Третья седмица по Пасхе. 4-10 мая

Преподобный Феодор Санаксарский

4 мая

Понедельник

21 апреля по старому стилю

Поста нет

Сщмч. Ианнуария еп. и с ним мчч. Прокула, Соссия и Фавста диаконов, Дисидерия чтеца, Евтихия и Акутиона (ок. 305). Мч. Феодора, иже в Пергии, матери его Филиппии, Диоскора, Сократа и Дионисия (ок. 138-161). Мчч. Исакия, Аполлоса и Кодрата (303). Свт Максимиана, патриарха Константинопольского (434).

Обретение мощей прп. Феодора Санаксарского (1999). Прав. Алексия Бортсурманского (1848). Сщмч. Иоанна пресвитера (1918). Св. Николая исп., пресвитера (1933). Сщмч. Алексия пресвитера (1938).

Деяния святых апостолов

Стефáнъ же сы́й испóлнь Дýха свя́та, воззрѣ́въ на нéбо, ви́дѣ слáву Бóжiю и Иисýса стоя́ща о деснýю Бóга, и речé: сé, ви́жу небесá отвéрста и Сы́на человѣ́ча о деснýю стоя́ща Бóга. Возопи́вше же глáсомъ вéлiимъ, затыкáху ýшы свои́ и устреми́шася единодýшно нáнь, и извéдше внѣ́ грáда, кáменiемъ побивáху егó: и свидѣ́телiе снéмше ри́зы своя́ положи́ша при ногý ю́ноши нарицáемаго сáвла, и кáменiемъ побивáху стефáна, моля́щася и глагóлюща: Гóсподи Иисýсе, прiими́ дýхъ мóй. Преклóнь же колѣ́на, возопи́ глáсомъ вéлiимъ: Гóсподи, не постáви и́мъ грѣхá сегó. И сiя́ рéкъ ýспе.

Стефан же, будучи исполнен Духа Святаго, воззрев на небо, увидел славу Божию и Иисуса, стоящего одесную Бога, и сказал: вот, я вижу небеса отверстые и Сына Человеческого, стоящего одесную Бога. Но они, закричав громким голосом, затыкали уши свои, и единодушно устремились на него, и, выведя за город, стали побивать его камнями. Свидетели же положили свои одежды у ног юноши, именем Савла, и побивали камнями Стефана, который молился и говорил: Господи Иисусе! приими дух мой. И, преклонив колени, воскликнул громким голосом: Господи! не вмени им греха сего. И, сказав сие, почил.

Евангелие от Иоанна

Глагóла къ немý царéвъ мýжъ: Гóсподи, сни́ди, прéжде дáже не ýмретъ отрочá моé. Глагóла емý Иисýсъ: иди́, сы́нъ твóй жи́въ éсть. И вѣ́рова человѣ́къ словеси́, éже речé емý Иисýсъ, и идя́ше. А́бiе же входя́щу емý, сé, раби́ егó срѣтóша егó, и возвѣсти́ша емý, глагóлюще, я́ко сы́нъ твóй жи́въ éсть. Вопрошáше ýбо от ни́хъ о чáсѣ, въ котóрый легчáе емý бы́сть, и рѣ́ша емý, я́ко вчерá въ чáсъ седмы́й остáви егó óгнь. Разумѣ́ же отéцъ, я́ко тóй бѣ́ чáсъ, въ óньже речé емý Иисýсъ, я́ко сы́нъ твóй жи́въ éсть: и вѣ́рова сáмъ и вéсь дóмъ егó.

Царедворец говорит Ему: Господи! приди, пока не умер сын мой. Иисус говорит ему: пойди, сын твой здоров. Он поверил слову, которое сказал ему Иисус, и пошел. На дороге встретили его слуги его и сказали: сын твой здоров. Он спросил у них: в котором часу стало ему легче? Ему сказали: вчера в седьмом часу горячка оставила его. Из этого отец узнал, что это был тот час, в который Иисус сказал ему: сын твой здоров, и уверовал сам и весь дом его.

Преподобный Феодор Сикеот

5 мая

Вторник

22 апреля ст.ст.

Поста нет

Прп. Феодора Сикеота, еп. Анастасиупольского (613). Апп. Нафанаила, Луки и Климента (I). Мч. Епиподия Лионского (ок. 177). Прп. Виталия (609-620).

Перенесение мощей блгв. кн. Всеволода, во святом Крещении Гавриила, Псковского (1834). Сщмч. Платона, еп. Банялукского (1941). Сщмч. Евстафия пресвитера (1918). Мч. Димитрия (1942).

Деяния святых апостолов

Мýжъ же нѣ́кiй, и́менемъ Си́монъ, прéжде бѣ́ во грáдѣ волхвýя и удивля́я язы́къ самарíйскiй, глагóля нѣ́коего бы́ти себé вели́ка, емýже внимáху вси́ от мáла дáже до вели́ка, глагóлюще: сéй éсть си́ла Бóжiя вели́кая. Внимáху же емý, занé довóлно врéмя волхвовáнiи удивля́ше и́хъ. Егдá же вѣ́роваша Фили́ппу благовѣствýющу я́же о цáрствiи Бóжiи и о и́мени Иисýсъ Христóвѣ, крещáхуся мýжiе же и жены́. Си́монъ же и сáмъ вѣ́рова и крéщься бѣ́ пребывáя у Фили́ппа: ви́дя же си́лы и знáменiя вéлiя бывáема, ужáсенъ дивля́шеся.

Находился же в городе некоторый муж, именем Симон, который перед тем волхвовал и изумлял народ Самарийский, выдавая себя за кого-то великого. Ему внимали все, от малого до большого, говоря: сей есть великая сила Божия. А внимали ему потому, что он немалое время изумлял их волхвованиями. Но, когда поверили Филиппу, благовествующему о Царствии Божием и о имени Иисуса Христа, то крестились и мужчины и женщины. Уверовал и сам Симон и, крестившись, не отходил от Филиппа; и, видя совершающиеся великие силы и знамения, изумлялся.

Евангелие от Иоанна

Дѣ́лайте же не брáшно ги́блющее, но брáшно пребывáющее въ живóтъ вѣ́чный, éже Сы́нъ человѣ́ческiй вáмъ дáстъ: сегó бо Отéцъ знáмена Бóгъ. Рѣ́ша же къ немý: чтó сотвори́мъ, да дѣ́лаемъ дѣлá Бóжiя? Отвѣщá Иисýсъ и речé и́мъ: сé éсть дѣ́ло Бóжiе, да вѣ́руете въ тогó, егóже послá óнъ.

Старайтесь не о пище тленной, но о пище, пребывающей в жизнь вечную, которую даст вам Сын Человеческий, ибо на Нем положил печать Свою Отец, Бог. Итак сказали Ему: что́ нам делать, чтобы творить дела Божии? Иисус сказал им в ответ: вот дело Божие, чтобы вы веровали в Того, Кого Он послал.

Великомученик Георгий.
Чудо о змие

6 мая

Среда

23 апреля ст.ст.

Разрешается рыба

Вмч. Георгия Победоносца (303). Мц. царицы Александры (314). Мчч. Анатолия и Протолеона (303).

Прп. Софии (1974). Сщмч. Иоанна пресвитера (1940).

Иверской иконы Божией Матери (второе обретение списка иконы 2012).

Деяния святых апостолов

Ви́дѣвъ же Си́монъ, я́ко возложéнiемъ рýкъ апóстолскихъ даéтся Дýхъ святы́й, принесé и́мъ сребрó, глагóля: дади́те и мнѣ́ влáсть сiю́, да, на негóже áще положý рýцѣ, прiи́метъ Дýха святáго. Пéтръ же речé къ немý: сребрó твоé съ тобóю да бýдетъ въ поги́бель, я́ко дáръ Бóжiй непщевáлъ еси́ сребрóмъ стяжáти: нѣ́сть ти́ чáсти ни жрéбiя въ словеси́ сéмъ, и́бо сéрдце твоé нѣ́сть прáво предъ Бóгомъ:

Симон же, увидев, что через возложение рук Апостольских подается Дух Святый, принес им деньги, говоря: дайте и мне власть сию, чтобы тот, на кого я возложу руки, получал Духа Святаго. Но Петр сказал ему: серебро твое да будет в погибель с тобою, потому что ты помыслил дар Божий получить за деньги. Нет тебе в сем части и жребия, ибо сердце твое неправо пред Богом.

Евангелие от Иоанна

Речé же и́мъ Иисýсъ: áзъ éсмь хлѣ́бъ живóтный: гряды́й ко мнѣ́ не и́мать взалкáтися, и вѣ́руяй въ мя́ не и́мать вжáждатися никогдáже. Но рѣ́хъ вáмъ, я́ко и ви́дѣсте мя́, и не вѣ́руете. Всé, éже даéтъ мнѣ́ Отéцъ, ко мнѣ́ прiи́детъ, и грядýщаго ко мнѣ́ не изженý вóнъ: я́ко снидóхъ съ небесé, не да творю́ вóлю мою́, но вóлю послáвшаго мя́ Отцá. Сé же éсть вóля послáвшаго мя́ Отцá, да всé, éже дáде ми́, не погублю́ от негó, но воскрешý é въ послѣ́днiй дéнь.

Иисус же сказал им: Я есмь хлеб жизни; приходящий ко Мне не будет алкать, и верующий в Меня не будет жаждать никогда. Но Я сказал вам, что вы и видели Меня, и не веруете. Все, что дает Мне Отец, ко Мне придет; и приходящего ко Мне не изгоню вон, ибо Я сошел с небес не для того, чтобы творить волю Мою, но волю пославшего Меня Отца. Воля же пославшего Меня Отца есть та, чтобы из того, что Он Мне дал, ничего не погубить, но все то воскресить в последний день.

Мученик Савва Стратилат

7 мая

Четверг

24 апреля ст.ст.

Поста нет

Мч. Саввы Стратилата и с ним 70-ти воинов (272). Мч. Александра Лионского (ок. 177). Мчч. Пасикрата и Валентина (228). Мчч. Евсевия, Неона, Леонтия, Лонгина и иных (303). Прп. Фомы юродивого (ок. 546-560).

Прп. Елисаветы чудотворицы (VI-VIII). Прп. Саввы Печерского (XIII). Прп. Алексия, затворника Печерского (XIII). Свт. Симеона Трансильванского (1656) (Рум.). Сщмч. Бранко пресвитера (1941). Мч. Сергия (1938). Молченской иконы Божией Матери (1405).

Деяния святых апостолов

А́нгелъ же Госпóдень речé къ Фили́ппу, глагóля: востáни и иди́ на полýдне, на пýть сходя́щiй от Иерусали́ма въ Гáзу: и тóй éсть пýстъ. И востáвъ пóйде: и сé, мýжъ мýринъ, евнýхъ си́ленъ кандакíи цари́цы мýринскiя, и́же бѣ́ надъ всѣ́ми сокрóвищи ея́, и́же прiи́де поклони́тися во Иерусали́мъ: бѣ́ же возвращáяся, и сѣдя́ на колесни́цѣ своéй, чтя́ше прорóка Исáiю. Речé же Дýхъ къ Фили́ппу: приступи́ и прилѣпи́ся колесни́цѣ сéй. Притéкъ же Фили́ппъ услы́ша егó чтýща прорóка Исáiю и речé: ýбо разумѣ́еши ли, я́же чтéши? О́нъ же речé: кáко ýбо могý разумѣ́ти, áще не ктó настáвитъ мя́? умоли́ же Фили́ппа, да возшéдъ ся́детъ съ ни́мъ.

А Филиппу Ангел Господень сказал: встань и иди на полдень, на дорогу, идущую из Иерусалима в Газу, на ту, которая пуста. Он встал и пошел. И вот, муж Ефиоплянин, евнух, вельможа Кандакии, царицы Ефиопской, хранитель всех сокровищ ее, приезжавший в Иерусалим для поклонения, возвращался и, сидя на колеснице своей, читал пророка Исаию. Дух сказал Филиппу: подойди и пристань к сей колеснице. Филипп подошел и, услышав, что он читает пророка Исаию, сказал: разумеешь ли, что читаешь? Он сказал: как могу разуметь, если кто не наставит меня? и попросил Филиппа взойти и сесть с ним.

Евангелие от Иоанна

Сé же éсть вóля послáвшаго мя́, да вся́къ ви́дяй Сы́на и вѣ́руяй въ негó и́мать живóтъ вѣ́чный, и воскрешý егó áзъ въ послѣ́днiй дéнь. Роптáху ýбо Иудéе о нéмъ, я́ко речé: áзъ éсмь хлѣ́бъ сшéдый съ небесé. И глагóлаху: не сéй ли éсть Иисýсъ сы́нъ Иóсифовъ, егóже мы́ знáемъ отцá и мáтерь, кáко ýбо глагóлетъ сéй, я́ко съ небесé снидóхъ?

Воля Пославшего Меня есть та, чтобы всякий, видящий Сына и верующий в Него, имел жизнь вечную; и Я воскрешу его в последний день. Возроптали на Него Иудеи за то, что Он сказал: Я есмь хлеб, сшедший с небес. И говорили: не Иисус ли это, сын Иосифов, Которого отца и Мать мы знаем? Как же говорит Он: Я сшел с небес?

Евангелист Марк

8 мая

Пятница

25 апреля ст.ст.

Разрешается рыба

Апостола и евангелиста Марка (63).

Прп. Сильвестра Обнорского (1379). Прп. Василия Поляномерульского (1767) (Рум.). Сщмч. Сергия пресвитера (1938). Цареградской иконы Божией Матери (1071).

Деяния святых апостолов

Сáвлъ же, ещé дыхáя прещéнiемъ и убíйствомъ на ученики́ Госпóдни, пристýпль ко архiерéю, испроси́ от негó послáнiя въ Дамáскъ къ собóрищемъ, я́ко да áще нѣ́кiя обря́щетъ тогó пути́ сýщыя, мýжы же и жены́, свя́заны приведéтъ во Иерусали́мъ. Внегдá же ити́, бы́сть емý прибли́житися къ Дамáску, и внезáпу облистá егó свѣ́тъ от небесé: и пáдъ на зéмлю, слы́ша глáсъ глагóлющь емý: сáвле, сáвле, чтó мя гóниши? Речé же: ктó еси́, Гóсподи? Госпóдь же речé: áзъ éсмь Иисýсъ, егóже ты́ гóниши: жéстоко ти́ éсть проти́ву рожнý прáти. Трепéщя же и ужасáяся глагóла: Гóсподи, чтó мя хóщеши твори́ти? И Госпóдь речé къ немý: востáни и вни́ди во грáдъ, и речéтся ти́, чтó ти подобáетъ твори́ти.

Савл же, еще дыша угрозами и убийством на учеников Господа, пришел к первосвященнику и выпросил у него письма в Дамаск к синагогам, чтобы, кого найдет последующих сему учению, и мужчин и женщин, связав, приводить в Иерусалим. Когда же он шел и приближался к Дамаску, внезапно осиял его свет с неба. Он упал на землю и услышал голос, говорящий ему: Савл, Савл! что ты гонишь Меня? Он сказал: кто Ты, Господи? Господь же сказал: Я Иисус, Которого ты гонишь. Трудно тебе идти против рожна. Он в трепете и ужасе сказал: Господи! что повелишь мне делать? и Господь сказал ему: встань и иди в город; и сказано будет тебе, что тебе надобно делать.

Евангелие от Иоанна

Áзъ éсмь хлѣ́бъ живóтный, и́же сшéдый съ небесé: áще ктó снѣ́сть от хлѣ́ба сегó, жи́въ бýдетъ во вѣ́ки: и хлѣ́бъ, егóже áзъ дáмъ, плóть моя́ éсть, ю́же áзъ дáмъ за живóтъ мíра. Пря́хуся же междý собóю жи́дове, глагóлюще: кáко мóжетъ сéй нáмъ дáти плóть свою́ я́сти? Речé же и́мъ Иисýсъ: ами́нь, ами́нь глагóлю вáмъ: áще не снѣ́сте плóти Сы́на человѣ́ческаго, ни пiéте крóве егó, животá не и́мате въ себѣ́. Яды́й мою́ плóть и пiя́й мою́ крóвь и́мать живóтъ вѣ́чный, и áзъ воскрешý егó въ послѣ́днiй дéнь.

Я хлеб живый, сшедший с небес; ядущий хлеб сей будет жить вовек; хлеб же, который Я дам, есть Плоть Моя, которую Я отдам за жизнь мира. Тогда Иудеи стали спорить между собою, говоря: как Он может дать нам есть Плоть Свою? Иисус же сказал им: истинно, истинно говорю вам: если не будете есть Плоти Сына Человеческого и пить Крови Его, то не будете иметь в себе жизни. Ядущий Мою Плоть и пиющий Мою Кровь имеет жизнь вечную, и Я воскрешу его в последний день.

Святитель Василий Амасийский

9 мая

Суббота

26 апреля ст.ст.

Поста нет

Поминовение усопших воинов.

Сщмч. Василия, еп. Амасийского (ок. 323). Прав. Глафиры девы (322).

Прп. Иоанникия Девиченского (XIII) (Серб.). Свт. Стефана, еп. Великопермского (1396). Сщмч. Иоанна пресвитера и чад его мчч. Николая и Петра (1918). Поминовение усопших воинов.

Деяния святых апостолов

Бы́сть же сáвлъ съ сýщими въ дамáсцѣ ученикáми дни́ нѣ́кiя: и áбiе на сóнмищихъ проповѣ́даше Иисýса, я́ко сéй éсть Сы́нъ Бóжiй. Дивля́хуся же вси́ слы́шащiи и глагóлаху: не сéй ли éсть гони́вый во Иерусали́мѣ нарицáющыя и́мя сié, и здѣ́ на сié прiи́де, да свя́заны ты́я приведéтъ ко архiерéемъ? Сáвлъ же пáче крѣпля́шеся и смущáше иудéи живýщыя въ дамáсцѣ, препирáя, я́ко сéй éсть Христóсъ. Я́коже испóлнишася днíе довóлни, совѣщáша Иудéе уби́ти егó.

И был Савл несколько дней с учениками в Дамаске. И тотчас стал проповедовать в синагогах об Иисусе, что Он есть Сын Божий. И все слышавшие дивились и говорили: не тот ли это самый, который гнал в Иерусалиме призывающих имя сие? да и сюда за тем пришел, чтобы вязать их и вести к первосвященникам. А Савл более и более укреплялся и приводил в замешательство Иудеев, живущих в Дамаске, доказывая, что Сей есть Христос. Когда же прошло довольно времени, Иудеи согласились убить его.

Евангелие от Иоанна

Поминáйте слóво, éже áзъ рѣ́хъ вáмъ: нѣ́сть рáбъ бóлiй гóспода своегó: áще менé изгнáша, и вáсъ изженýтъ: áще слóво моé соблюдóша, и вáше соблюдýтъ: но сiя́ вся́ творя́тъ вáмъ за и́мя моé, я́ко не вѣ́дятъ послáвшаго мя́. А́ще не бы́хъ пришéлъ и глагóлалъ и́мъ, грѣхá не бы́ша имѣ́ли: ны́нѣ же вины́ не и́мутъ о грѣсѣ́ своéмъ: ненави́дяй менé, и Отцá моегó ненави́дитъ: áще дѣ́лъ не бы́хъ сотвори́лъ въ ни́хъ, и́хже и́нъ никтóже сотвори́, грѣхá не бы́ша имѣ́ли: ны́нѣ же и ви́дѣша, и возненави́дѣша менé и Отцá моегó: но да сбýдется слóво, пи́санное въ закóнѣ и́хъ, я́ко возненави́дѣша мя́ тýне.

Помните слово, которое Я сказал вам: раб не больше господина своего. Если Меня гнали, будут гнать и вас; если Мое слово соблюдали, будут соблюдать и ваше. Но все то сделают вам за имя Мое, потому что не знают Пославшего Меня. Если бы Я не пришел и не говорил им, то не имели бы греха; а теперь не имеют извинения во грехе своем. Ненавидящий Меня ненавидит и Отца Моего. Если бы Я не сотворил между ними дел, каких никто другой не делал, то не имели бы греха; а теперь и видели, и возненавидели и Меня и Отца Моего. Но да сбудется слово, написанное в законе их: возненавидели Меня напрасно.

Священномученик Иларион

10 мая

Воскресенье

27 апреля ст.ст.

Поста нет

Неделя 4-я по Пасхе, о расслабленом.

Ап. и сщмч. Симеона, сродника Господня (107). Прав. Тавифы (I). Прав. Евлогия странноприимца (VI).

Прп. Стефана, игумена Печерского, еп. Владимиро-Волынского (1094). Перенесение мощей мч. Авраамия Болгарского (1230). Сщмчч. Павла и Иоанна пресвитеров, мчч. Петра, Николая, Авксентия, Сергия и мц. Анастасии (1922). Прмц. Марии (1938). Сщмч. Иоанна пресвитера (1941). Прославление сщмч. Илариона, архиепископа Верейского (1999).

Деяния святых апостолов

Во Иоппíи же бѣ́ нѣ́кая учени́ца, и́менемъ тави́ѳа, я́же сказáема глагóлется сéрна: сiя́ бя́ше испóлнена благи́хъ дѣ́лъ и ми́лостынь, я́же творя́ше. Бы́сть же во дни́ ты́я, болѣ́вшей éй умрéти: омы́вше же ю́, положи́ша въ гóрницѣ. Бли́зъ же сýщей ли́ддѣ Иоппíи, ученицы́ слы́шавше, я́ко пéтръ éсть въ нéй, послáша двá мýжа къ немý, моля́ще егó не облѣни́тися прiити́ до ни́хъ. Востáвъ же пéтръ и́де съ ни́ма: егóже пришéдша возведóша въ гóрницу, и предстáша емý вся́ вдови́цы плáчущя и показýющя ри́зы и одéжды, ели́ка творя́ше, съ ни́ми сýщи, сéрна.

В Иоппии находилась одна ученица, именем Тавифа, что значит: "серна"; она была исполнена добрых дел и творила много милостынь. Случилось в те дни, что она занемогла и умерла. Ее омыли и положили в горнице. А как Лидда была близ Иоппии, то ученики, услышав, что Петр находится там, послали к нему двух человек просить, чтобы он не замедлил прийти к ним. Петр, встав, пошел с ними; и когда он прибыл, ввели его в горницу, и все вдовицы со слезами предстали перед ним, показывая рубашки и платья, какие делала Серна, живя с ними.

Евангелие от Иоанна

Е́сть же во Иерусали́мѣхъ óвчая купѣ́ль, я́же глагóлется Еврéйски Виѳесдá, пя́ть притвóръ имýщи: въ тѣ́хъ слежáше мнóжество боля́щихъ, слѣпы́хъ, хромы́хъ, сухи́хъ, чáющихъ движéнiя воды́: áнгелъ бо Госпóдень на вся́ко лѣ́то схождáше въ купѣ́ль и возмущáше вóду: и и́же пéрвѣе влáзяше по возмущéнiи воды́, здрáвъ бывáше, яцѣ́мъ же недýгомъ одержи́мь бывáше. Бѣ́ же тý нѣ́кiй человѣ́къ, три́десять и óсмь лѣ́тъ имы́й въ недýзѣ своéмъ.

Сегó ви́дѣвъ Иисýсъ лежáща, и разумѣ́въ, я́ко мнóга лѣ́та ужé имя́ше въ недýзѣ, глагóла емý: хóщеши ли цѣ́лъ бы́ти? Отвѣщá емý недýжный: éй, Гóсподи, человѣ́ка не и́мамъ, да, егдá возмути́тся водá, ввéржетъ мя́ въ купѣ́ль: егдá же прихождý áзъ, и́нъ прéжде менé слáзитъ. Глагóла емý Иисýсъ: востáни, возми́ óдръ твóй, и ходи́. И áбiе здрáвъ бы́сть человѣ́къ: и взéмъ óдръ свóй, и хождáше. Бѣ́ же суббóта въ тóй дéнь.

Есть же в Иерусалиме у Овечьих ворот купальня, называемая по-еврейски Вифезда, при которой было пять крытых ходов. В них лежало великое множество больных, слепых, хромых, иссохших, ожидающих движения воды, ибо Ангел Господень по временам сходил в купальню и возмущал воду, и кто первый входил в нее по возмущении воды, тот выздоравливал, какою бы ни был одержим болезнью. Тут был человек, находившийся в болезни тридцать восемь лет. Иисус, увидев его лежащего и узнав, что он лежит уже долгое время, говорит ему: хочешь ли быть здоров? Больной отвечал Ему: так, Господи; но не имею человека, который опустил бы меня в купальню, когда возмутится вода; когда же я прихожу, другой уже сходит прежде меня. Иисус говорит ему: встань, возьми постель твою и ходи. И он тотчас выздоровел, и взял постель свою и пошел. Было же это в день субботний.

 

Православие.ру