Вторая седмица Великого поста. 18-24 марта

Святитель Лука (Войно-Ясенецкий), архиепископ Симферопольский и Крымский

18 марта

Понедельник

5 марта по старому стилю

Глас 1.
Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Мч. Конона Исаврийского (I). Мч. Онисия (I). Мч. Конона градаря (III). Прп. Марка Постника (V). Прп. Исихия Постника (ок. 790).

Обретение мощей блгв. князей Феодора Смоленского и чад его Давида и Константина, Ярославских чудотворцев (1463).
Прмч. Адриана Пошехонского, Ярославского (1550). Мц. Ираиды. Мч. Евлогия, иже в Палестине. Мч. Евлампия.

Сщмч. Николая пресвитера (1919). Сщмч. Иоанна пресвитера и прмчч. Мардария и Феофана (1938).

Обретение мощей свт.
Луки исп., архиеп. Симферопольского
 (1996).

Иконы Божией Матери, именуемой "Воспитание".

Книга пророка Исаии:
песня о винограднике

Воспою́ ны́нѣ воз­лю́блен­ному пѣ́снь воз­лю́блен­наго мо­егó виногрáду мо­емý: виногрáдъ бы́сть воз­лю́блен­ному въ рóзѣ, на мѣ́стѣ тýчнѣ: и ограждéнiемъ огради́хъ и окопáхъ, и насади́хъ лóзу избрáн­ну, и создáхъ стóлпъ посредѣ́ егó, и предточи́лiе ископáхъ въ нéмъ, и ждáхъ, да сотвори́тъ грóздiе, и сотвори́ тéрнiе.

И ны́нѣ, живýщiи во Иерусали́мѣ и человѣ́че Иýдинъ, суди́те междý мнóю и виногрáдомъ мо­и́мъ. Чтó сотворю́ ещé виногрáду мо­емý, и не сотвори́хъ емý? занéже ждáхъ, да сотвори́тъ грóздiе, сотвори́ же тéрнiе.

Ны́нѣ ýбо воз­вѣщý вáмъ, чтó áзъ сотворю́ виногрáду мо­емý: от­имý ограждéнiе егó, и бýдетъ въ разграблéнiе: и разорю́ стѣ́ну егó, и бýдетъ въ попрáнiе.
И остáвлю виногрáдъ мóй, и ктомý не обрѣ́жет­ся, нижé покопáет­ся, и взы́детъ на нéмъ, я́коже на ляди́нѣ, тéрнiе: и облакóмъ заповѣ́мъ, éже не одожди́ти на негó дождя́.

Виногрáдъ бо Гóспода Саваóѳа, дóмъ Изрáилевъ éсть, и человѣ́къ Иýдинъ нóвый сáдъ воз­лю́блен­ный: ждáхъ, да сотвори́тъ сýдъ, сотвори́ же беззакóнiе, и не прáвду, но вóпль.

У Возлюбленного моего был виноградник на вершине утучненной горы, и Он обнес его оградою, и очистил его от камней, и насадил в нем отборные виноградные лозы, и построил башню посреди его, и выкопал в нем точило, и ожидал, что он принесет добрые грозды, а он принес дикие ягоды.

И ныне, жители Иерусалима и мужи Иуды, рассудите Меня с виноградником Моим. Что еще надлежало бы сделать для виноградника Моего, чего Я не сделал ему? Почему, когда Я ожидал, что он принесет добрые грозды, он принес дикие ягоды?

Итак Я скажу вам, что сделаю с виноградником Моим: отниму у него ограду, и будет он опустошаем; разрушу стены его, и будет попираем, и оставлю его в запустении: не будут ни обрезывать, ни вскапывать его,- и зарастет он тернами и волчцами, и повелю облакам не проливать на него дождя.

Виноградник Господа Саваофа есть дом Израилев, и мужи Иуды - любимое насаждение Его. И ждал Он правосудия, но вот - кровопролитие; ждал правды, и вот - вопль.

Книга Бытия

И речé Бóгъ: сé, Адáмъ бы́сть я́ко еди́нъ от Нáсъ, éже разумѣ́ти дóброе и лукáвое: и ны́нѣ да не когдá прострéтъ рýку свою́ и вóзметъ от дрéва жи́зни и снѣ́стъ, и жи́въ бýдетъ во вѣ́къ. И изгнá егó Госпóдь Бóгъ изъ рая́ слáдости дѣ́лати зéмлю, от нея́же взя́тъ бы́сть.

И сказал Господь Бог: вот, Адам стал как один из Нас, зная добро и зло; и теперь как бы не простер он руки своей, и не взял также от дерева жизни, и не вкусил, и не стал жить вечно. И выслал его Господь Бог из сада Едемского, чтобы возделывать землю, из которой он взят.

Книга Притчей

Ими́ся моегó наказáнiя, не остáви, но сохрани́ é себѣ́ въ жи́знь твою́. На пути́ нечести́выхъ не иди́, нижé возревнýй путéмъ законопрестýпныхъ. На нéмже áще мѣ́стѣ вóя соберýтъ, не иди́ тáмо: уклони́ся же от ни́хъ и измѣни́: не ýснутъ бо, áще злá не сотворя́тъ: отъи́мется сóнъ от ни́хъ, и не спя́тъ: тíи бо питáются пи́щею нечéстiя, винóмъ же законопрестýпнымъ упивáются.

Крепко держись наставления, не оставляй, храни его, потому что оно - жизнь твоя. Не вступай на стезю нечестивых и не ходи по пути злых; оставь его, не ходи по нему, уклонись от него и пройди мимо; потому что они не заснут, если не сделают зла; пропадает сон у них, если они не доведут кого до падения; 17ибо они едят хлеб беззакония и пьют вино хищения.

Святой равноапостольный царь Константин и равноапостольная царица Елена

19 марта

Вторник

6 марта ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Мч. 42-х во Амморее Константина, Аетия, Феофила, Феодора, Мелиссена, Каллиста, Васоя и прочих с ними (ок. 845). Прп. Иова, в схиме Иисуса, Анзерского (1720). Прмчч. Конона и сына его Конона (270-275). Обретение Честного креста и гвоздей св. равноапостольной царицею Еленою во Иерусалиме (326). Прп. Аркадия Кипрского (IV).

Икон Божией Матери: Ченстоховской (I) "Благодатное Небо" (XIV) и Шестоковской (XVIII).

Книга пророка Исаии

Гóре совокупля́ющымъ дóмъ къ дóму и селó къ селý приближáющымъ, да бли́жнему оти́мутъ чтó: едá вселитéся еди́ни на земли́? Услы́шашася бо во ушесѣ́хъ Гóспода Саваóѳа сiя́: áще бо бýдутъ дóмове мнóзи, въ запустѣ́нiе бýдутъ вели́цыи и дóбрiи, и не бýдутъ живýщiи въ ни́хъ: идѣ́же бо возорю́тъ дéсять супрýгъ волóвъ, сотвори́тъ корчáгъ еди́нъ, и сѣ́яй Артавáсъ шéсть сотвори́тъ мѣ́ры три́.

Горе вам, прибавляющие дом к дому, присоединяющие поле к полю, так что другим не остается места, как будто вы одни поселены на земле. В уши мои сказал Господь Саваоф: многочисленные домы эти будут пусты, большие и красивые - без жителей; десять участков в винограднике дадут один бат, и хомер посеянного зерна едва принесет ефу.

Книга Бытия

И речé Кáинъ ко А́велю брáту своемý: пóйдемъ на пóле. И бы́сть внегдá бы́ти и́мъ на пóли, востá Кáинъ на А́веля брáта своегó и уби́ егó. И речé Госпóдь Бóгъ ко Кáину: гдѣ́ éсть А́вель брáтъ твóй? И речé: не вѣ́мъ: едá стрáжъ брáту моемý éсмь áзъ? И речé Госпóдь: чтó сотвори́лъ еси́ сié? глáсъ крóве брáта твоегó вопiéтъ ко мнѣ́ от земли́.

И сказал Каин Авелю, брату своему: пойдем в поле. И когда они были в поле, восстал Каин на Авеля, брата своего, и убил его. И сказал Господь Бог Каину: где Авель, брат твой? Он сказал: не знаю; разве я сторож брату моему? И сказал Господь: что ты сделал? голос крови брата твоего вопиет ко Мне от земли.

Книга Притчей

Сы́не, моéй премýдрости внимáй, къ мои́мъ же словесéмъ прилагáй ýхо твоé, да сохрани́ши мы́сль благýю: чýвство же мои́хъ устéнъ заповѣ́даетъ тебѣ́. Не внимáй злѣ́й женѣ́: мéдъ бо кáплетъ от устéнъ жены́ блудни́цы, я́же на врéмя наслаждáетъ твóй гортáнь: послѣди́ же горчáе жéлчи обря́щеши, и изощрéнну пáче мечá обою́ду óстра.

Сын мой! внимай мудрости моей, и приклони ухо твое к разуму моему, чтобы соблюсти рассудительность, и чтобы уста твои сохранили знание. Не внимай льстивой женщине; ибо мед источают уста чужой жены, и мягче елея речь ее; но последствия от нее горьки, как полынь, остры, как меч обоюдоострый.

Икона Божией Матери
«Споручница грешных»

20 марта

Среда

7 марта ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Священномучеников, в Херсонесе епископствовавших: Василия, Ефрема, Капитона, Евгения, Еферия, Елпидия и Агафодора (IV). Прп. Павла Препростого (IV). Свт. Павла исп., еп. Прусиадского (IX). Прп. Емилиана Италийского (VI).

Сщмч. Николая пресвитера (1930). Прмч. Нила, прмцц. Матроны, Марии, Евдокии, Екатерины, Антонины, Надежды, Ксении и Анны (1938).

Иконы Божией Матери «Споручница грешных», в Корце (Ровенск. обл.) (1622) в Одрине (Орловск. обл.) (1843) и в Москве (1848).

Книга пророка Исаии

Гóре, и́же мýдри въ себѣ́ сами́хъ и предъ собóю разýмни. Гóре крѣ́пкимъ вáшымъ, винó пiю́щымъ, и вельмóжамъ растворя́ющымъ Сикéръ, оправдáющымъ нечести́ва дарóвъ рáди, и éже éсть прáведное прáведнаго взéмлющымъ от негó. Сегó рáди я́коже сгори́тъ трóсть от ýглiя óгненнаго и сожжéтся от плáмене разгорѣ́вшагося, кóрень и́хъ я́ко пéрсть бýдетъ, и цвѣ́тъ и́хъ я́ко прáхъ взы́детъ: не восхотѣ́ша бо закóна Гóспода Саваóѳа, но слóво святáго Изрáилева раздражи́ша.

Горе тем, которые мудры в своих глазах и разумны пред самими собою! Горе тем, которые храбры пить вино и сильны приготовлять крепкий напиток, которые за подарки оправдывают виновного и правых лишают законного! За то, как огонь съедает солому, и пламя истребляет сено, так истлеет корень их, и цвет их разнесется, как прах; потому что они отвергли закон Господа Саваофа и презрели слово Святаго Израилева.

Книга Бытия

Познá же Адáмъ Е́ву женý свою́: и зачéнши роди́ сы́на, и именовá и́мя емý Си́ѳъ, глагóлющи: воскреси́ бо ми́ Бóгъ сѣ́мя другóе, вмѣ́сто А́веля, егóже уби́ Кáинъ. И Си́ѳу бы́сть сы́нъ: именовá же и́мя емý Енóсъ: сéй уповá призывáти и́мя Гóспода Бóга.

И познал Адам еще Еву, жену свою, и она родила сына, и нарекла ему имя: Сиф, потому что, говорила она, Бог положил мне другое семя, вместо Авеля, которого убил Каин. У Сифа также родился сын, и он нарек ему имя: Енос; тогда начали призывать имя Господа Бога.

Книга Притчей

Сы́не, пíй вóды от свои́хъ сосýдовъ и от твои́хъ кладенцéвъ истóчника: да преизливáются тебѣ́ вóды от твоегó истóчника, во твоя́ же пути́ да происхóдятъ твоя́ вóды. Да бýдутъ тебѣ́ еди́ному имѣ́нiя, и да никтóже чýждь причасти́тся тебѣ́. Истóчникъ твоея́ воды́ да бýдетъ тебѣ́ твóй, и весели́ся съ женóю, я́же от ю́ности твоея́: елéнь любвé и жребя́ твои́хъ благодáтей.

Пей воду из твоего водоема и текущую из твоего колодезя. Пусть не разливаются источники твои по улице, потоки вод - по площадям; пусть они будут принадлежать тебе одному, а не чужим с тобою. Источник твой да будет благословен; и утешайся женою юности твоей, любезною ланью и прекрасною серною.

Чудотворная икона «Знамение» Божией Матери, именуемая Курская-Коренная

21 марта

Четверг

8 марта ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

Прп. Феофилакта исп., еп. Никомидийского (842-845). Ап. Ерма (I). Сщмч. Феодорита, пресвитера Антиохийского (361-363). Прмч. Дометия перса (363).

Прпп. Лазаря (1391) и Афанасия (XV) Мурманских (Муромских), Олонецких. Сщмч. Иоанна пресвитера (1923). Мч. Владимира (1942).

Иконы Божией Матери «Знамение» Курской-Коренной (1898).

Книга пророка Исаии

И бы́сть въ лѣ́то, въ нéже ýмре Озíа цáрь, ви́дѣхъ Гóспода сѣдя́ща на престóлѣ высóцѣ и превознесéннѣ, и испóлнь дóмъ слáвы егó. И серафи́ми стоя́ху о́крестъ егó, шéсть кри́лъ еди́ному и шéсть кри́лъ другóму: и двѣмá ýбо покрывáху ли́ца своя́, двѣмá же покрывáху нóги своя́ и двѣмá летáху. И взывáху дрýгъ ко дрýгу и глагóлаху: свя́тъ, свя́тъ, свя́тъ Госпóдь Саваóѳъ: испóлнь вся́ земля́ слáвы егó.

В год смерти царя Озии видел я Господа, сидящего на престоле высоком и превознесенном, и края риз Его наполняли весь храм. Вокруг Него стояли Серафимы; у каждого из них по шести крыл: двумя закрывал каждый лице свое, и двумя закрывал ноги свои, и двумя летал. И взывали они друг ко другу и говорили: Свят, Свят, Свят Господь Саваоф! вся земля полна славы Его!

Книга Бытия

Сiя́ кни́га бытiя́ человѣ́ча, въ óньже дéнь сотвори́ Бóгъ Адáма, по о́бразу Бóжiю сотвори́ егó, мýжа и женý сотвори́ и́хъ и благослови́ и́хъ: и наречé и́мя емý Адáмъ, въ óньже дéнь сотвори́ и́хъ. Поживé же Адáмъ лѣ́тъ двѣ́стѣ три́десять и роди́ сы́на по ви́ду своемý и по о́бразу своемý, и наречé и́мя емý Си́ѳъ. Бы́ша же днíе Адáмовы, я́же поживé, по éже роди́ти емý Си́ѳа, лѣ́тъ сéдмь сóтъ, и роди́ сы́ны и дщéри. И бы́ша вси́ днíе Адáмовы, я́же поживé, лѣ́тъ дéвять сóтъ и три́десять: и ýмре.

Вот родословие Адама: когда Бог сотворил человека, по подобию Божию создал его, мужчину и женщину сотворил их, и благословил их, и нарек им имя: человек, в день сотворения их. Адам жил сто тридцать 230 лет и родил сына по подобию своему и по образу своему, и нарек ему имя: Сиф. Дней Адама по рождении им Сифа было восемьсот 700 лет, и родил он сынов и дочерей. Всех же дней жизни Адамовой было девятьсот тридцать лет; и он умер.

Книга Притчей

Иди́ ко мрáвiю, о, лѣни́ве, и поревнýй ви́дѣвъ пути́ егó, и бýди óнаго мудрѣ́йшiй: óнъ бо, не сýщу емý земледѣ́лцу, нижé нýдящаго егó имѣ́яй, нижé подъ влады́кою сы́й, готóвитъ въ жáтву пи́щу и мнóгое въ лѣ́то твори́тъ уготóванiе.–

Мáло ýбо спи́ши, мáло же сѣди́ши, мáло же дрéмлеши, мáло же объе́млеши пéрси рукáма: потóмъ же нáйдетъ тебѣ́ áки зóлъ пýтникъ убóжество: скýдость же áки благíй течéцъ.

Пойди к муравью, ленивец, посмотри на действия его, и будь мудрым. Нет у него ни начальника, ни приставника, ни повелителя; но он заготовляет летом хлеб свой, собирает во время жатвы пищу свою.


Немного поспишь, немного подремлешь, немного, сложив руки, полежишь: и придет, как прохожий, бедность твоя, и нужда твоя, как разбойник.

Сорок мучеников Севастийских

22 марта

Пятница

9 марта ст.ст.

Монастырский устав: cухоядение (хлеб, овощи, фрукты)

40 мучеников, в Севастийском озере мучившихся.

Мч. Урпасиана (ок. 295). Св. Кесария, брата свт. Григория Богослова (ок. 369). Прав. Тарасия. Сщмчч. Михаила, Алексия, Димитрия, Сергия, Сергия пресвитеров и Николая диакона, прмч. Иоасафа и прмцц. Наталии и Александры (1938). Албазинской иконы Божией Матери, именуемой "Слово плоть бысть" (1666).

Книга пророка Исаии:
пророчество о рождении Спасителя от Девы

И речé Исáiа: слы́шите ýбо, дóме дави́довъ: едá мáло вáмъ éсть трýдъ дая́ти человѣ́комъ, и кáко даетé Гóсподеви трýдъ? Сегó рáди дáстъ Госпóдь сáмъ вáмъ знáменiе: сé, Дѣ́ва во чрéвѣ зачнéтъ и роди́тъ Сы́на, и наречéши и́мя емý Емманýилъ:

Тогда сказал Исаия: слушайте же, дом Давидов! разве мало для вас затруднять людей, что вы хотите затруднять и Бога моего? Итак Сам Господь даст вам знамение: се, Дева во чреве приимет и родит Сына, и нарекут имя Ему: Еммануил.

Книга Бытия

Ви́дѣвъ же Госпóдь Бóгъ, я́ко умнóжишася злóбы человѣ́ковъ на земли́: и вся́къ помышля́етъ въ сéрдцы своéмъ прилѣ́жно на злáя во вся́ дни́: и помы́сли Бóгъ, я́ко сотвори́ человѣ́ка на земли́, и размы́сли. И речé Бóгъ: потреблю́ человѣ́ка, егóже сотвори́хъ, от лицá земли́, от человѣ́ка дáже до скотá, и от гáдъ дáже до пти́цъ небéсныхъ: занé размы́слихъ, я́ко сотвори́хъ я́. Нóе же обрѣ́те благодáть предъ Гóсподемъ Бóгомъ.

И увидел Господь Бог, что велико развращение человеков на земле, и что все мысли и помышления сердца их были зло во всякое время; 6и раскаялся Господь, что создал человека на земле, и восскорбел в сердце Своем. И сказал Господь: истреблю с лица земли человеков, которых Я сотворил, от человека до скотов, и гадов и птиц небесных истреблю, ибо Я раскаялся, что создал их. Ной же обрел благодать пред очами Господа Бога.

Книга Притчей

Сы́не, храни́ закóны отцá твоегó и не отри́ни наказáнiя мáтере твоея́: навяжи́ же я́ на твою́ дýшу при́сно и обяжи́ и́хъ о твоéй вы́и. Егдá хóдиши, води́ ю́, и съ тобóю да бýдетъ: егдá же спи́ши, да храни́тъ тя́, да востаю́щу ти́ глагóлетъ съ тобóю. Занé свѣти́лникъ зáповѣдь закóна и свѣ́тъ, и пýть жи́зни, и обличéнiе, и наказáнiе, éже сохрани́ти тя́ от жены́ мужáты и от наваждéнiя язы́ка чуждáго.

Сын мой! храни заповедь отца твоего и не отвергай наставления матери твоей; навяжи их навсегда на сердце твое, обвяжи ими шею твою. Когда ты пойдешь, они будут руководить тебя; когда ляжешь спать, будут охранять тебя; когда пробудишься, будут беседовать с тобою: ибо заповедь есть светильник, и наставление - свет, и назидательные поучения - путь к жизни, чтобы остерегать тебя от негодной женщины, от льстивого языка чужой.

Поминовение усопших

23 марта

Суббота

10 марта ст.ст.

Пища с растительным маслом

Поминовение усопших.

Мчч.Кодрата и иже с ним: Киприана, Дионисия, Анекта, Павла, Крискента, Дионисия, Викторина, Виктора, Никифора, Клавдия, Диодора, Серафиона, Папия, Леонида и мцц. Хариессы, Нунехии, Василиссы, Ники, Гали, Галины, Феодоры и иных многих (258). Прп. Павла Таганрогского (1879). Мчч. Кодрата Никомидийского, Саторина, Руфина, и прочих (III). Прп. Анастасии Патрикии (567-568). Сщмч. Димитрия пресвитера (1938).

Апостольское чтение

Блюди́те, брáтiе, да не когдá бýдетъ въ нѣ́коемъ от вáсъ сéрдце лукáво, испóлнено невѣ́рiя, во éже отступи́ти от Бóга жи́ва. Но утѣшáйте себé на вся́къ дéнь дóндеже днéсь нарицáется, да не ожесточи́тся нѣ́кто от вáсъ лéстiю грѣхóвною.

Смотрите, братия, чтобы не было в ком из вас сердца лукавого и неверного, дабы вам не отступить от Бога живаго. Но наставляйте друг друга каждый день, доколе можно говорить: «ныне», чтобы кто из вас не ожесточился, обольстившись грехом.

Евангельское чтение

И прiи́де къ немý прокажéнъ, моля́ егó и на колѣ́ну припадáя предъ ни́мъ, и глагóля емý, я́ко, áще хóщеши, мóжеши мя́ очи́стити. Иисýсъ же милосéрдовавъ, простéръ рýку, коснýся егó, и глагóла емý: хощý, очи́стися. И рéкшу емý, áбiе отъи́де от негó прокажéнiе, и чи́стъ бы́сть.

Приходит к Нему прокаженный и, умоляя Его и падая пред Ним на колени, говорит Ему: если хочешь, можешь меня очистить. Иисус, умилосердившись над ним, простер руку, коснулся его и сказал ему: хочу, очистись. После сего слова проказа тотчас сошла с него, и он стал чист.

Святитель Григорий Палама

24 марта

Воскресенье

11 марта ст.ст.

Глас 2.
Пища с растительным маслом

Неделя 2-я Великого Поста.

Свт. Григория Паламы, архиеп. Солунского.Свт. Софрония, патриарха Иерусалимского (638-644). Свт. Евфимия, архиеп. Новгородского, чудотворца (1458). Сщмч. Пиония, пресвитера Смирнского, и иже с ним (250). Прп. Софрония, затворника Печерского (XIII). Свт. Софрония, еп. Врачанского (1813) (Болг.). Перенесение мощей мч. Епимаха. Прп. Алексия Голосеевского, Киевского (1917). Собор всех преподобных отцев Киево-Печерских. Прп. Патрикия исп (1933). Св. Василия исп., пресвитера (1937).

Апостольское чтение

Сегó рáди подобáетъ нáмъ ли́шше внимáти слы́шаннымъ, да не когдá отпадéмъ. А́ще бо глагóланное áнгелы слóво бы́сть извѣ́стно, и вся́ко преступлéнiе и ослушáнiе прáведное прiя́тъ мздовоздая́нiе: кáко мы́ убѣжи́мъ, о толи́цѣмъ неради́вше спасéнiи, éже зачáло прiéмь глагóлатися от Гóспода, слы́шавшими въ нáсъ извѣсти́ся

Посему мы должны быть особенно внимательны к слышанному, чтобы не отпасть. Ибо, если через Ангелов возвещенное слово было твердо, и всякое преступление и непослушание получало праведное воздаяние, то как мы избежим, вознерадев о толиком спасении, которое, быв сначала проповедано Господом, в нас утвердилось слышавшими от Него.

Евангельское чтение

И прiидóша къ немý нося́ще разслáбленна жи́лами, носи́ма четы́рьми: и не могýщымъ прибли́житися къ немý нарóда рáди, откры́ша покрóвъ, идѣ́же бѣ́, и прокопáвше свѣ́сиша óдръ, на нéмже разслáбленный лежáше. Ви́дѣвъ же Иисýсъ вѣ́ру и́хъ, глагóла разслáбленному: чáдо, отпущáются тебѣ́ грѣси́ твои́.

И пришли к Нему с расслабленным, которого несли четверо; и, не имея возможности приблизиться к Нему за многолюдством, раскрыли кровлю дома, где Он находился, и, прокопав ее, спустили постель, на которой лежал расслабленный. Иисус, видя веру их, говорит расслабленному: чадо! прощаются тебе грехи твои.

 

Православие.ру