Третья седмица Великого поста. 25-31 марта

Преподобный Феофан Сигрианский

25 марта

Понедельник

12 марта по старому стилю

Глас 2.
Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Прп. Феофана исп., Сигрианского (818). Прав. Финееса (ок. 1500 до Р.Х.). Свт. Григория Двоеслова, папы Римского (604). Прп. Симеона Нового Богослова (1021).

Св. Александра исп. пресвитера (1933). Сщмч. Иоанна, Константина пресвитеров, прмч. Владимира (1938). Сщмч. Сергия пресвитера (1943).

Лиддской-нерукотворной, иконы Божией Матери (I).

Книга пророка Исаии

И áще рекýтъ къ вáмъ: изыщи́те чревоволшéбниковъ и от земли́ возглашáющихъ, тщеслóвующихъ, и́же от чрéва глашáютъ, не язы́къ ли къ Бóгу своемý взы́щетъ? чтó испытýютъ мéртвыя о живы́хъ? Закóнъ бо въ пóмощь дадé, да рекýтъ не я́коже слóво сié, зáньже не лѣ́ть дáры дая́ти.

Лю́дiе ходя́щiи во тмѣ́ ви́дѣша свѣ́тъ вéлiй: живýщiи во странѣ́ и сѣ́ни смéртнѣй, свѣ́тъ возсiя́етъ на вы́.

И когда скажут вам: обратитесь к вызывателям умерших и к чародеям, к шептунам и чревовещателям, - тогда отвечайте: не должен ли народ обращаться к своему Богу? спрашивают ли мертвых о живых? Обращайтесь к закону и откровению. Если они не говорят, как это слово, то нет в них света.
Народ, ходящий во тьме, увидит свет великий; на живущих в стране тени смертной свет воссияет.

Книга Бытия

И речé Госпóдь Бóгъ Нóю: врéмя вся́каго человѣ́ка прiи́де предъ Мя́, я́ко испóлнися земля́ непрáвды от ни́хъ: и сé, А́зъ погублю́ и́хъ и зéмлю.
А́зъ же, сé, наведý потóпъ, вóду на зéмлю, погуби́ти вся́ку плóть, въ нéйже éсть дýхъ жи́зни подъ небесéмъ: и ели́ка сýть на земли́, скончáются. И постáвлю завѣ́тъ Мóй съ тобóю: вни́деши же въ ковчéгъ ты́ и сы́нове твои́, и женá твоя́ и жены́ сынóвъ твои́хъ съ тобóю.

И сказал Господь Бог Ною: конец всякой плоти пришел пред лице Мое, ибо земля наполнилась от них злодеяниями; и вот, Я истреблю их с земли.
И вот, Я наведу на землю потоп водный, чтоб истребить всякую плоть, в которой есть дух жизни, под небесами; все, что есть на земле, лишится жизни. Но с тобою Я поставлю завет Мой, и войдешь в ковчег ты, и сыновья твои, и жена твоя, и жены сынов твоих с тобою.

Книга Притчей

Прiими́те наказáнiе, а не сребрó, и рáзумъ пáче злáта искушéна: избирáйте же вѣ́дѣнiе пáче злáта чи́ста. Лýчши бо премýдрость кáменiй многоцѣ́нныхъ, вся́кое же честнóе недостóйно ея́ éсть. А́зъ премýдрость всели́хъ совѣ́тъ, и рáзумъ и смы́слъ áзъ призвáхъ. Стрáхъ Госпóдень ненави́дитъ непрáвды, досаждéнiя же и горды́ни, и пути́ лукáвыхъ: возненави́дѣхъ же áзъ развращéнныя пути́ злы́хъ. Мóй совѣ́тъ и утверждéнiе, мóй рáзумъ, моя́ же крѣ́пость.

А́зъ лю́бящыя мя́ люблю́, и́щущiи же менé обря́щутъ благодáть. Богáтство и слáва моя́ éсть, и стяжáнiе мнóгихъ и прáвда.

Прiими́те наказáнiе, а не сребрó, и рáзумъ пáче злáта искушéна: избирáйте же вѣ́дѣнiе пáче злáта чи́ста. Лýчши бо премýдрость кáменiй многоцѣ́нныхъ, вся́кое же честнóе недостóйно ея́ éсть. А́зъ премýдрость всели́хъ совѣ́тъ, и рáзумъ и смы́слъ áзъ призвáхъ. Стрáхъ Госпóдень ненави́дитъ непрáвды, досаждéнiя же и горды́ни, и пути́ лукáвыхъ: возненави́дѣхъ же áзъ развращéнныя пути́ злы́хъ. Мóй совѣ́тъ и утверждéнiе, мóй рáзумъ, моя́ же крѣ́пость.

А́зъ лю́бящыя мя́ люблю́, и́щущiи же менé обря́щутъ благодáть. Богáтство и слáва моя́ éсть, и стяжáнiе мнóгихъ и прáвда.

Cвятитель Никифор, патриарх Константинопольский

26 марта

Вторник

13 марта ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Перенесение мощей свт. Никифора, патриарха Константинопольского (846). Мч. Савина (287). Мчч. Африкана, Публия и Терентия (III). Мч. Александра (305-311). Мц. Христины Персидской (IV). Прп. Анина пресвитера.

Сщмч. Николая пресвитера (1919). Сщмч. Григория пресвитера (1921). Сщмч. Михаила пресвитера (1938).

Книга пророка Исаии

И лю́дiе не обрати́шася, дóндеже я́звени бы́ша, и Гóспода не взыскáша. И отъя́тъ Госпóдь от Изрáиля главý и о́шибъ, вели́ка и мáла, во еди́нъ дéнь: стáрца и чудя́щихся ли́цамъ, сié начáло: и прорóка учáща беззакóнная, сéй о́шибъ. И бýдутъ блажáщiи людíй си́хъ льстя́ше, и льстя́тъ, я́ко да поглотя́тъ я́.
И разгори́тся я́ко óгнь беззакóнiе, и я́ко трóскотъ сухíй поядéнъ бýдетъ огнéмъ, и разгори́тся въ чáщахъ дубрáвныхъ и поя́стъ, я́же о́крестъ холмóвъ вся́.

Гóре пи́шущымъ лукáвство: пи́шущiи бо лукáвство пи́шутъ, укланя́юще сýдъ убóгихъ, восхищáюще сýдъ ни́щихъ людíй мои́хъ, я́ко бы́ти и́мъ вдови́цѣ въ расхищéнiе и сиротѣ́ въ разграблéнiе.

Но народ не обращается к Биющему его, и к Господу Саваофу не прибегает. И отсечет Господь у Израиля голову и хвост, пальму и трость, в один день: старец и знатный, - это голова; а пророк-лжеучитель есть хвост. И вожди сего народа введут его в заблуждение, и водимые ими погибнут.
Ибо беззаконие, как огонь, разгорелось, пожирает терновник и колючий кустарник и пылает в чащах леса, и поднимаются столбы дыма.

Горе тем, которые постановляют несправедливые законы и пишут жестокие решения, чтобы устранить бедных от правосудия и похитить права у малосильных из народа Моего, чтобы вдов сделать добычею своею и ограбить сирот.

Книга Бытия

И речé Госпóдь Бóгъ къ Нóю: вни́ди ты́ и вéсь дóмъ твóй въ ковчéгъ, я́ко тя́ ви́дѣхъ прáведна предо Мнóю въ рóдѣ сéмъ: от скотóвъ же чи́стыхъ введи́ къ себѣ́ сéдмь сéдмь, мýжескiй пóлъ и жéнскiй: от скотóвъ же нечи́стыхъ двá двá, мýжескiй пóлъ и жéнскiй: и от пти́цъ небéсныхъ чи́стыхъ сéдмь сéдмь, мýжескiй пóлъ и жéнскiй: и от всѣ́хъ пти́цъ нечи́стыхъ двѣ́ двѣ́, мýжескiй пóлъ и жéнскiй, препитáти сѣ́мя по всéй земли́: ещé бо днíй сéдмь, А́зъ наведý дóждь на зéмлю четы́редесять днíй и четы́редесять нощéй: и потреблю́ вся́кое востáнiе, éже сотвори́хъ, от лицá всея́ земли́. И сотвори́ Нóе вся́, ели́ка заповѣ́да емý Госпóдь Бóгъ.

И сказал Господь Бог Ною: войди ты и все семейство твое в ковчег, ибо тебя увидел Я праведным предо Мною в роде сем; и всякого скота чистого возьми по семи, мужеского пола и женского, а из скота нечистого по два, мужеского пола и женского; также и из птиц небесных чистых по семи, мужеского пола и женского, и из всех птиц нечистых по две, мужеского пола и женского, чтобы сохранить племя для всей земли, ибо чрез семь дней Я буду изливать дождь на землю сорок дней и сорок ночей; и истреблю все существующее, что Я создал, с лица земли. Ной сделал все, что Господь Бог повелел ему.

Книга Притчей

Премýдрость создá себѣ́ дóмъ и утверди́ столпóвъ сéдмь: заклá своя́ жéртвенная, и раствори́ въ чáши своéй винó, и уготóва свою́ трапéзу: послá своя́ рабы́, созывáющи съ высóкимъ проповѣ́данiемъ на чáшу, глагóлющи: и́же éсть безýменъ, да уклони́тся ко мнѣ́. И трéбующымъ умá речé: прiиди́те, яди́те мóй хлѣ́бъ и пíйте винó, éже раствори́хъ вáмъ: остáвите безýмiе и жи́ви бýдете, да во вѣ́ки воцаритéся: и взыщи́те рáзума, да поживетé и испрáвите рáзумъ въ вѣ́дѣнiи.

Премудрость построила себе дом, вытесала семь столбов его, заколола жертву, растворила вино свое и приготовила у себя трапезу; послала слуг своих провозгласить с возвышенностей городских: "кто неразумен, обратись сюда!" И скудоумному она сказала: "идите, ешьте хлеб мой и пейте вино, мною растворенное; оставьте неразумие, и живите, и ходите путем разума".

Феодоровская икона Божией Матери

27 марта

Среда

14 марта ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Прп. Венедикта Нурсийского (543). Свт. Евсхимона исп., еп. Лампсакийского (IX).

Блгв. вел. кн. Ростислава-Михаила (1167). Свт. Феогноста, митр. Киевского и всея России (1353).

Феодоровской иконы Божией Матери (1613).

Книга пророка Исаии

И бýдетъ, егдá скончáетъ Госпóдь вся́ творя́ въ горѣ́ Сióни и во Иерусали́мѣ, наведéтъ на ýмъ вели́кiй, на кня́зя Ассирíйска и на высотý слáвы óчiю егó.

Едá прослáвится сѣки́ра безъ сѣкýщаго éю? или́ вознесéтся пилá безъ влекýщаго ю́? Тáкожде áще ктó вóзметъ жéзлъ, или́ дрéво: и не тáко. Но пóслетъ Госпóдь Саваóѳъ на твою́ чéсть безчéстiе, и на твою́ слáву óгнь горя́ возгори́тся.

И будет, когда Господь совершит все Свое дело на горе Сионе и в Иерусалиме, скажет: посмотрю на успех надменного сердца царя Ассирийского и на тщеславие высоко поднятых глаз его.
Величается ли секира пред тем, кто рубит ею? Пила гордится ли пред тем, кто двигает ее? Как будто жезл восстает против того, кто поднимает его; как будто палка поднимается на того, кто не дерево! За то Господь, Господь Саваоф, пошлет чахлость на тучных его, и между знаменитыми его возжет пламя, как пламя огня.

Книга Бытия

Нóе же бѣ́ лѣ́тъ шести́ сóтъ, и потóпъ водны́й бы́сть на земли́. Вни́де же Нóе и сы́нове егó, и женá егó и жены́ сынóвъ егó съ ни́мъ въ ковчéгъ, воды́ рáди потóпа. И от пти́цъ чи́стыхъ и от пти́цъ нечи́стыхъ, и от скóтъ чи́стыхъ и от скóтъ нечи́стыхъ, и от звѣрéй, и от всѣ́хъ гадóвъ пресмыкáющихся по земли́, двá двá внидóша къ Нóю въ ковчéгъ, мýжескiй пóлъ и жéнскiй, я́коже заповѣ́да Госпóдь Бóгъ Нóю.

Ной же был шестисот лет, как потоп водный пришел на землю. И вошел Ной и сыновья его, и жена его, и жены сынов его с ним в ковчег от вод потопа. И из птиц чистых и из птиц нечистых, и из скотов чистых и из скотов нечистых, и из зверей и из всех пресмыкающихся по земле по паре, мужеского пола и женского, вошли к Ною в ковчег, как Господь Бог повелел Ною.

Книга Притчей

Женá безýмная и продéрзая скуднá хлѣ́бомъ бывáетъ, я́же не вѣ́сть стыдѣ́нiя, сѣ́де при двéрехъ дóму своегó, на столцѣ́ я́вѣ на стóгнахъ, призывáющая мимоходя́щихъ и исправля́ющихъ пути́ своя́: и́же éсть от вáсъ безýмнѣйшiй, да уклони́тся ко мнѣ́: и лишéннымъ рáзума повелѣвáю, глагóлющи: хлѣ́бомъ сокровéннымъ въ слáдость прикосни́теся и вóду татьбы́ слáдкую пíйте.
От воды́ же чуждíя ошáйся и от истóчника чуждáго не пíй, – да мнóгое врéмя поживéши, и приложáтся тебѣ́ лѣ́та животá.

Женщина безрассудная, шумливая, глупая и ничего не знающая садится у дверей дома своего на стуле, на возвышенных местах города, чтобы звать проходящих дорогою, идущих прямо своими путями: "кто глуп, обратись сюда!" и скудоумному сказала она: "воды краденые сладки, и утаенный хлеб приятен".
От воды чужой удаляйся, и из источника чужого не пей, чтобы пожить многое время, и чтобы прибавились тебе лета жизни.

Мученики Агапий, Пуплий и Тимолай

28 марта

Четверг

15 марта ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Мч. Агапия и с ним семи мучеников: Пуплия, Тимолая, Ромила, двух Александров и двух Дионисиев (303).

Сщмч. Александра, иерея в Сиде (279-275). Мч. Никандра (ок. 302). Сщмчч. Алексия пресвитера (1938). Сщмч. Михаила пресвитера (1940).

Книга пророка Исаии

И речéши въ дéнь óный: благословлю́ тя́, Гóсподи, я́ко разгнѣ́вался еси́ на мя́, и отврати́лъ еси́ я́рость твою́ от менé, и поми́ловалъ мя́ еси́. Сé, Бóгъ мóй Спáсъ мóй, уповáя бýду на негó и не убою́ся: занé слáва моя́ и похвалá моя́ Госпóдь, и бы́сть ми́ во спасéнiе.

И скажешь в тот день: славлю Тебя, Господи; Ты гневался на меня, но отвратил гнев Твой и утешил меня. Вот, Бог - спасение мое: уповаю на Него и не боюсь; ибо Господь - сила моя, и пение мое - Господь; и Он был мне во спасение.

Книга Бытия

И бы́сть потóпъ четы́редесять днíй и четы́редесять нощéй на земли́, и умнóжися водá и взя́ ковчéгъ, и возвы́сися от земли́: и возмогáше водá, и умножáшеся зѣлó на земли́, и ношáшеся ковчéгъ верхý воды́.
И ýмре вся́кая плóть дви́жущаяся по земли́ пти́цъ и скотóвъ и звѣрéй, и вся́кiй гáдъ дви́жущiйся на земли́, и вся́кiй человѣ́къ, и вся́ ели́ка и́мутъ дыхáнiе жи́зни, и всé éже бѣ́ на сýши ýмре.
И помянý Бóгъ Нóа, и вся́ звѣ́ри, и вся́ скоты́, и вся́ пти́цы, и вся́ гáды пресмыкáющыяся, ели́ка бѣ́ху съ ни́мъ въ ковчéзѣ: и наведé Бóгъ дýхъ на зéмлю, и престá водá.

И продолжалось на земле наводнение сорок дней и сорок ночей, и умножилась вода, и подняла ковчег, и он возвысился над землею; вода же усиливалась и весьма умножалась на земле, и ковчег плавал по поверхности вод.
И лишилась жизни всякая плоть, движущаяся по земле, и птицы, и скоты, и звери, и все гады, ползающие по земле, и все люди; все, что имело дыхание духа жизни в ноздрях своих на суше, умерло.
И вспомнил Бог о Ное, и о всех зверях, и о всех скотах, и о всех птицах, и о всех гадах пресмыкающихся, бывших с ним в ковчеге; и навел Бог ветер на землю, и воды остановились.

Книга Притчей

Нéнависть воздвизáетъ рáспрю: всѣ́хъ же нелюбопри́телныхъ покрывáетъ любо́вь.
От многослóвiя не избѣжи́ши грѣхá: щадя́ же устнѣ́, разýменъ бýдеши. Сребрó разжжéное язы́къ прáведнаго: сéрдце же нечести́ваго исчéзнетъ. Устнѣ́ прáведныхъ вѣ́дятъ высóкая: безýмнiи же въ скýдости скончавáются.

Ненависть возбуждает раздоры, но любовь покрывает все грехи.
При многословии не миновать греха, а сдерживающий уста свои - разумен. Отборное серебро - язык праведного, сердце же нечестивых - ничтожество. Уста праведного пасут многих, а глупые умирают от недостатка разума.

Святитель Серапион Новгородский

29 марта

Пятница

16 марта ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Мч. Савина (287). Мч. Папы (305-311). Ап. Аристовула, еп. Вританийского (Британского) (I). Сщмч. Александра, папы Римского (119). Мч. Иулиана Аназарвского (IV). Сщмчч. Трофима и Фала, пресвитеров Лаодикийских (ок. 300).

Свт. Серапиона, архиеп. Новгородского (1516).

Книга пророка Исаии

Рыдáйте: бли́зъ бо дéнь Госпóдень, и сокрушéнiе от Бóга прiи́детъ: сегó рáди вся́ка рукá разслабѣ́етъ, и вся́ка душá человѣ́ча убои́тся, и смятýтся послы́, и болѣ́зни прiи́мутъ я́ я́ко жены́ раждáющiя: и поскорбя́тъ дрýгъ ко дрýгу, и ужáснутся, и лицé своé я́ко плáмень измѣня́тъ.
И заповѣ́мъ всéй вселéннѣй злáя и нечести́вымъ грѣхи́ и́хъ, и погублю́ укори́зну беззакóнныхъ и укори́зну гóрдыхъ смирю́: и бýдутъ остáвшiи честнíи пáче, нéжели злáто нежжéное, и человѣ́къ чéстенъ бýдетъ пáче, нéжели кáмень, и́же от суфи́ра.

Рыдайте, ибо день Господа близок, идет как разрушительная сила от Всемогущего. Оттого руки у всех опустились, и сердце у каждого человека растаяло.
Я накажу мир за зло, и нечестивых — за беззакония их, и положу конец высокоумию гордых, и уничижу надменность притеснителей; сделаю то, что люди будут дороже чистого золота, и мужи - дороже золота Офирского.

Книга Бытия

И создá Нóе жéртвенникъ Гóсподеви: и взя́ от всѣ́хъ скотóвъ чи́стыхъ и от всѣ́хъ пти́цъ чи́стыхъ и вознесé во всесожжéнiе на жéртвенникъ. И обоня́ Госпóдь воню́ благоухáнiя. И речé Госпóдь Бóгъ размы́сливъ: не приложý ктомý прокля́ти зéмлю за дѣлá человѣ́ческая, занé прилежи́тъ помышлéнiе человѣ́ку прилѣ́жно на злáя от ю́ности егó: не приложý ýбо ктомý порази́ти вся́кую плóть живýщую, я́коже сотвори́хъ.

И устроил Ной жертвенник Господу; и взял из всякого скота чистого и из всех птиц чистых и принес во всесожжение на жертвеннике. И обонял Господь приятное благоухание, и сказал Господь Бог в сердце Своем: не буду больше проклинать землю за человека, потому что помышление сердца человеческого - зло от юности его; и не буду больше поражать всего живущего, как Я сделал.

Книга Притчей

Не упóльзуютъ имѣ́нiя въ дéнь я́рости: прáвда же избáвитъ от смéрти. Прáвда непорóчнаго исправля́етъ пути́, нечéстiе же впадáетъ въ непрáвду. Прáвда мужéй прáвыхъ избáвитъ и́хъ, безсовѣ́тiемъ же уловля́ются беззакóннiи. Скончáвшуся мýжу прáведну, не поги́бнетъ надéжда: похвалá же нечести́выхъ поги́бнетъ.

Не поможет богатство в день гнева, правда же спасет от смерти. Правда непорочного уравнивает путь его, а нечестивый падет от нечестия своего. Правда прямодушных спасет их, а беззаконники будут уловлены беззаконием своим. Со смертью человека нечестивого исчезает надежда, и ожидание беззаконных погибает.

Преподобный Алексий,
человек Божий

30 марта

Суббота

17 марта ст.ст.

Пища с растительным маслом

Поминовение усопших.

Прп. Алексия, человека Божия(411). Мч. Марина (260).

Прп. Макария, игумена Калязинского, чудотворца (1483). Прп. Парфения Киевского (1855). Сщмч. Александра пресвитера (1919). Сщмч. Виктора пресвитера (1942).

Апостольское чтение

Терпѣ́нiя бо и́мате потрéбу, да вóлю Бóжiю сотвóрше, прiи́мете обѣтовáнiе: ещé бо мáло ели́ко ели́ко, гряды́й прiи́детъ и не укосни́тъ. А прáведный от вѣ́ры жи́въ бýдетъ: и áще обинéтся, не благоволи́тъ душá моя́ о нéмъ.

Терпение нужно вам, чтобы, исполнив волю Божию, получить обещанное; 37ибо еще немного, очень немного, и Грядущий придет и не умедлит. Праведный верою жив будет; а если кто поколеблется, не благоволит к тому душа Моя.

Евангельское чтение

И кни́жницы и фарисéе, ви́дѣвше егó ядýща съ мытари́ и грѣ́шники, глагóлаху ученикóмъ егó: чтó я́ко съ мытари́ и грѣ́шники я́стъ и пiéтъ? И слы́шавъ Иисýсъ глагóла и́мъ: не трéбуютъ здрáвiи врачá, но боля́щiи: не прiидóхъ призвáти прáведники, но грѣ́шники на покая́нiе.

Книжники и фарисеи, увидев, что Он ест с мытарями и грешниками, говорили ученикам Его: как это Он ест и пьет с мытарями и грешниками? Услышав сие, Иисус говорит им: не здоровые имеют нужду во враче, но больные; Я пришел призвать не праведников, но грешников к покаянию.

Святитель Кирилл Иерусалимский

31 марта

Воскресенье

18 марта ст.ст.

Глас 3.
Пища с растительным маслом

Неделя 3-я Великого поста, Крестопоклонная.

Свт. Кирилла, архиеп. Иерусалимского (386). Мчч. Трофима и Евкарпия (ок. 300). Прп. Анина монаха. Сщмч. Димитрия пресвитера, прмц. Наталии.

Апостольское чтение

Вся́къ бо первосвящéнникъ, от человѣ́къ прiéмлемь, за человѣ́ки поставля́ется на слýжбы я́же къ Бóгу, да принóситъ дáры же и жéртвы о грѣсѣ́хъ.
И никтóже сáмъ себѣ́ прiéмлетъ чéсть, но звáнный от Бóга, я́коже и Аарóнъ. Тáко и Христóсъ не себé прослáви бы́ти первосвящéнника, но глагóлавый къ немý: Сы́нъ мóй еси́ ты́, áзъ днéсь роди́хъ тя́: я́коже и и́ндѣ глагóлетъ: ты́ еси́ свящéнникъ во вѣ́къ по чи́ну Мелхиседéкову.

Ибо всякий первосвященник, из человеков избираемый, для человеков поставляется на служение Богу, чтобы приносить дары и жертвы за грехи.
И никто сам собою не приемлет этой чести, но призываемый Богом, как и Аарон. Так и Христос не Сам Себе присвоил славу быть первосвященником, но Тот, Кто сказал Ему: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя; как и в другом месте говорит: Ты священник вовек по чину Мелхиседека.

Евангельское чтение

И призвáвъ нарóды со ученики́ свои́ми, речé и́мъ: и́же хóщетъ по мнѣ́ ити́, да отвéржется себé, и вóзметъ крéстъ свóй, и по мнѣ́ грядéтъ: и́же бо áще хóщетъ дýшу свою́ спасти́, погуби́тъ ю́: а и́же погуби́тъ дýшу свою́ менé рáди и евáнгелiа, тóй спасéтъ ю́: кáя бо пóльза человѣ́ку, áще прiобря́щетъ мíръ вéсь, и отщети́тъ дýшу свою́?

И, подозвав народ с учениками Своими, сказал им: кто хочет идти за Мною, отвергнись себя, и возьми крест свой, и следуй за Мною. Ибо кто хочет душу свою сберечь, тот потеряет ее, а кто потеряет душу свою ради Меня и Евангелия, тот сбережет ее. Ибо какая польза человеку, если он приобретет весь мир, а душе своей повредит?

 

Православие.ру