́ де́нми и́ну нерукотворе́ну сози́жду. И ни та́ко ра́вно бѣ́ свидѣ́телство и́хъ.

Первосвященники же и весь синедрион искали свидетельства на Иисуса, чтобы предать Его смерти; и не находили. Ибо многие лжесвидетельствовали на Него, но свидетельства сии не были достаточны. И некоторые, встав, лжесвидетельствовали против Него и говорили: мы слышали, как Он говорил: Я разрушу храм сей рукотворенный, и через три дня воздвигну другой, нерукотворенный. Но и такое свидетельство их не было достаточно.

Виленская икона Божией Матери

28 февраля

Четверг

15 февраля ст.ст.

Поста нет

Ап. от 70-ти Онисима (ок. 109). Прп. Пафнутия и дщери его Евфросинии (V). Прп. Евсевия, пустынника Сирийского (V). Прп. Пафнутия, затворника Печерского (XIII). Сщмчч. Михаила и Иоанна пресвитеров (1930). Сщмч. Николая, Алексия, Алексия пресвитеров, Симеона диакона, прмч. Павла и прмц. Софии (1938).

Виленской (перенесение в Вильно в 1495 г.) и Далматской икон Божией Матери (1646).

Первое послание Иоанна Богослова

Вся́ка непрáвда грѣ́хъ éсть, и éсть грѣ́хъ не къ смéрти. Вѣ́мы, я́ко вся́къ рождéнный от Бóга не согрѣшáетъ: но рождéнный от Бóга блюдéтъ себé, и лукáвый не прикасáется емý. Вѣ́мы, я́ко от Бóга есмы́, и мíръ вéсь во злѣ́ лежи́тъ. Вѣ́мы же, я́ко Сы́нъ Бóжiй прiи́де и дáлъ éсть нáмъ свѣ́тъ и рáзумъ, да познáемъ Бóга и́стиннаго и да бýдемъ во и́стиннѣмъ Сы́нѣ егó Иисýсѣ Христѣ́: сéй éсть и́стинный Бóгъ и живóтъ вѣ́чный. Чáдца, храни́те себé от трéбъ и́долскихъ.

Всякая неправда есть грех; но есть грех не к смерти. Мы знаем, что всякий, рожденный от Бога, не грешит; но рожденный от Бога хранит себя, и лукавый не прикасается к нему. Мы знаем, что мы от Бога и что весь мир лежит во зле. Знаем также, что Сын Божий пришел и дал нам свет и разум, да позна́ем Бога истинного и да будем в истинном Сыне Его Иисусе Христе. Сей есть истинный Бог и жизнь вечная. Дети! храните себя от идолов.

Евангелие от Марка

На вся́къ же прáздникъ отпущáше и́мъ еди́наго свя́зня, егóже прошáху. Бѣ́ же нарицáемый Варáвва со скóвники свои́ми свя́занъ, и́же въ кóвѣ убíйство сотвори́ша. И возопи́въ нарóдъ начá проси́ти, я́коже всегдá творя́ше и́мъ. Пилáтъ же отвѣщá и́мъ, глагóля: хóщете ли, пущý вáмъ Царя́ Иудéйска? Вѣ́дяше бо, я́ко зáвисти рáди предáша егó архiерéе. Архiерéе же поманýша нарóду, да пáче Варáвву пýститъ и́мъ.

На всякий же праздник отпускал он им одного узника, о котором просили. Тогда был в узах некто, по имени Варавва, со своими сообщниками, которые во время мятежа сделали убийство. И народ начал кричать и просить Пилата о том, что́ он всегда делал для них. Он сказал им в ответ: хотите ли, отпущу вам Царя Иудейского? Ибо знал, что первосвященники предали Его из зависти. Но первосвященники возбудили народ просить, чтобы отпустил им лучше Варавву.

Святитель Макарий (Невский), митрополит Московский и Коломенский

1 марта

Пятница

16 февраля ст.ст.

Разрешается рыба

Мчч. Памфила пресвитера, Валента диакона, Павла, Порфирия, Селевкия, Феодула, Иулиана, Самуила, Илии, Даниила, Иеремии, Исаии (307-309). Мчч. Персидских в Мартирополе (IV). Прп. Маруфа, еп. Месопотамского (422).

Свт. Макария митр. Московского и Коломенского (1926).

Второе послание Иоанна Богослова

И сiя́ éсть любы́, да хóдимъ по зáповѣдемъ егó. Сiя́ éсть зáповѣдь, я́коже слы́шасте испéрва, да въ нéй хóдите: занé мнóзи лестцы́ внидóша въ мíръ, не исповѣ́дающе Иисýса Христá пришéдша во плóти, сéй éсть льстéцъ и анти́христъ. Блюди́те себé, да не погубитé я́же дѣ́ласте дóбрая, но да мздý совершéнну воспрiи́мете.

Любовь же состоит в том, чтобы мы поступали по заповедям Его. Это та заповедь, которую вы слышали от начала, чтобы поступали по ней. Ибо многие обольстители вошли в мир, не исповедующие Иисуса Христа, пришедшего во плоти: такой человек есть обольститель и антихрист. Наблюдайте за собою, чтобы нам не потерять того, над чем мы трудились, но чтобы получить полную награду.

Евангелие от Марка

Бѣ́ же чáсъ трéтiй, и распя́ша егó.

И въ чáсъ девя́тый возопи́ Иисýсъ глáсомъ вéлiимъ, глагóля: Елои́, Елои́, ламá Савахѳани́? éже éсть сказáемо: Бóже мóй, Бóже мóй, почтó мя́ остáвилъ еси́?

Бя́ху же и жены́ издалéча зря́щя, въ ни́хже бѣ́ Марíа Магдали́на, и Марíа Иáкова мáлаго и Иосíи мáти, и Саломíа, я́же, и егдá бѣ́ въ Галилéи, хождáху по нéмъ и служáху емý: и и́ны мнóгiя, я́же взыдóша съ ни́мъ во Иерусали́мъ.

Был час третий, и распяли Его.

В девятом часу возопил Иисус громким голосом: Элои́! Элои́! ламма́ савахфани́? - что значит: Боже Мой! Боже Мой! для чего Ты Меня оставил?

Были тут и женщины, которые смотрели издали: между ними была и Мария Магдалина, и Мария, мать Иакова меньшего и Иосии, и Саломия, которые и тогда, как Он был в Галилее, следовали за Ним и служили Ему, и другие многие, вместе с Ним пришедшие в Иерусалим.

Феодор Тирон

2 марта

Суббота

17 февраля ст.ст.

Поста нет

Вселенская родительская (мясопустная) суббота.

Вмч. Феодора Тирона (306).

Прав. Мариамны, сестры ап. Филиппа (I). Обретение мощей мч. Мины Калликелада (889).

Прп Феодора молчаливого, Печерского (XIII). Сщмч. Ермогена, Патриарха Московского и всея России, чудотворца (1612). Сщмч. Михаила, Павла пресвитеров (1938). Мц. Анны (1940).

Послание к Коринфянам

Никтóже своегó си да и́щетъ, но éже бли́жняго кíйждо. Всé, éже на тóржищи продаéмое, яди́те, ничтóже сумня́щеся, за сóвѣсть: Госпóдня бо земля́ и исполнéнiе ея́. А́ще ли ктó от невѣ́рныхъ призывáетъ вы́, и хóщете ити́, всé предлагáемое вáмъ яди́те, ничтóже сумня́щеся, за сóвѣсть. А́ще ли же ктó вáмъ речéтъ: сié идоложéртвенно éсть: не яди́те за óного повѣ́давшаго, и сóвѣсть: Госпóдня бо земля́ и исполнéнiе ея́.

Никто не ищи своего, но каждый пользы другого. Все, что продается на торгу, ешьте без всякого исследования, для спокойствия совести; ибо Господня земля, и что́ наполняет ее. Если кто из неверных позовет вас, и вы захотите пойти, то все, предлагаемое вам, ешьте без всякого исследования, для спокойствия совести. Но если кто скажет вам: это идоложертвенное,- то не ешьте ради того, кто объявил вам, и ради совести. Ибо Господня земля, и что́ наполняет ее.

Евангелие от Луки

И бýдутъ знáменiя въ сóлнцѣ и лунѣ́ и звѣздáхъ: и на земли́ тугá язы́комъ от нечáянiя, шýма морскáго и возмущéнiя, издыхáющымъ человѣ́комъ от стрáха и чáянiя грядýщихъ на вселéнную: си́лы бо небéсныя подви́гнутся. И тогдá ýзрятъ Сы́на человѣ́ческа грядýща на о́блацѣхъ съ си́лою и слáвою мнóгою.

Внемли́те же себѣ́, да не когдá отягчáютъ сердцá вáша объядéнiемъ и пiя́нствомъ и печáльми житéйскими, и нáйдетъ на вы́ внезáпу дéнь тóй: я́ко сѣ́ть бо прiи́детъ на вся́ живýщыя на лицы́ всея́ земли́. Бди́те ýбо на вся́ко врéмя моля́щеся, да сподóбитеся убѣжáти всѣ́хъ си́хъ хотя́щихъ бы́ти, и стáти предъ сы́номъ человѣ́ческимъ.

И будут знамения в солнце и луне и звездах, а на земле уныние народов и недоумение; и море восшумит и возмутится; люди будут издыхать от страха и ожидания бедствий, грядущих на вселенную, ибо силы небесные поколеблются, и тогда увидят Сына Человеческого, грядущего на облаке с силою и славою великою.

Смотрите же за собою, чтобы сердца ваши не отягчались объядением и пьянством и заботами житейскими, и чтобы день тот не постиг вас внезапно, ибо он, как сеть, найдет на всех живущих по всему лицу земному; итак бодрствуйте на всякое время и молитесь, да сподобитесь избежать всех сих будущих бедствий и предстать пред Сына Человеческого.

Святитель Лев, папа Римский

3 марта

Воскресенье

18 февраля ст.ст.

Глас 7.
Поста нет

Неделя мясопустная, о Страшнем суде.

Свт. Льва, Папы Римского (461).

Свт. Агапита исп., еп. Синадского (IV). Свт. Флавиана исп., патриарха Цареградского (449-450).

Прп. Космы Яхромского (1492). Прп. Владимира исповедника (1933).

Послание к Коринфянам

Брáшно же нáсъ не поставля́етъ предъ Бóгомъ: нижé бо áще я́мы, избы́точествуемъ: нижé áще не я́мы, лишáемся. Блюди́те же, да не кáко влáсть вáша сiя́ преткновéнiе бýдетъ немощны́мъ. А́ще бо ктó ви́дитъ тя́, имýща рáзумъ, въ трéбищи возлежáща, не сóвѣсть ли егó немощнá сýщи сози́ждется идоложéртвенная я́сти? И поги́бнетъ немощны́й брáтъ въ твоéмъ рáзумѣ, егóже рáди Христóсъ ýмре. Тáкожде согрѣшáюще въ брáтiю и бiю́ще и́хъ сóвѣсть нéмощну сýщу, во Христá согрѣшáете. Тѣ́мже áще брáшно соблазня́етъ брáта моегó, не и́мамъ я́сти мя́са во вѣ́ки, да не соблазню́ брáта моегó.

Пища не приближает нас к Богу: ибо, едим ли мы, ничего не приобретаем; не едим ли, ничего не теряем. Берегитесь однако же, чтобы эта свобода ваша не послужила соблазном для немощных. Ибо если кто-нибудь увидит, что ты, имея знание, сидишь за столом в капище, то совесть его, как немощного, не расположит ли и его есть идоложертвенное? И от знания твоего погибнет немощный брат, за которого умер Христос. А согрешая таким образом против братьев и уязвляя немощную совесть их, вы согрешаете против Христа. И потому, если пища соблазняет брата моего, не буду есть мяса вовек, чтобы не соблазнить брата моего.

Евангелие от Матфея

Егдá же прiи́детъ Сы́нъ человѣ́ческiй въ слáвѣ своéй и вси́ святíи áнгели съ ни́мъ, тогдá ся́детъ на престóлѣ слáвы своея́, и соберýтся предъ ни́мъ вси́ язы́цы: и разлучи́тъ и́хъ дрýгъ от дрýга, я́коже пáстырь разлучáетъ óвцы от кóзлищъ: и постáвитъ óвцы одеснýю себé, а кóзлища ошýюю. Тогдá речéтъ Цáрь сýщымъ одеснýю егó: прiиди́те, благословéннiи Отцá моегó, наслѣ́дуйте уготóванное вáмъ цáрствiе от сложéнiя мíра: взалкáхся бо, и дáсте ми́ я́сти: возжадáхся, и напои́сте мя́: стрáненъ бѣ́хъ, и введóсте менé: нáгъ, и одѣ́ясте мя́: бóленъ, и посѣти́сте менé: въ темни́цѣ бѣ́хъ, и прiидóсте ко мнѣ́.

Когда же приидет Сын Человеческий во славе Своей и все святые Ангелы с Ним, тогда сядет на престоле славы Своей, и соберутся пред Ним все народы; и отделит одних от других, как пастырь отделяет овец от козлов; и поставит овец по правую Свою сторону, а козлов - по левую. Тогда скажет Царь тем, которые по правую сторону Его: приидите, благословенные Отца Моего, наследуйте Царство, уготованное вам от создания мира: ибо алкал Я, и вы дали Мне есть; жаждал, и вы напоили Меня; был странником, и вы приняли Меня; был наг, и вы одели Меня; был болен, и вы посетили Меня; в темнице был, и вы пришли ко Мне.

 

Православие.ру